Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Ikean keittiöistä?

11.06.2007 |

Millaisia käyttökokemuksia teillä on Ikean keittiökalusteista? Onko olleet kestäviä/toimivia vai olisiko pitänyt jättää hankkimatta? Entäs kylppärikalusteet ja vaatekaapit?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut hyviä kokemuksia Ikeasta...

Vierailija
2/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuttavaperhe hankki pari vuotta sitten ja ovat olleet tosi tyytyväisiä. Itse uusimme keittiön tänä keväänä, mutta emme miettineet Ikeaa - halusin että joku suunnittelee keittiön ja tuo sen mahdollisimman pitkälle koottuna kotiin asti, ja asentaa vielä paikoilleenkin. Sinänsä Ikean keittiöiden laatu lienee ihan yhtä hyvää jos ei parempaakin kuin muiden, näin olen kuullut. Vaatekaapeista en osaa sanoa, mutta kaikki huonekalut joita olemme Ikeasta ostaneet ovat olleet ihan yhtä laadukkaita kuin muutkin Askot, Iskut jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina olen ymmartanyt, etta esim. iskun ja ikean materiaalit ovat pitkalle samasta paikasta keittio- yms. kalusteissa. ja oli joku muukin keittio, jolla samat materiaalit, siis ovet yms.

me uusimme suomessa pari kolmisen vuotta sitten keittion puustellilla ja vaikka tyytyvaisia olimme niin nyt valitsisimme varmaan ikean :-)

me asumme nyt ulkomailla ja meilla on vuokra-asunnossa ikean keittio, joka on hyva. saahan ikeankin keittioon pienia luksus-elementteja, jos haluaa, vaikka muualta. mina paatyisin ikeaan seuraavista syista:

- kivaa designia, ei nayta halvalta eika juntilta

- hinta-laatu-suhde ok

- edullinen kokonaisuus- voi vaihtaa joskus, ei tarvitse olla loppuelaman ratkaisu

- materiaalit tosiaan ihan samaa kuin joillakin kalliimmilla merkeilla

- todennakoisimmin tietaisin itse mita haluan- mittaus- yms. suunnitteluapua ikealla ihan riittavasti

- me luultavimmin asentaisimme talla kertaa keittion itse- mutta saa sen ikean keittion ihan asennettunakin

Vierailija
4/7 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3,5 vuotta vanha Ikean keittiö. Massiivipuutasot ja perus valkoiset ovet. Suunnittelin itse aikoinani ikean kitchen planner ohjelmalla. Ikean rungot (18 mm paksut) ja mekanismit ovat tukevia ja todella helppoja koota. Ikealta saa myös massiivipuuovet jos laadukkaampaa haluaa. Edulliset integroidut liedet ja hellat. Negatiivisena puolena huonot tiskikaapit ja tiskiallakaapeissa ei ole vaunuja. Yläkaapit ovat syviä (35 cm), joten niihin mahtuu tavaraa kivasti. Hinta - laatu mielestäni todella kohdallaan.

Vierailija
5/7 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki tuohon keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8965034&p=1&tmode=…

Ja tässä kopio siitä mitä tuolloin kirjoitin:

Novartin kaapistojen jälkeen Ikean vehkeet olivat meille iloinen yllätys. Nehän ovat paljon halvempia kuin esim. Novartin, mutta laadussa pärjäävät kyllä hyvin. Kaapit ovat itse koottavia, mutta kokoamisohjeet ovat hyvät, kokoaminen on helppoa ja osat oikeasti sopivat toisiinsa - toisin kuin Novartin tee-se-itse-keittiö, joka tuli " mukamas" koottuna, mutta joka ikinen lista, peitelevy, hyllynpääty, pöytälevy jne. piti itse sahata puhumattakaan valolipoista, jotka olivat pelkkää melamiinilevyä metritavarana ja itse piti sahata ja porata halogeeninreiät. Lisäksi puolessa kaapeista olivat valmiiksi asennetut saranat väärällä korkeudella ja saranoiden siirtäminen on aika paljon isompi juttu kuin saranoiden asentaminen alusta asti itse...

Ongelma Ikean keittiökalusteissa on se, että kutakin kaappia saa vain muutamassa koossa ja esimerkiksi eri korkeusvaihtoehtoja ei ole ja leveysvaihtoehtojakin vain rajallisesti. Jos siis Ikeaa ottaa, niin keittiö on sitten suunniteltava Ikean ehdoilla, eli kovin paljoa vaihtoehtoja ei ole. Muilla valmistajillahan joka kaappia saa yleensä vähän minkä mittaisena tahansa... Työhuoneeseen Ikean keittiökalusteet sopivat meillä hyvin, mutta mieleistämme keittiötä emme olisi niistä saaneet koottua juuri tästä syystä.

Vierailija
6/7 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi kylppärin kaappi vain pari päivää kylppärissä ja alkoi pullistella levyt pohjasta.

Tosin ei lastulevy koskaan kestä kosteassa.

Vierailija
7/7 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kylppärissä Ikean Vättern-sarjan kalusteita ja hyvin ovat kestäneet. Mikään materiaali tuskin kestää (paitsi pelti), jos se joutuu suoraan kosketuksiin vesiroiskeiden kanssa, mutta pelkkä kylppärin höyry ei ole saanut vahinkoa aikaan noille meidän kalusteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä