En ymmärrä mitään verotuksesta, sijoittamisesta tai siitä miten talous ja markkinat toimii :(
Ja olen akateemisen tutkintoni loppusuoralla!
Miten olisi helpoin paikata näin räikeät aukot sivistyksessä? Olisiko jollain vinkata jotain perusteoksia, vaikka näiden alojen oppikirjoja. Ajattelin, että jos ensin perehtyisin niihin ja ehkä myöhemmin voisin tilata jotain alan lehteä...
Antakaahan vinkkejä! :)
Kommentit (8)
Toinen on, että mene sellaiseen työpaikkaan, missä niitä asioita käsitellään.
Olen juuri nyt alalla töissä. Olen virtuoosi omalla alallani, mutta sijoittamista en ole ennen tarvinnut. Niinpä minua saa koko ajan neuvoa hyvin yksityiskohtaisesti. Varmaan ekonomeilla mukavaa, kun saavat pikkutarkasti selittää minulle, mitä minun pitää tehdä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu, mutta opintoihin ei liittynyt sijoittaminen.
Vielä en ole joutunut noloon valoon, mutta pitää nopeasti omaksua edes pääasiat, ennen kuin niin pääsee käymään :)
ap
Netistäkin löytää ihan hyvin asiallista tietoa ja ihan ilmaiseksi. On muitakin palstoja kuin tämä - vaikkapa Talouselämän tai Talous Sanomien nettisivut tai vaikka Suomi 24 sivuillakin paremmat keskustelut raha-asioista kuin täällä. Monien pankkien sivuilla on myös erittäin hyviä artikkeleita raha-asioista.
Sen verran talousihminen pitää olla, että alkuunsa ihan vaan nämä nettijutut lukee. Meille tulee lisäksi pari alan lehteä, joita tulee luettua. Lähes 2x vanhempi kollega kyllä ihanasti mulle totesi, kun kuuli, että seuraan talousasioita " sinä, pikkuinen, miksi..." ja siinä oli kyllä ihan oikeassa, eipä tässä nyt niin paljon ole rahoja, että tarvitsisi paljon sijoittamista miettiä ;-)
kirjoittaa sijoittamisesta kansantajuisesti. Sitä minäkin ymmärrän. Suuri suomalainen guru alallaan.
Suosittelen jokaiselle veronmaksajalle.
Kirjastoon vain osastolle talous, kauppa ja mitähän siellä vois olla.. Kyllä teoksia löytyy..
Katselet vaan nimiä, niin omasi löytyy varmasti!