Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUT VIIKKO 24***

11.06.2007 |

liekö meny viikko oikein...

Minjuska

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan iltapäivällä kuulumisien kera....ainakin toivottavasti

Minjuska ja Iina, 2pvää vajaa 9kk

Vierailija
2/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä ajan kulua. Keskiviikkona pitäisi lähteä reissuun ja perjantaina lentokoneella Tanskaan ja Legolandiin.

** Kellään viime hetken vinkkejä lentoiluun?? ** Lentohan itsessään ei kauan kestä, mutta menemme suoraan Legolandiin, joten esim. tukevampaa evästä ois hyvä olla mukana. Nesteissä on tietty rajoitus. Ja mainittakoon vielä, että meijän perheestä ei ole lentäen matkustanut kuin isi joskus nuorena..

Ilonalla tapahtui viime viikolla paljon. Konttaaminen alkoi sujumaan, istua tupsahtaa iteksiään ja pahvilaatikkoa ja kirjahyllyä vasten pungettiin seisomaan. Oisitte nähneet miten eilen kävi: Ilona innoissaan nousi taas sitä pahvilootaa vasten, alkoi hytkyä ja pomppia.. Pomppasi niin kovaa, että lensi melkein voltin taaksepäin! Ovi oli onneks takana pysäyttämässä. Oli kuulkaas niin hurjan näköistä, että rääkäisin, kun säikähin niin paljon.. Tais neiti sit säikähtää enemmän äitinsä ääntä xD

Tjaah, pitää jatkaa pakkaamista. Toivottavasti Tanskan sää ei ole vallan kauhia loppuviikosta, pitäkää peukkuja :)

-piias- ja Ilona 8,5kk kera isoveli-Joonaksen 5v4kk ja isosisko-Iiriksen pian 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskeijut vietti tosiaan viime viikon hiljaiseloa, kävin kyllä katsomassa onko kuulumisia kirjoiteltu, mutten viitsiny pinoa alottaa kun ei ollu oikeestaan mitään asiaa :)

Meillä rymytään kans kaikkee vasten pystyyn, osaa kyllä onneks jo laskeutuakin itse aika hienosti, mutta vielähän niitä vanhinkoja sattuu. Viime viikolla yritti seistä jököttää omaa leluaan vasten ja ottipa siitä komeasti turvalleen niin että veret tirsku suusta, ikenessä vekki.

Mökkeily viikonloppuna sai aikaan sydämentykytyksiä pahemman kerran, siivoilin siinä pihamaalta kaikkee sälää (tupakantumppeja, styroksin paloja, simpukan kuoria...), olin siinä ihan Iinan vieressä pyllimässä kun neiti otti ja nielaisi JOTAKIN, meinasi tukehtua ja kakoi todella kovasti naama tumman punaisena. Aivan paniikissa juoksin miehen luo joka sit roikotti jaloista kakovaa lasta kun mie työnsin sormia kurkkuun ja kaivoin...en tiedä tuliko se jokin pois sen liman mukana jonka neiti oksensi vai menikö se jokin mahaan asti, joten paskavaippoja tongittiin tikulla koko viikonloppu. Ja kytättiin turpoaako maha, tuleeko kakka, nouseeko kuume...taidettiin onneks selvtä säikähdyksellä, että olkaahan tarkkoina vikkeläsormien kanssa...

Että semmostapa Iinalle. Oma odotus sujuu edelleen kovin oireettomasti ja olenkin melkein jo huolissani normaalista olotilasta, etenkin kun joka toinen joulukuisissa hehkuttaa tuntevansa jo liikkeitä, jopa 14+viikolla, en tiedä enö mie tunne vai eikö mulla ole aikaa kuunnella niitä vai eikö se liiku vai mikä...hieman jo huolestuttaa vaikka järki sanoo että se vielä näillä viikoilla (15+1) onkin turhaa huolta...

minjuska

Vierailija
4/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät liirunlaarumit jonnekin järjestelmä virheeseen...argh.

Iinan kuulumisia: kaikkee vasten noustan seisomaan, alas osataan jo kunialla tulla suurimmaks osaks, mut vilä tulee kumpsujakin. Viime viikolla jökötti leluaan vasten ja lelun keikatessa sai veret suustaan...

Ja viikonloppuna mökillä kun siivosin pihamaata kaikesta sälästä, siinä ihan neidin vieressä, hän otti ja nielaisi JOTAKIN jota kakoi naam tummanpunaisena...paniikissa juoksin miehen luo, se toikotti kakovaa lasta jaloista ja mie kaivoin sormet kurkussa sen minkä pystyin...en tiedä tuliko se jokin pois sen liman jmukana jonka Iina oksensi vai menikö se mahaan, joten viikonloppu vietettiin tikulla paskavaippoja tonkaen, kytäten tuleeko kakka, turpoaako maha, nouseeko kuume..taidettiin onneks selvitä säikähdyksellä...

Oma odotus sujuu normaaliololla, ihan oudon oireetonta odotusta ja olenkin jo hieman huolestunut..etenkin kun joulukuisissa joka kolmas hehkuttaa tu¨ntevansa liikkeitä 14+viikolla, ymmärrän että houli näillä viikoilla liikkeirtä on ihan turha ja ennen aikainen (15+1), mutta eihän sitä osaa olla ajattelematta että eikö se liiku, enkö vaan tunnista liikettä vai enkö vaan ehdi kuuntelemaan...huhhuh.

Minjuska

Vierailija
5/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nyt ne sepustukset on täällä molemmat, vaikka molempia lähetäessä tuli joku järjestelmävirhe, onneks en kolmatta kertaa jaksanu kirjottaa....

Vierailija
6/10 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kiva löytää oma pino! Ihankuin ei itse voisi aloittaa uutta jos huomaa ettei pinoa jo ole =) viime viikolla melkein aloitin jo, mutta jäin sitten odottamaan. Ihan oli orpo olo =)

Onkos kellään ollut vauvarokkoa? meillä ei ole ollut muilla, mutta nyt onpihla ollut 40 asteen kuumeessa ilman mitään muuta oiretta, että eikös se kuulosta siltä? Tyttö on tosi herkkä ja ei meinaa millään suostua unille vaikka on puhkipoikki.Tänään oli kolmas kuumepäivä ja nyt oltiin sentään tovi ilman kuumetta, onkin sellainen kekäle tuo lapsi ollut että oli ihana halailla normaalilämpöistä vauvaa.

Puhuttelen pihlaa nykyisin vallan vaan vauvaksi kun jotenkin on ihan silmissä kasvanut tuo =´( liian nopeaan menee aika. Katselin tyttöä eilen mummin sylissä ja jalat roikkui pitkällä ja piti itse kaulasta kiinni ja oli niin ison oloinen. kesäkerhossakin on yksi 2vkoinen ja yksi 5vkoinen vauva ja onhan tuo minun jo iso typykkä. Kohta ei meillä enää ole vauvaa...

mitähän vielä piti kirjoitella. ei kai muuta. meillä on äksöniä niin että piisaa, tytöillä jalat tuusana, toisella iso reikä kantapäässä ja uintikielto kunnes paranee ei onneksi tarvinnut tikkejä, toisella lihas jalkapöydästä venähti kun juoksi täysiä teltannaruun, ei pystynyt edes kävelemään. pojalla vekki takaraivossa ja tyhjensipä tuo purkillisen lasten aurinkorasvaakin vaatehuoneen lattialle... juu... oli täysi...onneksi minä olin kaupungilla tyttöjen kanssa silloin, kannoin saraa ja hikoilin niin sai mies hikoilla pojan kanssa kotona tuon rasva asian =D

Minjuska: minä olen aina ihmetellyt kun kaikki tuntee liikkeitä jo viikosta 14 lähtien ja minulla ainakin eka ja kolmas tuntui vasta rv20 ja sara ja pihla rv18 ja pihlakin ihan satunnaisesti ja vasta viikosta 20 kunnolla. Hyvähän se vaan on että on helppo raskaus sinulla kun on tuo niin pikkarainen vielä niin jaksat paremmin, ja kaksi isompaakin tarvitsee sinua vielä niin paljon että siinä olisikin kun makaisit reporankana vaan =)

nyt ei enää kyllä muuta asiaa ole. lentojutusta muuten vielä kuka kysyi niin niitä nasol tippoja lapsille ennen nousua ja tekemistä sinne koneeseen tai luettavaa. tehtäväkirjoja tai jotain. tai tuskin se lento kauan kestää.

kauniita unia!

tuisku ja pihla kääk huomenna jo 9kk!! herran pieksut sentään

Vierailija
7/10 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät tällä mammalla ihan sekaisin!

Kyllä nämä vajaa vuoden ikäiset ovat vikkeläsormia! Meilläkin monta kertaa päivässä saa tonkia pojan kurkusta jotain pois..onneksi ei sentään ole tarvinnut jaloista roikottaa! Keskimmäinen meinasi aikanaan tukehtua pieneen ruuviin jonka oli napsaissut lattialta suuhunsa.. Taoin selkää,tongin kurkkua,roikotin jaloista mikään ei auttanut. Kun poika alkoi jo vetää siniseksi,muistin sen Heimlikin otteen vai miten se kirjoitetaan... se auttoi ja ruuvi lensi kaaressa ulos.

Itku siinä pääsi molemmilta.

Ihanat ilmat ollu, tänään ollut vähän viileämpää, mutta aurinko paistanut mukavasti... Töitä on riittänyt ihan ylitöiksi asti,hyvähän se vaan on, saa lisää liksaa ;) Vaikka huomaan, että kun kello lähenee kotiinlähtöä niin on jo ikävä lapsia ja suorastaan vituttaa kun esimies tulee kysymään jäisinkö vielä ylitöihin.

VAUVAKUUMETTA on täällä ilmassa,kääk! Olin ihan varma että 3 lasta olisi se max. meidän perheessä, mutta kun nyyttejä siunaantuu kavereille ja joka paikassa on raskaana olevia naisia ja Joonaskin kasvaa silmissä ;) Huokaus....ehkä vielä järkiinnyn tai sitten en ;)

Mutta nyt nukuttamaan lapsia,kellokin on jo vaikka mitä!!!

-tiitiäinen ja Joonas 24pv. 9kk-

Vierailija
8/10 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Luka on nyt ihan omatoimisesti lopettanut/lopettamassa tissittelyä :( On viikon verran päivällä vaan purrut tissiä ( auts!!!) kun oon sitä tarjonnut, vain öisin on kelvannut, mutta nyt viime yönä ei sitten huolinut sitäkään!!! Mut ongelma onkin siinä, että ei tää juo pullostakaan!!! Tai nokkamukista, kummastakin menee korkeintaan 20ml mukisematta, sitten alkaa pelleily, tuttipulloa napataan tutista kiinni ja heilutellaan vinhaan ympäriinsä ja nokkamukia aletaan hakata pöytää vasten, et maidot/vedet lentää kaaressa ympäriinsä!!! Miuta huolestuttaa kuivuminen, kun on kuitenkin niin lämmintä sisällä ja ulkona ja tää kun aloitti vihdoin liikkumisenkin, niin luulisi senkin takia maidon kelpaavan paremmin mut ei niin ei! Onko tämä joku kausi? Ohimenevää? Mitähän pitäisi tehdä? Lakiaukiletta olen seurannut ja ei se kovin pahasti ole montullaan, mut silti, tämä määrä huolestuttaa.

Neuvoja?

Niina

Vierailija
9/10 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkky miten tää aika tosiaan rientää...Meillä on asustellut 9 kk ikäinen jo kohta pari viikkoa, ei tosiaan ole enää pikkuvauva. Taaperokärryllä jurnuttaa pitkin pihaa ja on niin reteetä jätkää että.

Vaikka onhan tuo sitten kuitenkin niin vaavia kun ilta tulee ja tissille tulee kyhnäämään...Aivan hellyttävä, kerrassaan.

Tuisku: anteeksi, ei voinut kuin nauraa tuota selostustasi. Tapaturmissa ei tietenkään ollut mitään hauskaa, mutta se aurinkorasva...Miten sait pidettyä kielijänteesi kurissa moisen tempun jälkeen?

Meillä tuo 3 v. nimittäin koettelee mun hermoja nyt tosissaan, jatkuvasti kulkee perässä, kitisee ja tekee pahojaan. Kuopus saa joka päivä kyytiä siskolta, milloin se vetäisee jalat alta, milloin kerää kaikki lelut pois ettei vauva vaan saa niitä...Ja kun ei muuta enää keksi, niin sitten värikynät tai kuulakynä kehiin ja kehomaalausta tai seinämaalausta tai lattiamaalausta. Tai sitten kiskoo kukat

kukkapenkistä tai jahtaa koiraa tai...

Mutta pienihän tuo on vielä esikoinenkin, se pitäisi muistaa. Ja kaipaa huomiota ja hellyyttä ja oppimiensa taitojen esittelyä - vaikka yritänkin antaa tasapuolisesti itsestäni molemmille, taitaa tuo syyskeiju viedä tällä hetkellä enemmän. Ja sitten tietysti esikko hakee sitä äidin huomiota pahanteolla ja lopulta molemmilla on tosi paha mieli. Onkos muilla vastaavaa nyt ilmassa?

Minjuska: Mukava kuulla, että odotuksesi etenee hyvin. Älä niistä liikkeistä huoli, varmasti kaikki on kunnossa. Tosiaan kovin varhain tuntevat, jos jo 14+.

Itsekin meinasin tässä ihmetellä, missä menkat viipyilevät, kun ei kuulu eikä näy. Tosin en kyllä ole ihan varma että ovatko myöhässä, kun ei ole tullu kalenteriin merkattua eikä tuo muistikaan pelaa yhtään. Mutta jos ei ala kuulua, niin ihme on. Jos tällä seksielämällä (+varmat päivät-menetelmällä) raskautuisi, niin se olisi kyllä melkomoinen pommi. Yritystä ei siis ole, mies ei kuulemma edes taivu kolmoseen (ja minä olen päättänyt tyytyä kohtalooni, kun ihanan tyttären ja pojan olen jo saanut).

Mutta tosiaan alkoi mietityttää, kun tuntuu että menkat olleet joskus toukokuun alkupuolella tms.

Nyt kuuluu kitinää pinniksestä, kauhean levotonta taas tuo uni. Liekö hampaat? Mentävä on.

Viikonloppua itse kullekin!

kuonokas

Vierailija
10/10 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai-iltaa vielä kaikille!

LIIKKEISTÄ: kuten jo kirjoitinkin että tiedän huolen olevan turha vielä näin aikaisessa vaiheessa joten en siitä ole osannu ottaa isoa stressia, harmittaa vaan kun tuntuu että raskauskin on joillekin kilpailulaji. Totesin muuten muutama päivä sitten että kyllä siellä jotakin tuntuu (tai sitten mulla liikkuu pierut vikasuuntaan ;), olin ilahtunut havainnosta, en ole koskaan tuntenu vielä ennen 16viikkoa mitään, 17 taitaa olla tavallisin havaintojen teko aika mulla.

MInäpä ostin digikameran -niin se vaan takapajulassakin kehitys menee eteenpäin- jota olinkin jo vuoden himoinnut. Nyt sitten olen innolla räpsinyt lapsista kuvia, ihan hävettää miten vähän on kameraa tullutkin kä' yteltyä nyt Iinan vauva-aikana...vauvakirjaa olen kyllä täytelly, mutta kuvia siellä ei ole yhtään!!! Täytyy laittaa vanhan kameran filmit tuolta hyllytsä kerralla kaikki kehitykseen, jospa sieltä kuitenkin löytys jotakin...MIten muilla?

JOkos teidän pikkukeijut ovat saaneet herkutella? Iina on perso jäätelölle...ja ranskalaisille perunoille....hassu juttu ettei kolmannen kanssa ole enää niin nököä että saako jotakin antaa vai ei...

Huomasin muuten että nyt taitaa olla aika tosissaan kaivaa ne kirjat esiin, olen keittiössä kukka-lamppu-jne sanoja ratkuttanut ja osoitellut, eilen sit kysyin että missä lamppu ja kyllähän se pieni käsi kattoon päin osoitti!!

Nyt tuli kymmenen vikkelää ylimääräistä sormea (Iina) tähän kaveriksi, ei taida tulla enää kettua tästä.