Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli pakko laittaa hääkutsuun tilinumero

Vierailija
11.06.2007 |

Emme halua lahjaksi missään nimessä tavaraa. Joten tein sitten sen, et laitoin tilinumeron ja tekstin " häälahjatoiveemme ajattelimme sanoiksi pukea, toivomme häämatkaa varten pientä tukea. Suurin lahjamme on, että olet joukossa juhlavieraiden ja teet päivästämme ikimuistoisen" .

Vähän kyllä harmittaa mutta en keksinyt muuta järkevää tapaa :-(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisten vuosien aikana olleet, on ollut joko lahjalista tai tilinumero kutsun yhteydessä, useimmiten molemmat. Ikinä ei ole tullut mieleet, että olisi outoa/epäkohteliasta :O Minä en tajua miten ilman lahjalistaa " pärjää" , itse vieraana koen sen erittäin käytännölliseksi enkä voisi kuvitella nykypäivänä häitä (ellei ihan pienet) ilman jonkinlaista listaa.

Vierailija
2/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että niitä samoja kippoja saa vaikka Iittalalta suoraan, mutta kun ne tän kesän lahjapurkit on kaikki niitä k-marketin halpisvärejä...

Älä siis turhaan häpeä, et ole ainut joka niitä häälahjaksi kantaa =)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lynkattiin, koska " ei halunnut lahjoja, mutta silti kerjäsi rahaa" ...

Kutsussahan sanottiin, että " häälahjatoiveemme..." eli missään kohtaa ei sanottu, että eivät halua lahjoja.

Ja itse en kyllä suoraan sanoen voi ymmärtää, miksi rahalahjan pyytäminen on monen mielestä tökeröä. Itsestäni se on ihan ok, olen tyytyväinen, jos voin antaa hääparille mieleisen lahjan.

Luulen, että ne älähtävät, joilla ei ole varaa antaa rahaa. Vievät mieluummin sen VapaaValinnasta ostetun feikki-mariskoolin ja ovat tyytyväisiä löydettyään hienon lahjan ja vieläpä niin halvalla.

Vierailija
4/21 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai ap haluaa lahjoja, mutta rahan muodossa. Minusta olisi tökeröä pyytää rahaa lahjaksi jos sille ei olisi häihin sopivaa käyttötarkoitusta, häämatka mielestäni on tämmöinen.

Hääjuhlassamme ei tule olemaan leikkejä missä pummattaisiin rahaa jne.

No, tämmöinen kutsu nyt on sitten lähdössä, uskoisin, että omat sukulaiseni eivät pahastu, miehen sukulaisia en tunne hyvin, joten heistä en tiedä. Tokihan saa olla laittamatta rahaa jos ei halua niin tehdä, ei se raha ole itseisarvo. Ihan ilman lahjaakin saa häihimme osallistua :-)

Vierailija
5/21 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä...

ihanko oikeesti tänne joku kopioisi oman hääkutsunsa tekstin? Eiköhän jokainen haluaisi pysyä tunnistamattomana tuollaisesta asiasta.

Sinänsä aiheena mielenkiintoinen, mutten usko että aihe olisi autenttinen

Vierailija
6/21 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meinaan ihan netistä otettu, ei oma keksimä. Ja jos joku tunnistaa niin terveisiä vaan :-)

T: ap

Vierailija
7/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu kuitenkin siihen, että niitä K-marketin halpis mariskooleja tulee kuitenkin rivissä... Ne kun tuntuu olevan juhlien kuin juhlien trendi tänä kesänä.

Vierailija
8/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme myöskään juhlissamme halunneet mitään, meillä oli kaikkea. Kutsuun laitoimme, että läsnäolonne on ainoa lahja, mitä toivomme. Silti lahjatoiveitamme kyseltiin meiltä ja vanhemmilta, mutta tiukka linja piti: vain muutama uhmasi ja tuli viinipullon kanssa, ne ilolla jaoimme juhlaväen kanssa illan mittaan :-)

Rahaa en ikinä olisi halunnut pyytää. Jos ei halua lahjoja, se tarkoittaa mielestäni myös, että ei halua mitään, ei rahaakaan.

Nykyäänhän kaikki käy ja on sopivaa ja jos olisin tulossa häihinne, kunnioittaisin pyyntöänne ja laittaisin tilille sopivaksi katsomani summan. Kaikista näkemistäni rahapyynnöistä tuo on vähiten noloimmasta päästä.

Vierailija
9/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä pyydetä ilmoittamaan osallistumisestaan? Ei kai kukaan tänä päivänä järjestä häitä ilman ilmoittautumista? Pidän paljon korrektimpana tapaa, jossa ilmoittumisen yhteydessä niiden vastaanottaja kertoo, ettei hääpari toivo tavaralahjoja, mutta rahaa voi antaa.

Se taas on asia erikseen onko häämatkan maksattaminen häävierailla korrektia ja asiaankuuluvaa ainakaan julkisesti...

Vierailija
10/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihan hyvä tapa tänäpäivänä.

Olen ollut kaksissä häissä joissa tämä meno.

Mielestäni kuitenkaan, jos häälahja on ollut rahaa, ei häissä kuulu olla leikkejä joissa kerätään vielä lisää rahaa

ei ap

Vierailija
11/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka yrittää sanoa hienovaraisesti, että lahjat eivät ole tarpeellisia, koska teillä on jo kaikki. Haluatte vain juhlistaa häitä ja näyttää kaikille, että rakastatte toisianne.

Vierailija
12/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun sukulaiset tai ystävät pitäisivät tilinumeroa kutsussa jotenkin törkeenä kerjäämisenä. Eiköhän se ole nykyään ihan yhtä hyväksyttävää kuin lahjalistatkin.

Ja se että kerrotaan reilusti mihin lahjarahat käytetään, on mun mielestä tosi hyvä.

Vierailija
13/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tämä sitten on trendi. Minusta voi hyvin sanoa, ettei toivo mitään lahjoja, mutta rahan pyytäminen kutsussa on törkeää. Tai ainakin sen voisi tehdä tyylikkäämmin kirjoitamalla ihan asiallisesti: " Emme toivo lahjoja. Jos kuitenkin haluatte muistaa meitä jotenkin, voitte kartuttaa häämatkakassaamme tilillä xxxxx." Noi runot on karmeita, lapsellisia ja täysin sopimattomia tälläisessä yhteydessä.

Vierailija
14/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsussa on tilinumero. Rahakin on lahja jos mikä!

Eli te haluatte lahjan, mutta ette tavaroita. Haluatte , että suku ja ystävät kustantavat ainakin osan matkastanne, jonka olisitte muuten maksaneet itse. Eli haluatte rahaa lahjaksi.

Jos se tilinumero olisi edes ollut johonkin hyväntekeväisyyteen, niin sitten olisi ehkä asia hieman toisin.

Vierailija
15/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lahjalista on käytännöllinen, ja moni tekee mielellään sen helpon valinnan ja antaa rahalahjan. Toteutus vaan on usein töks, vähän ahnekin, vaikka uskon, että asia ei aina niinkään ole.

Kivoiten lahja-asia oli hoidettu yksissä häissä, joissa hääpari itse ei ollut tehnyt mitään listoja tai laittanut tilinumeroita, ajattelivat, että kaikki tarpeellinen heillä on ja annetaan vieraille vapaus tuoda tai olla tuomatta mitä mieleen juolahtaa. Vanhemmat ja kaaso olivat salapäiten sopineet, että ilmoittautumisten tai tiedustelujen yhteydessä kerrotaan, että kootaan yhteistä sekkiä, että saadaan nuoripari häämatkalle. Tämä oli täysi yllätys hääparille, joka ilahtui valtavasti tuosta, aika isoksi kertyneestä matkakassasta.

Eli mikähän mulla oli pointtina... Niin, raha on ihan fiksu lahja. Sen pyytäminen taas taitolaji.

Vierailija
16/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut häissä, joissa sellainen oli. Jo tuotti päänvaivaa, kun ei niitä samoja kauppoja edes ole jokapuolella maata. Toisekseen juuri siinä kaupassa oli paljon kalliimmalla, siis huomattavasti useamman kymmenen euroa!

En kannata listoja.

Häissämme pärjättiin hyvin ilman lahjalistokin.

Vierailija
17/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin vieraana on helpotus kun voi vain laittaa rahaa tilille eikä tarvitse lähteä lähteä etsiskelemään jotain astiasarjaa yms kaupoista. Ja tietää että lahja on varmasti mieleinen! En ymmärrä yhtään tätä narinaa, että rahaa ei muka voisi antaa lahjaksi.

Vierailija
18/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerran olen ollut häissä, joissa sellainen oli. Jo tuotti päänvaivaa, kun ei niitä samoja kauppoja edes ole jokapuolella maata. Toisekseen juuri siinä kaupassa oli paljon kalliimmalla, siis huomattavasti useamman kymmenen euroa!

En kannata listoja.

Häissämme pärjättiin hyvin ilman lahjalistokin.

että poistavat listalta.

Vierailija
19/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittelevät paljonko kukin rahaa laittoi.

Ja entäs kun kesällä kaaso on vaikka terassilla kun joku tahtoo ilmoittautua, ala siinä sitten selitellä että juu kerätään rahaa en nyt muista tilinumeroa, voitko soittaa joku toinen kerta.

MInusta liikaa vaivataan kaasoa ja vanhempia, mutta toisille sillä ei ole merkitystä paljonko kaaso joutuu raatamaan.

Vierailija
20/21 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päivittelevät paljonko kukin rahaa laittoi.

Ja entäs kun kesällä kaaso on vaikka terassilla kun joku tahtoo ilmoittautua, ala siinä sitten selitellä että juu kerätään rahaa en nyt muista tilinumeroa, voitko soittaa joku toinen kerta.

MInusta liikaa vaivataan kaasoa ja vanhempia, mutta toisille sillä ei ole merkitystä paljonko kaaso joutuu raatamaan.

Nää oli sellasta rentoa porukkaa kaikki, tuskin niillä kävi mielen vieressäkään kyttäillä rahasummia. Totta, että oli vaivalloista verrattuna tilinumeroon kutsussa. He nyt vaan olivat halunneet nähdä vähän vaivaakin hääparin eteen. Niin ja hääparihan ei tästä edes tiennyt mitään etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä