Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkä arvosanan kirjoitit ruotsista ja minä vuonna?

Vierailija
10.06.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän sanoi, että ennen oli tosi helppoa kirjoittaa L, kun kokeet olivat kuulemma paljon helpompia kuin nykyään.

L:n.

Vierailija
22/28 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain sanoi, että kun he tekivät koulussa vanhoja yo-kokeita, niin ne olivat hänen mielestään paljon helpompia kuin nykyiset. Tyytyväinen hän on E:henkin. - 67

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on mielestäni helppo kieli suomalaiselle, koska sanat ovat käsitteellisesti lähellä toisiaan (toisin kuin esim. englannissa). Siksi minun on vaikea ymmärtää niitä, jotka eivät todella muka ymmärrä eivätkä opi ruotsia. Ainakaan rannikkoalueilla, missä sitä näkee kirjoitettuna ja kuulee koko ajan.

Jollain näytti olleen tosi mäntti opettaja. Ei ole kyllä kielessä vika, jos ruotsinopettaja tekee lukiosta aivan kamalan.

Minulle ruotsista on ollut paljon hyötyä. Sekä opiskellessa että varsinkin työelämässä. Meillä (suomenkielinen) esimies vaatii, että ruotsalaisten kolleegoiden kanssa puhutaan ruotsia. Osa ei suostu ja vastaa sitkeästi englanniksi, kun muut puhuvat ruotsia. Joudun myös viikottain kahlaamaan kiireessä raportteja ruotsiksi, joten kielitaito on vain parantunut sitten lukioaikojen.

Vierailija
24/28 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ruotsi on mielestäni helppo kieli suomalaiselle, koska sanat ovat käsitteellisesti lähellä toisiaan (toisin kuin esim. englannissa). Siksi minun on vaikea ymmärtää niitä, jotka eivät todella muka ymmärrä eivätkä opi ruotsia. Ainakaan rannikkoalueilla, missä sitä näkee kirjoitettuna ja kuulee koko ajan.

Jollain näytti olleen tosi mäntti opettaja. Ei ole kyllä kielessä vika, jos ruotsinopettaja tekee lukiosta aivan kamalan.

Minulle ruotsista on ollut paljon hyötyä. Sekä opiskellessa että varsinkin työelämässä. Meillä (suomenkielinen) esimies vaatii, että ruotsalaisten kolleegoiden kanssa puhutaan ruotsia. Osa ei suostu ja vastaa sitkeästi englanniksi, kun muut puhuvat ruotsia. Joudun myös viikottain kahlaamaan kiireessä raportteja ruotsiksi, joten kielitaito on vain parantunut sitten lukioaikojen.

Vierailija
25/28 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä kirjoitin, mutta alle c:n kuitenkin vuonna -93.

Vierailija
26/28 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin vähän harmittaa, kun jäi 1 pisteen L:n rajasta ;)

Vierailija
27/28 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasta arvosanasta huolimatta en osaa ruotsia - en ole sitä yhden yliopiston pakollisen kurssin jälkeen koskaan tarvinnut.

Vierailija
28/28 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut erityisen vaikeaa (olikohan 20 %:lla kirjoittaneista), sen korvasi E (n. 15 %:lla) ja L (n. 5%:lla) myöhemmin -90 luvulla, eli riippuu vähän milloin on kirjoittanut, että kuinka fiksu tai ahkera piti olla jotta sai laudaturin. Itse voin suoraan sanoa, että eximian sai helposti käymällä kaikki lukion kurssit, en minä ainakaan kirjoituksiin " lukenut" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän