3v8kk ei suostu enää yökylään...
Tyttö ollut muutamia kertoja yökylässä pakkopaikkojen edessä, kerran anoppilassa ja ehkä 4-5 kertaa mun vanhemmilla. Molemmat isovanhemmat ovat todella tuttuja ja pyytävät tyttöä yöksi, mutta nyt viimeisen vajaan puolen vuoden aikana alkaa kova itku kun asiasta edes puhuu. Hän on kovasti koti-ihminen muutenkin, kotihoidossa on ollut aina. Jos lähdemme esim. ostoksille, hän kysyy joka kaupan jälkeen joko mennään kotiin, ei yleensä haluaisi edes lähteä mihinkään.
Tässä kesällä tulee kaksi pakkotilannetta jolloin joutuu jäämään yöksi. Tänään olisi tilanne lähteä anoppilaan " harjoittelemaan" mutta ei suostu=( Mukaan lähtisi isosisko. Hänellä on kaksi isoa sisarusta ja yksi pikkuveli eli yksin ei ole joutunut olemaan. Koskaan siis ei edes halua lähteä oikeen minnekkään eli en usko että siinä yökyläilyssä on syy, haluaa olla vaan kotona. Kun joskus saa lähtemään jonnekkin esim. kerhoon tai sinne isovanhemmille niin aina on ollut kuitenkin kivaa. Pitäiskö vaan laittaa tänään mummolaan?
Kommentit (4)
aina lapsi kotona, tietenkin äidin kanssa.... Sitten ihmetellään kun onkin aivan pakko laittaa hoitoon eikä halua mennä. No ei tietenkään kun on tottunut, että äiti on kotona 24/7.
Eniten ihmettelen ettei edes kerhoon yms haluaisi mennä, luulisi olevan kivaa vaihtelua. Ihmetyttääääää
aiheuta sitä että lapset eivät tahdokaan poistua kotoota :D Kyllä se on ihan lapsikohtaista. Joku pienenä tarhaan mennytkään ei pid' yökyläilyistä.
Varmasti innostuu kerhoista tai harrastuksista jossain vaiheessa! Ja kouluun kuitenkin on mentävä joten kyllä se siitä.
Mikä kiire? Pyytäkää mummo kotiin!
Mä olen ollut kotihoidettu, ja todella sosiaalinen, mielelläni olin yökylässä mihin vaan huolittiin, tällä hetkellä todella sosiaalisessa ammatissa.
Oma esikoiseni on myös kotihoidettu, koska itse työskentelen lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin, ja mies normaaliaikaan, olisi hoito täysin turhaa. Kerhossa poika käy, mutta ei sinnekään oikein koskaan haluaisi lähteä. PArhaiten viihtyisi vain kotosalla. On olltu tässä välissä myös hoidossa, mutta ei siellä koskaan viihtynyt. Samoin tiedän aikuisia, joilla ei ole yhtään hyvää muistoa päivähoidosta, koska eivät vaan olisi halunneet olla siellä.
Sellaista se on.
Vierailija:
aina lapsi kotona, tietenkin äidin kanssa.... Sitten ihmetellään kun onkin aivan pakko laittaa hoitoon eikä halua mennä. No ei tietenkään kun on tottunut, että äiti on kotona 24/7.
Eniten ihmettelen ettei edes kerhoon yms haluaisi mennä, luulisi olevan kivaa vaihtelua. Ihmetyttääääää
Miksei hoitaja voi tulla teille jos tahtoo olla kotona. Ja parempihan se olisikin jos hoitaja tulisi kotiin.
Lapsi on lapsi vielä tuonkin ikäisenä, eikä mielestäni tarvitse " turhaan" aiheuttaa mielipahaa ja pakottaa tilanteisiin joihin ei halua. Kyllä se vielä ennemmin tai myöhemmin alkaa liikkua omasta tahdostaa muualla - öisinkin.