Tein reklamaation kotisiivoustyöstä. Yrityksen edustaja tuli kotiimme huutamaan.
Tilaisin toiveikkaana kotisiivouksen kotiimme isommalta siivousalan yritykseltä. Työnjälki oli kuitenkin kahdella siivouskerralla ihan yhtä huonoa ja tein siivoojasta valituksen suoraan yritykseen. Yrityksen edustaja tuli kotiimme katsomaan työnjäljen ja hyökkäsi silmilleni omassa kodissani. Huusimme toisillemme naamat punaisina, koska meillä oli niin eri käsitys kotisiivouksen tavoitteista. Meidän asuntoa oli siivottu 4-5 tuntia, vaikka aikaisemmin käyttämäni siivousfirman siivoojalla meni siivoukseen max. 3,5.
Olen käynyt miettimään sitä, että pitäisikö minun tehdä tästä yrityksen edustajasta (nainen) ilmoitus poliisille, tms. ja syyttää häntä kotirauhan rikkomisesta? Ei kai ole sallittua tulla toisen kotiin huutamaan, vaan yrittää sopia asioista rakentavasti.
Kommentit (55)
kun huusit naama punaisena. Eli en lähtini niin pitkälle koska menetit omankin pinnasi.
Eräs joka tottunut hoitamaan asiat toisin.
ei!
Ei kai ollut pääkaupunkiseudulla Sivina?
tai jos hän on itse omistaja, niin kuluttaja-asiamiehelle tai vastaavaan. Mikä kaupunki ja firma on kyseessä?
En kieltänytkään, ettenkö olisi itse hermostunut naiseen. Mutta hän aloitti koko jutun ja käyttäytyi todella huonosti. Yleensä pyrin hoitamaan asiat rauhallisesti ja fiksusti, mutta jos toinen huutaa, sähisee ja säksättää toisen yksityiskodissa, niin palaa siinä kenen tahansa pinna. Minä kai saan huutaa kotonani niin paljon kuin haluan, mutta saako toisen kotiin mennä huutamaan...
Ja Möhkö, ihan sama, kiiriikö maine vai ei. En uskalla enää tilata minkäänlaista siivousta kotiini, koska meillä meni myös eräs pinta pilalle siivoojan takia. Siinä suurin syy valitukseeni. Siivoan itse jatkossa, ei voi mitään.
Ap.
Ei ollut Sivina, vaan eräs toinen firma. Onko sielläkin yhtä hullu meininki?
Ap.
asti ja voitin tietenkin. Täysin hullua porukkaa ja eräs esimiehistä käyttäyttyy juuri noin.
Sen jälkeen kokeilin erästä lauttasaarelaista (aivan järkky rahastustyyli!) ja päädyin yksityiseen joka onkin aivan loistava! Saa rahan itselleen, vastaa itse tuloksesta,on vahinkovakuutus ja ammattitaitoinen. Oli kyllä kiven alla löytää...
Mutta älä lannistu! Perää oikeuksiasi! Jos jotain on pilattu niin firmalla on ehdottomasti korvausvelvollisuus! Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen.
Hyvä, että maine kiirisi niin huijarit kiertäisi kaukaa =)
T:%
Joo, sinne kuluttajaoikeuteen taitaa meilläkin olla matka.
Olen yrittänyt puhua tälle naiselle ko. asiasta rauhallisesti myös puhelimessa, mutta sieltä tulee sellaista vanhan naisen nalkutusta ja mäkätystä takaisin, että olen oikein ahdistunut. Tämä nainen tuli toiselle visiitille kotiimme itse itsensä kutsumana ja sama huuto jatkui. Onneksi mieheni oli kotona, hän keskeytti naisen räksytyksen.
En voi paljastaa firmaa, koska jos tämä menee oikeuteen, niin en voi jäädä kiinni mustamaalaamisesta.
ja luulee, että se joka pitää suurinta meteliä on oikeassa...
Suurin osa ihmisistä valitettavasti kärsii nahoissaan eikä " viitsi" lähteä riitelemään.
Tsemppiä! Äläkä anna tuumaakaan periksi. Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen ja tee selvä tarjous, joko korvaat x euroa tai asia käsitellään virallisesti
jos edellisestä siivouksesta on kauan, niin aikaa menee tavallista enemmän.
Tässä asiassa meillä on pätenyt hyvin se vanha neuvo: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Meillä käy ihana siivooja ja ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan, että joku paikka on jäänyt siivoamatta. Meillä ei käy joka viikko siivooja, joten joka kerta voi olla eri määrä siivottavaa, joten koska olemme sopineet kiinteästä ajasta, niin joskus ehtivät siivoamaan kaiken, joskus omasta mielestään vähän huonosti.
yksityisen omistamasta vuokra-asunnosta pois, ja nyt tuleekin vähän kiire.
Mietin just tuota Sivinaa, että jos tilaisi sieltä muuttosiivouksen, Parempi kai vaan itse yrittää ehtiä siivoamaan, ettei mikään firma pilaa toisten
pintoja tms
on kesätöissä heillä.... Meillä kundi ihmetteli mitä mattopiiskalla tehdään........ Tämä on tosi!!!
Eikä siinäkään asiassa piiruakaan periksi että hyvittäisi hinnassa jos minä joudun asiakkaana olemaan paikalla ja opettamaan kädestä pitäen miten siivotaan. Äly hoi!!!
T:5
Parketeille lonusi ämpäreittäin vettä. Valitti kun en laskenut klo 14 pois kun muut laskevat (työaika päättyi klo 15.30). Inisi kun lapset olivat siivonneet lelut paikoilleen, olisi halunnut järjestää ne itse jne.
Oli tälläinen siivousringin siivooja. Valitti meistä työkkäriin ja työkkäri sitten soitti meille ja kerroin oman kantani. Periksi en antanut. Joutui käymään meillä loppuun asti ja loppui samalla telkkarin katsominen työajalla. Koko ajan oli joku paikka kipeänä ettei mitään oikein voinut tehdä. Tuntui että turhasta maksoimme.
Viimeinen niiti sille oli kun jäin äitiysvapaalle, peläsi että olen paikalla kun oli meillä siivoamassa. No, en ollut.
Niin no, ei kaikki tietenkään siivoa samassa ajassa, mutta meillä on sen verran pieni asunto (alle 120 m2), että normaaliaika taitaa olla se 3,5 tuntia ja jo siinä ajassa kotimme saadaan moitteettomaan kuntoon. Naapurissamme (samankokoinen ja samanlainen asunto) käy myös siivooja, joka siivoaa heillä tasan tuon ajan ja jälki on erinomaista.
Kyllä minulla on syytä valittaa, jos maksan palvelusta yli 30 euroa ja kotiin tullessani löydän samat liat samoista näkyvistä paikoista kuin ennen siivoojan käyntiäkin. Ja jos valitan siivoustyön jäljestä, niin silloin yrityksen kai pitäisi ensin kovasti pahoitella, eikä alkaa sättimään asiakasta.
Ap.
Suomessa viela oikein koulutetaan siivoojia mm. laitoshuoltajat, sitten paskasta palvelusta pitaa viela maksaa itsensa kipeaksi. Ei muuta kun reklamatiota kehiin vaan!
siivoon ite ja puhdasta tulee ja rahat säästyy muuhun.
tätä se tarkoittaa sitten. Mihinkään ei olla tyytyväisiä ja sitten valitetaan
Mitä tarkoitat? Etten osaa rakentavasti sanoa sanottavaani? Eiköhän siihen ole pyritty, mutta pitäisikö minun vain hiljaa sietää sitä, että minulle täysin vieras ihminen tulee kotiimme riitaisalla asenteella?
Ap.
Vierailija: