Poika tuli ja nimi kadoksissa edelleen!!! APUA :)
Eli olenkin jo täällä kysellyt nimiehdotuksia pojalle. Tytölle meillä olisi nimi ollutkin, mutta pojalle ei. Jotenkin tuntuu tosi vaikealle keksiä pikku kakkoselle nimeä. Esikoinen on Altti Mikko Tapani ja olemme ajatelleet tälle kakkoselle toisiksi nimiksi Veikko Kalervo tai Veikko Tapani. Sukunimi on -ri loppuinen. Löytyisikö teiltä ehdotuksia kutsumanimeksi tai kommentteja näihin, joita olemme itse miettineet:
Erno
Kyösti
Matti
Aamos
Alvar
Atso
Benjamin (ehkä liian ruotsinkielinen)
ps. terveisiä vain tutuille jos tästä tunnistaa...
Kommentit (9)
Näistä nimistä kivoin ja Altin veljelle sopivin olisi Erno. Altti on sellainen miehekäs ja aika harvinainen nimi, ja minusta Erno kuuluu siihen samaan kastiin. Itse asiassa ajattelin juuri pari päivää sitten, että Erno olisikin kiva nimi :-).
Muista nimistä
Kyösti - tämä olisi toiseksi paras, mutta siinä häiritsee tuo -ti -loppu, sama kuin Altilla
Matti - liian samankainen kuin Altti
Aamos - jotenkin erityylinen, vaikka muuten ihana
Alvar - myös erityylinen ja lisäksi alkaa Al- kuten Altti (mutta muuten ihana)
Atso - voisi mennä, jos haluatte jatkaa A-kirjaimella
Benjamin - myös erityylinen
Aamos
Alvar
Atso
Omat suosikkini on Aamos ja Alvar.!! Veljen nimeen sopisi mielestäni hieman Aamosta paremmin mielestäni Aatos!?!
Erno ja Kyösti...Eiii!! Ja Benjamin liian erilainen/erityylinen kuin veljen nimi.
Altti ja Matti kuulostaa taas vähän jännältä...:-/
Mutta siis..
Aatos Veikko Tapani !!
Atso Veikko Tapani
Alvar Veikko Tapani
Aamos Veikko Tapani
Ja vielä haluaisin ehdottaa jotain E:llä alkavia, jotka vois sopia..miltä kuulostais
Eeli Veikko Tapani
Ensio Veikko Tapani
Elmo Veikko Tapani
Eemeli Veikko Tapani
Elmer Veikko Tapani
Ja kuten huomasit..mun mielestä tuo Tapani 3.nimeksi paljon parempi kuin Kalervo!!
että Aaret sopis mun mielestä oikein hyvin..!!!
Aaret Veikko Tapani.?
Teidän listaltanne minusta parhaiten Altin veljelle sopisivat Erno, Kyösti, Aamos, Alvar ja Atso. Kyösti olis todella persoonallinen nimi näinä aikoina antaa ja kun tunnen vain kivoja Kyöstejä, ei nimi tunnu mitenkään pahalta ;o)
Muita ehdotuksia vielä, jotka minusta sopisivat Altin veljelle (anteeksi jos tulee toistoa):
Arto
Elmo
Ilpo
Valto
Eero
Eemi
Valle
Aape
Semmi
Aapo
Myös se Veikko sopisi ihan ensimmäiseksi nimeksi! Tai Veikka? Veikko Tapani Kalervo??
Kolmanneksi nimeksi laittaisin ihanan Kalervon, todella komea miehen nimi!
Erno - melko harvinainen, ihan ok
Kyösti - olisi todella persoonallinen valinta, ihan jees (vaativa ulkomailla mutta mitäpä tuosta)
Matti - perinteinen, kunnon nimi (mua ei haittaa -tti -toisto)
Aamos - kiva nimi
Alvar - tykkään tosi paljon mutta mua taas haittaisi Al-alkujen toisto
Atso - ok mutta ei ihan suosikkeja
Mun suosikki on Matti ja jos esikoisella on jo Tapani kolmantena, miksei Matti Veikko Kalervo. Tai se Veikko Matti Kalervo!
Pari ehdokasta vielä (taitaa tulla toistoa, sorry)
Aarni
Aarno
Anssi
Atle (ehkä tässä menee jo kieli solmuun...)
Elmo
Eelis
Joel
Liinus
Luukas
Niilo
Olli
Sauli
Entä kolmanneksi nimeksi
Anttoni
Hermanni
Taneli
Esim.
Aarni Matti Hermanni
Eelis Veikko Taneli
voisivat olla komeita pareja Altti Mikko Tapanille. Kalervo on ihan hieno, etsin vain saman tapaista sen Tapanin vaihtoehdoksi.
Ehdotuksissa oli monia meidän jo miettimiä nimiä, kuten Aarni ja Niilo sekä useita lähisuvun nimiä kuten Valto ja Ilpo. Jännää muuten se, että edellisessä kastettuja palstassa oli kahdessa lähiseurakunnassa kastettu Aarni, vaikka sekin on aika harvinainen nimi. Mulla Aarni oli pitkään ykkösnimenä, mutta jostain syystä mies ei siitä innostu ollenkaan.
Karri on tullut vastaan jo aiemmin ja sitä on mietitty, mutta nyt näiden ehdotusten perusteella siitä on tullut hyvä vastaehdokas Ernolle :) Eli tällä hetkellä ykkösvaihtoehtoina ovat Erno ja Karri.
Toiset nimet tulevat suvusta, kuten esikoisellakin. Mikko on poikien isovaari kun taas Veikko on isoukki. Kalervo on papan toinen nimi. Tapani on kulkenut miehen suvussa useassa polvessa, joten sen takia se on harkinnassa myös toiselle pojalle kolmanneksi nimeksi. Varmaan päädymme kuitenkin tuohon Kalervoon.
Nyt olisi jäljellä 3 vaihtoehtoa, kertokaa kommentteja:)
Erno Veikko Kalervo
Karri Heikki Kalervo
Karri Veikko Tapani
Veikko Kalervo. En kannata antaa kahdelle lapselle samaa nimeä/toista nimeä.
Erno - sopisi hyvin Altin kaveriksi, sopivan erikoinen
Kyösti - pidän erilaisista, vanhahtavista nimistä, mutta tämä ei ole erityisen kauniin kuuloinen...
Matti - liian lähellä Alttia
Aamos - tämä sopisi myös Altin kanssa
Alvar - kuten tämä
Atso - atsovärit
Benjamin (ehkä liian ruotsinkielinen) - totta, kiva nimi mutta täysin eri paria Altin kanssa
Olettekohan miettineet jo näitä (en tiedä mitä aiemmin on ehdotettu):
Aarno
Aarne
Arno
Kaarlo
Ahti (liian lähellä Alttia ehkä)
Sisu
Auer
Eikka
Okko
Oiva
Enso