Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<<HELMISTEN VIIKONLOPPU PE-SU>>>

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin laittaa viikonlopulle oman pinon niin on sitten ainakin helpompi löytää taas uusimmat jutut. Aika hiljaista tuntuu olevan koko palstalla, kesä on kiireistä aikaa ainakin kaikille äideille =)

Meillä Ronjalla on taas pientä flunssaa ja nyt on alkanut lakkoilla sitten tuon syömisen kanssa eli sohvalla ei tissi kelpaa vaan täytyy makuullaan sängyssä syöttää ja silloinkin pienen taistelun jälkeen. Syö kyllä ihan hyvin sitten kun suostuu aloittamaan. Mistä lie johtuu, en tiedä, oliskos jotakin ikään liittyvää vaiko sitten tähän nuhaan.

Me ollaan ulkoiltu kovasti tuossa terassilla ja nyt on uima-allaskin täytettynä pihalla ja isommat lapset siinä sitten päivät lutraavatkin. Viikonloppuna on meillä jälleen luvassa aidan rakennusta ja maalausta ja pihan siistimistä ylipäänsä ja tietysti siinä ohessa auringonpalvomista, IHANAA!

Mun pitäisi hankkia pikkuhiljaa jo ristiäsilahjaa tuolle Ronjan serkulle. Mitä sellaisia ihania lahjoja teidän vauvat saivat tai mitä olette muille ostaneet? Olis kiva ostaa jotakin vähän erilaista ja ehkä jotakin mitä voisi sitten hyödyntää tulevaisuudessa synttäreillä ja jouluna jne.... lapsi ei ole meidän kummi-lapsi (tai ainakaan vielä ei ole kummiksi meitä pyydetty) mutta koska on lähisukulainen niin tulee kaikissa juhlissa (synttäreillä jne...) vierailtua ja aina pitää sitten sitä lahjaakin miettiä. Auttakaa vähän lahjan valinnassa.

Nyt en muista kyllä yhtään oliko jotakin galluppia, mutta käyn vastailemassa myöhemmin jos sellaisia ilmaantuu. Meillä on ensiviikolla neuvola (3kk), joten palaan viimeistään neuvolakuulumisten kera ja maanantaina mulle laitetaan se hormoonikierukka, olikos täällä ketään jolle se on jo laitettu? Kokemukset?

Nyt täytyy mennä taas laittamaan aamupalaa.

MUKAVAA VIIKONLOPPUA!

t.Kaisa ja Ronja (viikon vajaa 3 kk)

Vierailija
2/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän taas pitkästä aikaa kirjottaa pari sanaa kun poitsu nukkuu, hää on aika vaativainen tapaus ei paljoo kerkee kirjotella tänne. Lukemassa käyn kyllä mutten joka pinoa...

kolomonen: meillä on menossa jo toinen rintaraivarikausi, edellinen oli pari viikkoo sitten. Aloittaessa huutaa ja huitoo ku syötävä mutta sitten sylittelen rauhalliseksi ja yritän saada syömään tuttia, jonkä jälkeen tissi nopeasti vaihdossa suuhun... keinot on monet sodassa ja rakkaudessa :) Joskus näitä sylittelyitä on tosi montakin peräkkäin, kysyy kärsivällisyyttä varsinki näillä helteillä kun sisällä on 26-27 astetta ja itekin on ihan nahkee ja väsynyt yöheräämisistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopeasti lukaisemaan viikon pinon ja onhan täällä muutkin olleet pois koneen ääressä. Me ollaan tosiaan oltu ulkoilemassa lähes koko ajan ja sisällä on sitten paljon muuta puuhaa. Tästä pitää tietysti nauttia niin kauan kuin paistaa =)

Aika hyvin tyttö on kuumuudesta huolimatta nukkunut ja syönyt. Onneksi kotona on vielä toistaiseksi aika viileää, loppukesästä ei jos tähän malliin paistelee.

Aurinkoa kaikille

MyQ ja Tyttö 3,5kk (pelkällä tissimaidolla mennään meillä edelleen)

Vierailija
4/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]kaksosnainen[/b], lisäisitkö Ilonan syntymäpäivä kasvulistaan niin saadaan teidät oikealle paikalle. Tietysti näin vain halutessasi :)

MyQ

Vierailija
5/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin poitsun pikkuserkulle juuri äskettäin ristiäislahjaksi vauvojen aurinkolasit kun oli näin sopiva ajankohtakin :)

Me mennään kans täysimetyksellä ja toivon mukaan (ja miksei?) vielä pari kuukautta... välillä tuntuu kyllä vaikeelta kun musta ei ole oikein imettään julkisella paikalla, olen vaan niin häveliästä sorttii vaik ei tietysti pitäs niin ajatella. Ja kun poitsu syö tunnin ja enintää kahen välein päivisin niin aikamoisen lyhyitä reissuja ollaan tehty. Ja vain silleen et mieskin on mukana lahinnä siten et hän on pojan kans kiertämässä kaupassa ja minä sitten teen nopeasti omat ostokseni. Mä jotenkin niin kauheesti aina " pelkään" et nyt se kohta alkaa huutaan ruokaa ja yritän toimia ripeesti.

Mitenkä te muut täysimettäjät hoidatte tuon ulkosalla liikkumisen?

Meillä on vielä se kun en ole löytänyt oikein hyvää syöttöasentoa istuallaan joten makuultaan olen vain syöttänyt. Siinä rentoudun itsekin.

Niin, ja mä käytän vieläkin rintakumia, olen yrittänyt jossain vaiheessa eroon mut ei onnistu, ja kun noita rintaraivarikausia on ollut niin sen aikana on turha yrittääkkään, lisää vain huutoa entisestään. Huoh, tulipas taas oikein valitusta kerrakseen :)

Vierailija
6/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä imetän jos vauva ruokaa tarvii niin ihan missä vaan. Mulla tosin on jo yli 2 vuoden kokemus tuosta touhusta. Katson kyllä yleensä jonkin sellaisen rauhallisen paikan jossa imetän ja heitän tissin ja vauvan pään päälle rätin niin ei kukaan tissejä nää eikä vauva hermostu ympäristöstä. Kannattaa kyllä harjoitella myös istualleen imetystä, helpottaa kummasti elämää. Mä yleensä imetän päivisin ainoastaan istuen ja yöt sitten maaten (eli nukkuen). Noista rintakumi asioista en osaakaan sitten mitään sanoa kun mun nännit ovat nykyisin sellaiset noin 3 kertaa isommat kuin ennen esikoisen syntymään eli vauva kyllä saa niistä kunnon otteen ihan milloin vaan. Itse en koe kovin häveliääksi tuota imetystä ja olen huomannut et harvemmin kukaan muukaan on mnun käytöstäni katsonut pahalla. Ehkä paremminkin mua on sit hävettänyt kun kirjastossakin kerran kirjastontäti tuli kyselemään kaikennäköistä ja ihastelemaan vauvaa kun olin juuri syöttämässä =)

No mä en siis kovin paljon mieti noita liikkumisjuttuja ruokailujen kannalta, vaipatkin vaihtuu kätevästi nykyisin ihan sylissä tai vaunuissa eli varavaipoilla ja kosteuspyyhkeillä pärjäillään ihan missä vaan.

Nyt takaisin aurinkoon...

t.Kaisa ja Ronja

Vierailija
7/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi vissiin kirjottamatta neuvolakuulumiset (jäikö en muista)

6660 g ja 62.2 cm, py 42 cm Lisään myös kasvulistaan.

Muuten Sampo itki koko reissun ajan niin että lääkäri kirjotti korttiinkin että " Itkee kovasti tutkittaessa" . Flunssaan viittaavaa ei löytynyt (sattui sopivasti lääkärineuvola kuumeen kanssa samaan aikaan).

Nyt Sampolla on lämpöä jo kolmatta päivää, eilen 38,6. Yö meni huonosti, Sampo vaikersi eikä meillä ollu etes panadolia että ois voinu laittaa. Käytiin tänään taas lääkärissä, verikoe + pissanäyte. Kohta saan soitella tuloksia.

JULKISESTI IMETTÄMINEN: Mun ei tartte etes haaveilla kun Sampo ei syö vieraisa paikoisa, sen vuoksi lääkärireissut, junamatkat, ym on vähän hankalia. Vain makuuasennossa ja rauhallisessa paikassa eli kotona tai sitten jos ollaan esim anoppilassa niin siellä tietysti. Kyllä mää muuten voisin syöttää julkisesti mutta sitten esim appiukon eessä ois musta vähän outoa, ja appiukko kyllä lähteekin saman tien ku huomaa syöntiaikeet.

Eipä muuta. Saas nähä löytyykö kuumeelle syy vai onko vain joku viirus.

HANNELE + SAMPO joka nukkuu taas

Vierailija
8/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas viikko mennyt nopeesti! On niin ihanan lämmintä et haluais olla vaan pihalla mutta tuo pikkumies ei vaunuissa hereillä viihdy ja liinassa tulee kamalan kuuma...ja nukkumiset aivan pätkäistä. Onneksi vain päivällä, yöt menee ihan normisti yhdellä syötöllä.

Oltiin 4kk neuvolassa ja siellä lääkäriopiskelija meidän omalääkärin apuna. Ilmeisesti ei omia lapsia sen verran omituiset otteet oli ;o) Mutta kasvaa hienosti, pituus hieman alakäyrillä mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä ja ensikuussahan sinne taas mennään.

Joku pähkäili tuota soseiden aloitusta...meillä kanssa selvästi ollaan kiinnostuneita ruuasta ja ollaan maissia ja perunaa maisteltu ja tykkää kovasti. Olen antanut lounaalla kasvissosetta ja illalla velliä. Selvästi osaa jo odottaa ruokaa ja mietinkin et vois varmaan pikkuhiljaa myös päivällisen aikaan antaa jotain ehkä vaikka hedelmäsosetta. Toki määrä on vielä tosi pientä mut tykkää syödä lusikasta ja vesimukikin on tosi kiva, alkaa aina hirvee sähläys kun nokkamukin näkee.

Huomenna mennään puuhamaahan...lapset tosin ei vielä tiedä sitä. Ihanaa kun mies lomalla eikä oo kiirettä mihinkään. Nyt tuolla väsäilee mulle ruusuille istutuspaikkaa kun kävin sellaisia ostamassa...mä vahdin näitä lapsia...eli isommat katsoo videoita ja pikkuinen nukkuu=D Olen pyrkinyt pitämään isotkin sisällä noin 12-14/15 kun aurinko porottaa pahiten. Ruokailu onneksi osuu just tuohon ja sitten tykkäävät vähän tuijottaa videoita...Ja ulkona ollessa aurinkorasvaa kuluu! Vaikka itse en paljon aurinkoa näe kun tuon pikkumiehen kanssa ollaan varjon puolella.

IMETYS:Onnistuu ihan yleisellä paikalla. Kans katson rauhallisen paikan jossa imettää. Meidän pikkuinen on onneksi tosi nopea tän syömisen kanssa niin on aikas helppoa.

Kesälomaterkuin:

calmus & pikkumies 4kk+ (vaikka mies mulle kyllä sanoi et eihän sulla mitään kesälomaa ole kun olet muutenkin aina lomalla...just joo!)

Vierailija
9/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistattekos vielä mut?

en olekaan kirjoitellut aikoihin kuulumisia..

on ollut ihan älyttömästi kaikkea ohjemaa, reissuja ja juhlia ja muuta puuhaa, niin koneella olen ollut tosi vähän sitten tämän nuoremman pojan syntymän. (seliseli..)

toisinaan olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään.

Sisu on kasvanut hienosti ja on kiltti vauva.

elmo jäi kokonaan pois päivähoidosta, joten päivät menee kahta poikaa paimentaessa ja loputonta pyykkivuorta suoriessa.. =)

Sisu on joitakin kertoja kääntynyt itse vatsalla ollessaan selälleen, mutta ei vielä päivittäin. selällään ollessaan vääntyilee vaan mutkalle, mutta ei vielä pääse ympäri vatsalleen.

hän tarttuu jo hanakasti kaikkeen mihin ylettyy, ja vie suuhunsa.

taitaa kita kutista, kun imeskelee melkein jatkuvasti sormiaan, jos ei ole muuta tarjolla.

kiinteitä ollaan aloiteltu tossa kun 3kk tuli täyteen.

iltamaitoon sekoitellaan puolet velliä, ja ekaan yömaitoon kans. eli 2dl maissivelliä saa vuorokaudessa.

herra syö tästä huolimatta n.2dl kerrallaan noin 4h välein, suunnilleen, klo 21, 01,05 ja sitten aamulla 8 kieppeissä.

aattelin ensin antaa ne vellit vaikka yöllä ja aamuyöllä, mutta neuvolan terkka neuvoi, että olis parempi jos antaisi aikaisemmin, niin EHKÄ se aamuyön syöttö jää sitten helpommin aikanaan pois.

sitten päivällä ei oikein ruoka maistukaan, ihmekö tuo, kun syö yöllä melkein litran..

nyt olen alkanut puolilta päivin maistattaa soseita. ne tuntuu kelpaavan.

jos sillä konstilla saisi tätä ruokailua aikanaan vähän päiväpainotteisemmaksi.

esikoisen kanssa oli aikanaan sama juttu. yöllä söi yhtenään, päivällä ei. ja samaa konstia yritetään ruokarytmin muutokseen, eli kiinteitä.

jotain hyvää on tosta vellistä ja soseista silti seurannut, vaikka rytmi ei vielä olekaan juuri muuttunut kun soseen määrä on vielä vähäinen.

nimittäin se on silti hyvä juttu, että ei tartte enää mallasuutetta eikä cuplatonia! =)

paukut ja kakka tulee itekseen omia aikojaan ilman sen suurempaa showta!

muutenkin menee kivasti. aika väsynyt olen kyllä. ja raskauskiloja on vielä vaikka kuinka! olen kyllä laskeskellut painonvartijat- pisteitä, mutta vähän heikolla itsekurilla.. nyt maanantaina otan taas oikein kurinpalutuksen!

ristiäislahjoista joku kyseli. mulle oli mieluisin sellainen albumi, mihin sai vauvan kuvan kanteen, ja soittorasia missä on laatikko johon saa vauvan kuvia laitettua 4 seinälle, ja aarteita varten lokero.. kummilusikka oli turhin.

nyt poikien iltapuuhiin!

-ennis-

Vierailija
10/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä kiihkeimmät meikäläisten rintamalta. Soseita ollaan maisteltu viikon ajan päivittäin. Peruna ja luumu tosin vasta repertuaarissa. Hirmu hanakkana tyttö niitä syö ja vispaa kovasti käsillään ja aukoo suuta kuin linnun poikanen. :-) Lounasaikaan olen perunaa antanut ja viiden kieppeillä illalla luumua. Muuten ihan vain rintamaitoa. Huomenna ajattelin antaa maissivelliä. En tosin ole vielä keksinyt, millä keinolla saan sen neidon kurkusta alas, kun tuttipullo ei kelpaa... Nokkamukit pesin just valmiiksi, jos niillä sais jotain menemään.

Minä kyllä imetän julkisestikin! Mm. Prisman kenkäosastolla kerran imetin, kun etsittiin esikoiselle kesäkenkiä. Meidän neidille tissi on niin kova juttu, että kelpaa missä vain. Jotain hassua se nyt tekee, kun joskus se nappaa nännin ikeniensä väliin ja kääntää päätään voimakkaasti alas mun kainaloon ja nänni venyyyyyyyyyyy. Auts! Mietin, että jospa sillä kutittaa ikeniä. Tai mene ja tiedä, mikä juttu tuo on.

Ja Puuhamaassa oltiin tänään. Hienosti meni reissu, laskelmoitiin käynti viikolle, ei ollut niin paljoa porukkaa liikkeellä. Eikä tarvinnut jonottaa minnekään! Vauvan kanssa pärjättiin hienosti, vaikkei se hirmu hyvin vaunuissa viihtyvää lajia olekaan. Ainoa ongelma oli, kuinka saada typy suojattua auringolta, kun ei nyt koko aikaa vaunuissa " hunnutettuna" voinut pitää. Pakostakin sai jonkin verran aurinkoa. Nyt ollaan kyllä ihan hyytyneitä koko sakki! Lapset on nukkuneet jo tunnin ja itselläkin silmä painaa...

Mukavaa kesäistä viikonloppua kaikille!

Timbe kera lapsosten

Vierailija
11/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans oltu päivittäin vaan pihalla niin ei oo kerennyt paljon kirjottelemaan. Meillä on kans maisteltu soseita jo parisen viikkoa. Eipä vielä mitään hirveitä määriä, mutta sitten kun 4kk on täynnä niin aletaan oikein kunnolla syömään. sellasta totuttelua. Ja aamuin illoin menee velli-maitoa. Velliä tosin siinä jo yli puolet. Nyt ollaan jo kauan menty yhdellä yösyötöllä eli herää siinä viiden maissa syömään ja jatkaa vielä unia sinne yhdeksään. Mutta välillä on niitä ähkimis ja puhkimis öitä niinkuin viime yö ja oon huomannu sen, että se johtuu siitä kun poika ei ole kakannut edellispäivänä ollenkaan. Mutta ähkii sen kakan onneksi heti aamusta.

Jokin aika sitten kyseltiin vauvan ääneen nauramisesta ja meillä poika hekottaa välillä aivan hirveesti. Ja välillä oikein kiljuu. Meillä poika alottaa aamun aina nauraen ja jutellen. Se jostain kumman syystä saa äitinkin iloiselle tuulelle. Mies on kuulemma ollut samanlainen pienenä, että todella harvoin on aamuisin itkeskellyt vaan aina nauraen iloisena.

No taidampa tästä mennä telkun ääreen, jospa sieltä tulis jotain järkevää katottavaa.

-hanna ja tino-

Vierailija
12/15 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja huh hellettä! Tänään alkoi jo vauvakin hiukan hermostua tähän. Kun halusi selvästi ensin syliin, ei sitten taas halunnutkaan kun huomasi miten hikisennihkeää siinä on jne. Ja nukkumista tämä helle häiritsee jo myöskin, kuten sitten sekin että lähdettiin kävelylle joten unet keskeytyi kun vaunut liikkui. Hassua kun aluksi ongelma oli toisinpäin ettei nukkunut paikallaan ollessa.

Minä ilmoittaudun myös imettämään ihan missä vaan. Toki silti koitetaan vähän ajoittaa menoja niin ettei nyt pienellä kauppareissullakin tarvitse imettää hyllyjen välissä. Mut tämä siis ihan jotta reissu sujuu jouhevaan eikä mistään häveliäisyyssyistä. Meillä tosin paikan täytyy olla sen verran rauhallinen, että vauva malttaa syödä. jOs on kovasti trafiikkia siitä ohi niin pää pyörii pikkuisella kuin pöllöllä...

Istuen kuitenkin melkein aina syödään, kyljellään syötöt on muuttuneet ihme sähläykseksi kun siinä samalla pitää potkia ja kääntyillä. Vaan joskus aamulla yritän kyljellään mutta yleensä koen istumaannousun helpommaksi kuin sen sählingin.

HANNELE:ei Sampolle sitten hampaita olis tulossa? Sekin kun joskus tuota lämpöä tuppaa nostamaan.

G yhden lapsen vanhemmille (tai muut voivat muistella miten oli kun lapsia oli vain yksi): Koetteko kotona ollessa, että pitäisi saada muutakin aikaiseksi kuin vauvan ja kodin hoitoa?

Mulla on yleensä monta rautaa tulessa samaan aikaan enkä oikeen ä-lomallakaan osaa antautua vain kokonaan vauvan ja kodin vietäviksi tai sitten ainakin tunnen itseni kovin aikaansaamattomaksi. Samalla siis ajattelen että pitäis tehdä opinnot valmiiksi (motivaatio nolla, joten en oikeesti tee), pääsiäiseen asti hoidin joitain työjuttuja, sit on nämä lukuisat ompeluprojektit ja harrastusten puolesta tulevien luottamustehtävien hoito jne. Ja silti tuntuu välillä etten saa mitään aikaiseksi. Ja toisaalta kun sitten puuhaan muuta ja lapsi odottaa lattialla leikkien, koen huonommuuden tunnetta siitä etten ole lapselle vallan läsnä - onhan tämä loma olemassa häntä varten. Toisaalta en kuitenkaan haluakaan opettaa lapsesta sellaista joka vaatii 100% huomiota koko ajan vaan itsekseenkin pitää pieniä aikoja viihtyä (olenhan toki saatavilla tarvittaessa). Tämä on siis vaan mun onneton luonteenpiirteeni - mieskin usein illalla nukkumaan mennessä mulle luetteleen mitä kaikkea ko. päivänä olen tehnyt ja sitten vasta tajuan että ei nyt ihan toimettomana menny ko päivä. Sitten joskus jos lapsia toivottavasti on useampia, päivät täyttyy tietty toisella tavalla pelkästä lasten ja kodin hoitamisesta.

Nyt pää (ja maha) tyhjeni. öitä siis.

äippä ja hikinen pimu huomenna 4kk

Vierailija
13/15 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on tällä hetkellä hiirijahdissa eli vaihtaa noihin hiton loukkuihin syöttejä ja heittää vanhoja hiiriä roskiin. Hiiret tuppaa asumaan meidän " viileässä" huushollisissa nykyään ihan kuin kotonaan kun ulkona on niin kuuma!!!

Tuosta gallupista: Mulla tosin on jo kolme lasta mutta varsin hyvässä muistissa (4,5 vuoden takaa) on aika esikoisen kanssakin eli mulla myöskin aika tuntui kulkevan ikäänkuin siivillä tehden pelkkiä kotitöitä ja hoitaessa lasta ja kitinäkausina ei riittänyt aika siihenkään. No tuli sitten aika jossakin vaiheessa (olisiko ollut juuri tuo 3 tai 4 kk kun oli tosi tylsää ja olisikin halunnut käyttää aikaa johonkin " järkevään" . No meidän esikoinen käytti sen ajan sairastamiseen, joten loppuviimein ei tullut sitten ajankäyttöpulmia.

Mulla oli aikanaan ja on vieläkin vähän vaivautunut olotila jos mies tulee töistä enkä ole esim. ruokaa laittanut taikka siivonnut huushollia kuntoon (Ronja kun ei välillä nuku puolta tuntia kauempaan kerralla) ja kaiken lisäksi tiedän että ihan turhaan murehdin kun mies ei sitä edes huomaa taikka noteeraa ja pitää kyllä kotiäidin hommia hyvinkin arvossaan. Hän kun ei saisi lasten kanssa millään edes pyykkikonetta käyntiin saatika sitten mitään muuta (ylimääräistä) tehtyä.

Nyt on kuitenkin lähtettävä laittamaan pää tyynyyn, jotta jaksaa huomisenkin porskuttaa, ollaan lähössä kimpassa (minä, mies ja Ronja) ravintolaan illalla ja mun sisko saa luvan tulla hoitamaan noita isompia pariksi tunniksi.

Nyt hyvät yöt kaikille kun kello alkaa olla jo TOSI paljon!!

T.kolomonen eli Kaisa ja Ronja (pian 3 kk)

Vierailija
14/15 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ennen helposti vaunuihin nukahtanut tytteli alkaa nyt helteillä välistä huutaa kuin syötävä kun vaunuihin laittaa, vaikka päällä tosi kevyesti ja varjossa ollaan. Äsken kierrettiin kortteli huutaen, eikä uni tullut ennen kuin kotona kun tultiin sängylle ja tissille.

Meillä vihreä tiheärytminen kakkaaminen on vihdoin ohi, mutta viikon päästä onkin uusi rota-annos. En ala mitään, jos sama rumba toistuu! Jos se sitten johtui rota-rokotteesta, en keksi kyllä muutakaan syytä.

Gallupiin - miten aika kuluu yhden lapsen kanssa: poden lievää ristipainetta siitä, että tekisi mieli tehdä muutakin ja teenkin jonkin verran töitä, mutta on niin selvästi vauvan kanssa seurustelusta pois se aika. Tyttö viihtyy hyvin itsekseen leluja heilutellen, mutta tuntuu että jos kerran on mahdollisuus, pitäisi olla läsnä aktiivisesti hänen kanssaan, eikä vain tietokoneella siinä lähistöllä. Eli teen muutakin, aika vähän tosin, mutta poden siitäkin huonoa omatuntoa. Toisaalta jos olisi useampi lapsi kotosalla, olisi vauva joka tapauksessa paljon enemmän itsekseen...

Iloista viikonloppua! T. Sporttari ja typy 4kk

Vierailija
15/15 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun, ollut kiirettä asuntohommien kanssa ja aika on mennyt muutenkin reissatessa ja ulkona ollessa- mahtavat ilmat ollu :) tänään tosin on ankean harmaata mutta eiköhän se tästä!

Galluppeihin..

KIINTEÄT: meillä ei olla aloiteltu, iltamaidon sekaan laitan tosin melko paljon velliä sekaan nälkää pitämään,mutta nukkuu edelleen kyllä 12h yöunet katkotta niin tuntuis turhalta alkaa sen ' vahvempaa' syöttämään. Ehkä kuitenkin pikkuhiljaa soseita, tänään Mellu täyttää kuitenkin jo 4kk. Oletteko te muut aloitelleet itse vaiko vasta neuvolan suosituksesta?

AJAN KULUMINEN: muistan esikoisen kanssa että aika mateli ja tuntui ettei tekemistä riitä kotitöissä ja ruoanlaitossa. Monesti olin vauvan kanssa läsnä,mutta passiivisesti. Lapsi leikki jumppamatolla tai vastaavaa ja minä tein jotain omia juttuja. Kovasti piristyi aina kun keskityin leikkimiseen/viihdyttämiseen täysillä :) Tämän kakkosen kanssa olen ollut enempi aktiivisesti läsnä,johtunee ehkä siitä etten ole samanlaista masennusmylläkkää kokenut. Välillä tuntuu ettei vuorokaudessa ole tunteja tarpeeksi :)

Mutta jo on ollut hakusessa kaksostenrattaat! Minä kun en mitään emmaljungia tai brioja halua ostaa niiden hinnan vuoksi, käyttöikä on kuitenkin loppujen lopuksi niin lyhyt. Haluamani ratasmallin maahantulo on venynyt ja venynyt,taas siirtyi ensi kuulle joten ruotsin puolelta haen viikon päästä :) kiva päästä molempien lasten kanssa yhtäaikaa kunnon lenkille.. Sitten pitänee myydä noita muita rattaita pois.

Mutta eipä sen kummempia tällä kertaa, ruoan laittoon mars!

-Henna ja Melina 4kk-