Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomifenilla 2 munarakkulaa..

08.06.2007 |

Huomenta!

Meillä on -05 syntynyt lapsi joka saatiin alulle Clomifen +Terolut yhdistelmällä. Nyt mulla on menossa toinen Clomikierto ja kävin eilen ultrassa ja oikealla puolella oli kaksi munarakkulaa 12mm ja 10mm halkaisijaltaan. Lääkärin mielestä riski kaksosiin on 5-10%

Onko jollekin muulle vaikuttanut Clomit tällä tavalla ja kuinka olette toimineet? Saitko yhden vai kaksi vauvaa jos yleensä raskaus lähti alulle? Onko riski liian iso mielestäsi, kuinka tekisit minun sijassani?

Sen verran valaisen tätä meidän kuviota eli meillä on lukuisien itkujen ja anelujen ja keskustelujen jälkeen mies myöntynyt toiseen lapseen mutta täytyy totuuden nimessä sanoa että kaksi vauvaa olisi loppu meidän liitolle.. ainakin eilisen keskustelun jälkeen tuli vietettyä uneton yö miettiessä mitä oikein pitäisi tehdä. Esikoinen on uhmaiän alussa ja meidän kummankin hermot välillä tiukalla, mulla tulee mittariin 35v kesän lopulla ja mies paremmalla puolella neljääkymmentä joten aikaa ei loputtomasti ole.

Olen seuraillut tätä palstaa vuosien varrella ja lukenut monta tarinaa siitä kun lasta ei kuulu ja moni ottaisi riemusta kirkuen kaksikin vauvaa kerralla jos vain saisi. Meille vain nuo kaksi vauvaa olisivat liikaa.

Minä kuuluin onnekkaisiin jolle auttoivat nuo lääkkeet ja minulla on tuo pieni tyttöni elämäni valona. Mutta mietin tässä tulevaa eli vedänkö liian tiukalle oman liittoni haluamalla toista lasta. Ja mistä sitäkään tietää tulisinko uudelleen raskaaksi tuolla lääkeyhdistelmällä? Eilen tuli illalla kakkoselta ohjelma " Kadonneet" ja mieheni kommentti oli:" Ja jos sattuu niin että tulee kaksoset niin minun nimeni on seuraavana Kadonneet-ohjelmassa..."

Kiitos jos jaksat vastata.

Ajatukset täysin sekaisin keinukarhulla:(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi Clomien annostus oli 1 tabletti 3.-7. kierron päivä. Lääkäri oli sitä mieltä että seuraavassa kierrossa ottaisin yhden tabletin 3.5. ja 7.päivä kiertoa. Aikaisemmin kun söin niitä Clomeja kävin kanssa toisella Clomikierrolla ultrassa ja silloin rakkula oli vain 6mm eikä raskaus silloin alkanutkaan.

Annostus oli silloinkin sama, miksiköhän nuo vaikuttaa tällä kertaa jotenkin voimakkaammin?

Vierailija
2/4 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen clomeja syönyt erinäisiä kertoja samalla annostuksella kuin sinä. Joka kerta rakkuloita on tullut enemmän kuin yksi. Esikoinen sai alkunsa clomeilla siten, että molemmilla puolilla oli yksi hyvän kokoinen kypsymässä (en muista millejä, koska siitä on 7v. aikaa).

Viime keväänä söin 5 kk clomeja, mutta raskaus ei alkanut. Joka kk ei ultrattu, mutta 2-3 kypsyi joka kerta eikä lääkäri kertaakaan sanonut, että niitä olis liikaa. Pidin sitten kesän taukoa lääkityksestä ja syksyllä aloitin samalla annostuksella suunnitlemissa myös inssi. Ultrassa vas. puolella köllötteli 2x22 mm munikset ja inssi tehtiin. Lääkäri ei taaskaan sanonut, ettei tehtäis kaksosriskin takia. Inssi (tai sitten kotivarmistelut) onnistui ja odotan pikkukakkosta rv37+2. Alkuraskauden ultrassa näytti siltä, että mahdollisesti toinenkin olis lähtenyt alkuun, mutta oli sulanut pois seurannassa.

Prosentteja en nyt osaa heittää, mutta onhan se kaksosriski näissä hoidoissa aina olemassa. Käsittääkseni kuitenkin munisten määrästä huolimatta clomeilla syntyy prosentuaalisesti enemmän yksi kuin enemmän lapsia kerralla. Itse olin niin epätoivoinen lapsen saannin suhteen, että olisin halunnut inssin tehtäväksi vaikka kolmella muniksella. Onneksi oli miehen tuki. Olemme selittämättömiä ja mulla on viimeisestä ehkäisystä aikaa 14 vuotta eli sellainen tausta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama lääkitys ja ensi viikolla ultrataan.Olen miettinyt,että mitä jos siellä olis kaksi rakkulaa niin mitä tekis ja niin kauan ollaan toista vauvaa yritetty, että antaa tulla vaan jos on tullakseen :)

Kysyin, aikaisemmin lääkäriltä mitä mieltä on kaksoisraskauksista sanoi, että ei missään tapauksessa.Aina on turvallisempaa tehä yksi kerrallaan.

Vierailija
4/4 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin kirjoittanut lisää aiheesta tuonne plussanneiden lapsettomien palstalle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi