Olenko mielestänne kohtuuton?
Ottaa niin päähän, kun mies ei ole nykyään ollenkaan kotona. Aina kun on vähänkin aikaa, lähtee golfaamaan tai sitten on tennisharkat.
Kotona työt on tekemättä (joskus aloittaa jotain, että voi sanoa tehneensä). Minä hoidan lapset sillä välin.
Olen tämän viikon ollut lomalla. Lauantaina kun tulin töistä, mies lähti golfaamaan. Heti sen jälkeen lähti futismatsiin. Sunnuntain oli koko päivän golfaamassa (no, mä pääsin illalla terassille). MAanantai-iltana oli tennistreenit, tiistaina golfia. Eilen taas oli futismatsi ja tänään tennis. Huomennakin on tennis ja yllätys - sunnuntaina golf-kisat!
No, tänään vähän suutahdin, kun en tiennyt tennistreeneistä. En edes sanonut mitään, huokailin vain ja mies näkki, että mua otti päähän. Alkoi sitten selitellä, miten nämä on sovittu jo ajat sitten ja hän ei voi vaikuttaa aikatauluihin eikä voi kieltäytyä. Ja voi, kun häntä väsyttää. VITTU! Ja kaiken lisäksi aina tarttee autoa joka paikkaan, eihän nyt varusteiden kanssa voi kävellä mihinkään.
Mies nyt perui sunnuntain golfinsa, kun kysyin, monelta se loppuu, että haluan mennä Kaivarin konserttiin. Kysyi, peruuko sen kisan ja kun mä en vastannut, soitti ja perui. Ja on taatusti niin marttyyria nyt koko sunnuntain.
Että mua raivostuttaa! Talvisin mies on kyllä paljon kotona, mutta ärsyttää, kun se ei itse voi ajatella, miltä musta tuntuu. Ja jos sanon jotstakin menosta jotain, on niin loukkaantunut. Tai toi, että peruu menonsa, koska MÄ en nyt halua hänen menevän. Ajattelis itte jotakin!
Niin, olenko kohtuuton, kun mua suututtaa ja raivostuttaa? Tosi kivaa kykkiä täällä aamusta iltaan lasten kanssa kotona, kun ei ole autoakaan käytössä. Kun sanoin, että me lähdetään sit mökille, niin ei sekään ollut hyvä ajatus, " älkää nyt mun menojen takia menkö" .
Kommentit (11)
se tuntuu tekevän leskiä. Enemmän kuin mikään muu urheilu.
Onhan se totta, että paljon voin vaikuttaa näihin omiin päiviini. Mutta kyllä mullakin täytyy olla viikossa edes kerran mahdollisuus lähteä yksin johonkin!
Hei,
Lähdin työpaikan illanistujaisiin. Palaan iltamyöhään. Rakastan teitä. - Äiti
Hei,
Olen golffaamassa. Palaan kymmeneltä. Rakastan teitä. - Isä
Hei,
Olen kaverin luona. Palaan illalla. Rakastan teitä. - Tytär
Hei,
Olen futista pelaamassa. Palaan illalla. Rakastan teitä. - Poika
Hei,
Varastin kaiken omaisuutenne. Rakastan teitä. -Varas
Mitä ihmettä niitä lapsia pitää tehdä, jos ne on noin tiellä. Ja miks sä alat olemaan miehen tossun alla. Mene sinne mökille lasten kanssa, jos kerran mieli tekee. Ei mies voi määrätä, että teidän pitää päivystää sitä kotona, kun ei se ite edes sitten ole kotona.
Käy ostamassa auto, ettei tarvi sen vuoksi kotona kykkiä. Halvempaa kylläkin on mennä taksilla, minkä joku jo vihjaisikin. Elä tosiaan sitä omaa elämääsi, äläkä miehen kautta.
Miestäsi syytät marttyyriksi, mutta itse taidat olla pahempi sellainen.
Mutta kohtuuton et siis minunkaan mielestäni ole. Kyllä miehen kuuluisi ohjelmoida perheaikaakin sekä ottaa sinut huomioon. Mutta jos hän ei sitä sanomisesta huolimatta tee, niin älä silti ala marttyyriksi. Ja huomaa sekin, että sinun on kyllä sanottava asiasta, eikä vain odotettava, että miehesi huomaa itse ajatella tarpeitasi.
Mutta jos minä en lähde mihinkään, mies lähtee. Yhtäaikaa ollaan oltu kotona... en muista. Ei kun viime viikon perjantai-ilta, kun oli mun synttärit.
istuta mies pöydän ääreen ja sovitte yhteiset pelisäännöt. Sen jälkeen ei kenenkään tarvitse ihmetellä, kuka teki mitä ja oliko lupa vai ei.
Jos sinä voit suhteessanne huonosti, niin sinähän silloin voit huonosti. Ja sille tilanteelle pitää tehdä jotain. Sun pitää vaatia tosissasi, eikä vain lässyttää ukolle. Sano, että vaihdetaan rooleja kahdeksi viikoksi. Jos mies ei suostu, niin se johtuu siitä, että se tietää miten kamalaa sinuna olisi olla.
Peset tietysti treenivaatteetkin, että on hyvä lähteä pelaamaan.
en tiedä, miten olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt. Varmaan suuttunut tosiaan niin että sanonut että nyt kyllä minä menen ja mennyt sitten. Meillä homma toimii näin:
Mies ilmoittaa kyllä etukäteen jos on menossa jonnekin iltaisin. Muuten iltaisin aika usein minä menen (ehkä 3 krt maksimissaan/ viikko)
Eikä siinä sitten mitään.
ymmärrän kyllä jos sulla on loma, mutta olitko suunnitellut mitään sitä varten? Esim. silloin ja silloin haluan mennä esim. ulos??