Annatko 2v 9kk ikäisen olla yksin vannassa kylppärissä
Niin ettet kyttää koko ajan vieressä vaan touhuat kotihommia esim. viereisessä huoneessa ja käyt välillä kurkkaamassa & kuuntelet koko ajan ääniä?
Kommentit (12)
Jos teet kotihommia esim. tiskaat, niin kuuletko koko ajan mitä tapahtuu? Pienessä ajassa lapsi pystyy hukuttamaan itsensä.
Anopin mielestä olen vastuuton, ilmeisesti siis myös sinun.?
ap
Kun tulee hiljaista niin käyn katsomassa ja välillä muutenkin kurkin.
Vastuutonta? Kyllä. Mutta toistaiseksi on hengissä vielä ;)
lapsi voi hukkua jopa matalaan lammikkoon. Siihen ei tarvita kuin sadasosasekunti ja keuhkot ovat täynnä vettä. Siinä vaiheessa kun et kuule enää kylppäristä ääntä, lapsesi on voinut hukkua. Ei se vesimäärä määritä, kuinka vaarallista se on. Tilkkakin siis riittää.
Jos lapsi vetää vettä henkeensä, ei siinä ole paljoa tehtävissä ellet aloita heti elvytystä oikeaoppisesti.
Älkää ikinä missään tilanteessa jättäkö lasta yksin kylpemään! Sitä on aika turha katua sitten jälkeenpäin...
Kun en vahdi häntä haukkana. Kyllä, pelkään itsekin vettä mutta olen uinut lapsen kanssa säännöllisesti vauvauinnista asti ja hän on sujut veden kanssa elementtinä. Enkä tosiaan huitele toisessa päässä taloa vaan pääasiassa pysyn viereisessä huoneessa, kurkkien koko ajan. Olen itse aika hämmentynyt että tässäkin asiassa olen nyt huono äiti.
ap
Pohjimmiltaan hänen tarkoituksensa saattaa kuitenkin olla rakkaan lapsenlapsen suojeleminen. Vesi on vaarallinen elementti vaikka siihen olisi kuinka tottunut. En jättäisi tuonikäistä kylpemään yksin. Amme on liukas ja lapsesi koordinaatio vielä kuitenkin epävarmaa. Istu vieressä vaan tai siivoa vaikka sitä vessaa samalla.
Oven pidän auki niin kuulen/näen läträyksen.
Annan leikkiä yksin olen antanut n 2,5v lähtien. Tykkää kylpeä ja käydä suihkussa.
rinnasta vihlaisisi..
Surkuttelisin lasta ja laiskaa miniää kun ei jaksa sen vertaa olla lapsensa kanssa että katsoisi perään kun pieni on ammeessa.
eli pyllähti ympäri ja vetäisi vettä keuhkoonsa. Pappa sattui näkemään ja otti poikaa jaloista kiinni ja roikotti pääa alaspäin. Onneksi poika virkosi ja yski vedet ulos.
Oli siis täpärällä, ettei poika hukkunut. ja siis AMMEESEEN.
Älkää koskaan jättäkö lapsianne valvomatta, ei mihinkään, edes ihan matalaan veteen. hukkua voi sellaiseenkin,
Yleensä kuuluu jatkuva puheen pälpätys.
Pitää vähän tarkkailla, ettei tee mitään temppuja.