Onko ketää soitettu sairauslomalta töihin? Mua soitettiin
ja en mennyt tietenkään ja ei ollut eka kerta, mihin ottais yhteyttä?
Kommentit (12)
Lääkäri on suositanut sinulle sairaslomaa ja työnantaja sitten hyväksyy sen tai sitten ei.
Jos työnantaja ei hyväksy sairaslomaa sinä menet töihin. Ilmeisesti työnantaja ei sairaslomaasi ole sitten hyväksynyt.
meinas mennä loma pilalle moisesta, harmittaa että edes vastasin kun näin että puhelu tulee töistä.
Tein sen virheen että olin pois omalla ilmoituksella. Siis se oli ihan sallittua kolmen päivän ajan. Ehdin olla päivän kotona kun jo illalla työnantaja soitti ja pakotti tulemaan töihin.
Menin sitten hirveessä kuumessa kun olin niin kiltti ja en uskaltanut kieltäytyä. Tästä kiitoksena sain kovan keuhkokuumeen mihin meinasin kuolla. Työnantajakin sitten tajusi ja jälkikäteen pahoitteli tilannetta.
Vierailija:
Lääkäri on suositanut sinulle sairaslomaa ja työnantaja sitten hyväksyy sen tai sitten ei.
Jos työnantaja ei hyväksy sairaslomaa sinä menet töihin. Ilmeisesti työnantaja ei sairaslomaasi ole sitten hyväksynyt.
olen saanut työnantajani henkilöstöosaston lakimiehiltä. TYönantajani on erittäin suuri monikansallinen yhtiö.
Työnantajan evätessä sairasloman hän ottaa vastuun seurauksista, vakuutus ei korvaa.
Mutta jos esim. työntekijällä on jalka kipsissä ja hän tekee istumatyötä, työnantaja voi soittaa työterveyshuollon lääkärille, että onko estettä tehdä tätä työtä ja jos lääkäri sanoo ettei ole, ei ole edes vastuuongelmia.
Harva työnantaja käyttää oikeuttaa, juuri noiden vastuiden vuoksi. Meillä annettiin kehoitus käyttää tätä mahdollisuutta suursairastajiin.
Ei tollasta voi virallisesti olla.
Voit tosin ihan itse todeta työnantajalle (sille joka soitti), että koit puhelun loukkaavaksi, sillä et ole työkuntoinen (koska olet sairaslomalla). Ihme touhua, jos aina pitää valittaa johkin " korkeammalle" taholle. Omaa energiaasi ja aikaasi siinä vaan tuhlaat, eikä kenellekkään tule sen parempi mieli siitä.
Tyhmät kun ette mistään kerran tiedä.
Taas on pienen ihmisen oikeuksia rikottu ja oikein puhelimella soitettu ja kysytty sairaslomalta töihin. Tähän onkin niin vaikea sanoa itse ei ja todeta työnantajalle IHAN ITSE, että puhelun oli asiaton. KYLLÄ NYT KANNATTAA SOITTAA JO KARPOLLE!! Niin, ja tietysti kaikkiin muihin mahdollisiin virastoihin ja laitoksiin.
(tästähän voisi saada vaikka lisää sairaslomaa jos vetoaisi työnantajan aiheuttamiin traumoihin...)
Anteeksi kärjistykseni, mutta oikeasti tarviiko kaikesta aina valittaa ja syyttää valtiota/työnantajaa/virastoja/laitoksia/jne...
-12-
Ai että toistuvasti pitää tommonen henkinen painostaminen sallia?
Entä jos siellä on juuri tuollainen kiltti nuori tyttö jolle pomo soittelee ja tulee keuhkokuume!!
Tietenkin tollainen pitää saada loppumaan!!
12 kaltaisten takia ei Suomessa uskalleta ja osata valittaa, vaikka on aihetta!!
Otat yhteyttä liittoon ja kysyt heidän mielipidettään asiasta!!
ap:n. Soita liittoon tai lääkärille.