Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ulkopaikkakuntalaiset tulla Hesaan puistoruokailuun?

Vierailija
06.06.2007 |

Oltais menossa retkelle Hesaan ja tuo olis kätevä tapa verrytellä välillä ja syöttää samalla muksut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä mitään papereita kysytä. :D

Meidän puistossa on ainakin näinä alkupäivinä jäänyt niin älyttömän paljon ruokaa yli, että ihan hyvin vois tulla vaikka koko suku syömään.

Vierailija
2/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti nyt joku hermostuu, että se on meidän helsinkiläisten veronmaksajien maksama palvelu, jonka kohderyhmä on helsinkiläiset lapsiperheet.

Mutta hei: käytämme me stadilaisetkin muualla Suomessa matkaillessamme niitä muunpaikkakuntalaisten verovaroin kustantamia palveluja: kirjastoja, uimahalleja, puistoja, terveyskeskuksia jnejne.

Vastavuoroisuutta, siis. Ja jos puistoruoan menekki on hyvä, sitä ei lakkauteta.

Hei, näkyipä muuten olleen uusimmassa Meidän perhe-lehdessäkin ihan vinkki stadiin tuleville matkailijoille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmimmin tunnistaisi " junantuoman" ...

Mene ja tiedä, itsekin olen muuttanut vasta aikuisiällä Helsinkiin.

;=)

4/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin että ruokailu on siis yhtä ilmainen stadilaisille ja hesalaisille :)

Muuten minua ei purista että monenteenko polveen se murre tulee mukana.

Vierailija
5/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå72:

Olkoonkin että ruokailu on siis yhtä ilmainen stadilaisille ja hesalaisille :)

Muuten minua ei purista että monenteenko polveen se murre tulee mukana.

Mutta siis minä ajoin takaa sitä, että tuntemani helsinkiläiset sanovat kylläkin vapautuneesti Hesa, Helsinki ja stadi, diskriminoimatta... " Hesan" karttelua he pitävät enemmänkin sellaisena, jota harrastaa tänne muuttanut, joka kuvittelee asian olevan jotekin käänteentekevä.

No, anyway, ap olkoon siis tervetullut...

Vierailija
6/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå72:

" Myö tulttiin autolla Hessaan"

Vierailija
7/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ole mikään " ehdottomasti ei, se on JUNDDIA..." .

Vierailija
8/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi käyttää sitä omaa puhekieltään, jottei vaan kukaan, iiik, luule, että haluaa korostaa synnyinsijojaan...

Vierailija
9/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Heidän tarvitsee käyttää sanaa Helsinki yhtä vähän kuin minun sanaa Hesa. :-)

Vierailija
10/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen keskikaupunkiin, sanon meneväni stadiin. En siis asu ydinkeskustassa, vaan Käpylässä.

Vierailija
11/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos menen keskikaupunkiin, sanon meneväni stadiin. En siis asu ydinkeskustassa, vaan Käpylässä.

12/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän sille mulle mitään väliä ole mutta aina joskus tekee eetwarttia tuoda tämä tosiasia esille.

Vierailija
13/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään monoliittiä ja homogeenista sakkia " stadilaiset" , jotka puhuisivat yhdellä ja ainoalla tavalla. Murre on HYVIN vaihteleva juttu, eikä osa puhu puhdasta murretta tai slangia monesta eri syystä - ja he ovat silti aivan yhtä paljasjalkaisia stadilaisia. Slangi on myös sukupolvikysymys, vaihtelee eri-ikäisillä.

Ja sitten on vielä tuo, että osalle voi stadilaisuuden korostaminen ja junttiuden määrittely ja välttely olla tärkeää, toisille ei.

Vierailija:

Xandris:

Vierailija
14/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Ei ole olemassa mitään monoliittiä ja homogeenista sakkia " stadilaiset" , jotka puhuisivat yhdellä ja ainoalla tavalla. Murre on HYVIN vaihteleva juttu, eikä osa puhu puhdasta murretta tai slangia monesta eri syystä - ja he ovat silti aivan yhtä paljasjalkaisia stadilaisia. Slangi on myös sukupolvikysymys, vaihtelee eri-ikäisillä.

Ja sitten on vielä tuo, että osalle voi stadilaisuuden korostaminen ja junttiuden määrittely ja välttely olla tärkeää, toisille ei.

Vierailija:

Xandris:

Vierailija
15/15 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 24:lle aiheesta: minulla ei ole todellakaan mitään allergiaa " stadi" -sanaa kohtaan, mutta 17 vuoden asuinkokemukseni perusteella uskallan väittää, että paljasjalkaisissakin stadilaisissa on todella monenlaisia, eivätkä he yleensä vaivaa päätään sillä, mikä on junttia ja mikä ei. Eli ovat avarakatseisia ja suvaitsevaisia aika monet (ja tätäkään tietysti ei voi yleistää miksikään kaikkia koskevaksi). Ja puhuvat rakkaasta kotikaupungistaan milloin milläkin nimellä.

Muualta tulevilla on usein pahoja ennakkoluuloja stadilaisista, mutta minusta ne liittyvät yleensä paikkaan eivätkä varsinaisesti ihmisiin.

Ei muuten tule mieleen yhtäkään eurooppalaista pääkaupunkia, jonka asukkaita eivät muut pitäisi koppavina ja tylyinä! Kaipa Hesa/stadi on siinä mielessä samassa veneessä ;D