Apua! Miten selviytyä siivouskaaoksesta? Paljon pitäisi heittää tavaraa pois, mutta
koko ajan on mielessä, että entä jos tätä vielä kaipaa. Miten olemmekaan saaneet kodin tällaiseen kuntoon viidessä vuodessa?!! Kun tähän muutimme, ei tavaraa ollut juuri mitään, ja nyt kaikki paikat pursuaa. Tämä viikko olis aikaa saada koti kuntoon. Auttakaa! Tuleeko pois heitettyjä tavaroita ikävä??
Myös kaikki vinkit ovat tervetulleita. Miten saada järjestystä asuntoon, jossa säilytystilaa ei kumminkaan hirveästi ole?
Kommentit (6)
että " sä et ihan oikeasti tarvitse tuota!"
Kaaoksessa eletään täälläkin. Jokaiselle tavaralle pitäisi olla oma paikka, vaan kun meillä ei ole. Meillä auttais, jos muutettais isompaan asuntoon, vaan kun siihen ei ole varaa.
Helpottaisko, jos myisit tai lahjoittaisit tavaraa pois? Jos olisi vaikka joku juuri omilleen muuttava sukulaislapsi tms, jolle voisit lahjoittaa tavaraa, tulisi ainakin tunne, että ne menevät tarpeeseen?
Tee tärkeysjärjestyslista.
Minä olen siivonnut kuukauden, vaikka säännöllisen epäsäännöllisesti olenkin heittänyt tavaraa pois muutenkin. Ei ole valmista vieläkään.
Vie joka päivä pois tavaraa samantien, ettet sorru availemaan kasseja enää.
Jotkut asiat on jälkikäteen harmittaneet, että en viitsinyt vaikkapa yrittää myydä. Mutta onpa pois jaloista. En niillä olis mitään tehnyt itse. Enkä olisi jaksanut myydäkään, ehkä olisin jotain 100 euroa saanut ja hirveän paljon vaivaa. Hyväntekeväisyyteen vaan..
Heitä pois, kaikki mitä et nyt laittais enää käyttöön. Et varmasti käytä muutenkaan enää. Jos et voi heittää jotain huonekaluja tai isompia, laita välivarastoon, ja katso vuoden tai parin päästä, voisitko siivota välivaraston. Siihen mennessä sieltä on jo ne karsittu pois, mille on oikeasti ollut käyttöä, muille ei enää käyttöä varmasti tule.. tai voi ostaa uutta.. Se on aina hyvä peruste heittää pois kaikkea, mistä ei tykkää tai mikä on kiikun kaakun, että " ehkä joskus on tarve" , onpa hyvä syy ostaa uusia. :) Sotatilaa tuskin tulee koskaan. ;)
lipastoa olenkin miettinyt. Kun on kuitenkin kaikenlaista pientä tilpehööriä, jota aina silloin tällöin tarvitsee, niin lipastoon voisi sellaiset säilöä. Haluaisin kaiken pois silmistäni. Nyt on vaan epämääräisiä kasoja siellä täällä.
Lapsilla on lelujakin liikaa, niitä tässä aattelin pois laittaa vaivihkaa ja toivon, ettei niitä muisteta. Kaikilla ei kumminkaan ehdi leikkiä.
Huh, on tämä melkoista hommaa!
Kiitos vinkeistä. Lisää saa laittaa.
ap
paljon on tarkoitus laittaa pois, siis kiertoon joko SPR:lle tai sitten osa itse myyden kirppiksellä. Ihan liikaa on kertynyt kaikkea, suurin osa on tullut sukulaisilta tai tutuilta ilmaiseksi, mutta tietysti itsekin on joskus sortunut ostamaan jotain, mitä ei sitten oikeasti tarvitsekaan kauan tai mistä ei tykkää.
Inhoan tätä tavarakaaosta, ja olen päättänyt että nyt siihen tulee stoppi.
Koetan suhtautua kylmästi ja laitan vain pois, vaikka monen esineen ja (lasten)vaatteen kohdalla tulee se, että sillä on tunnearvoa ja sitten ajattelee, että jos harmittaakin.
Voiko jotakin oman nuoruuden aikaisia juttuja heittää noin vain pois? Esim. ulkomailta tuotuja esineitä, jotka ovat ikään kuin matkamuistoja.
Nyt tuntuu, että voi, mutta jos vanhempana alkaakin harmittaa.
Tämmöisiä muunmuassa mietin tässä siivousurakan lomassa...
ap
Säilö pieni osa kaikesta, esim. ihanin vauvanvaate (-setti?), yksi lelu, jotain omasta nuoruudesta... Mutta ei missään nimessä kaikkea!
Mihin saat säilöä ne rakkaimmat muistot. Eli mitä siihen mahtuu, saa jäädä. Sitten loput mitä et ole vuoteen käyttänyt niin pois. Tietty jos tiedät että jollekkin tulee pian käyttöä 100% varmasti niin sitten säilytät sen.
Säilytystila vinkkejä. Sängynaluslaatikot ja seinähyllyjä. Joku pieni sievä lipasto imee sisäänsä mukavasti tavaraa ja ovat siellä piilossa