Kurkkupaise lapsella? Kokemuksia?
Kirjoitin jo tuohon aiempaan ketjuunkin, kun meillä 4-vuotias potee kuumetta ja kurkkukipua. Kurkku on kovin turpea ja katteinen ja hengitys haisee tosi pahalle. Crp 8 ja nieluviljely negatiivinen, joten virustauti kai on kyseessä, mutta (hoitoalalla kun olen) olen alkanut epäillä kurkkupaisetta? Oireet on noinkin rajut pojalla. Syö kyllä ja leikkii sisällä, mutta silti...???
Kommentit (7)
Aluksi oli kurkkukipeä, mutta sitten nousi kuume, ja jatkoi aina vaan nousemistaan, eikä lääkkeetkään enään auttaneet laskemaan. Lopulta kuumetta oli yli 40,5 ja kaula oli toiselta puolelta niin turvoksissa että ei enään oikeastaan kaulaa näkynyt. Luultiin jo että on sikotauti. Lääkäri laittoi samantien nielupolille, joka puhkaisi paiseen. (Elämäni kamalin kokemus!) Heti kun paise oli puhkaistu, alkoi kuumekin laskemaan. Paise kuulemma tarttuu todella helposti, myös syljen välityksellä ja vielä puhkaisunkin jälkeen. Toivotaan etä teillä ei ole sitä, oli aika kamalaa...
Mulla on ollut teini-iässä ja tuohon ylläolevaan ei ole muuta lisättävää kuin että VAADI TYHJENNETTÄKSI NUKUTUKSESSA, on järjettömän hirveä kokemus enkä lapselle soisi.
Onneksi kuume vähän laskenut jo, mut tuo suusta tuleva haju on kamala...
sitähän ei pidä kauhean kauan katsella vaan toimia nopeasti jos oikeasti on kyse nielurisoissa olevasta paiseesta. Oletko käynyt lääkärillä. Minulla oli alkava sellainen ja kipu oli niin kauhea, ettei siihen auttanut edes kipulääkkeet kunnolla, kuumetta oli viikon verran 39-40 jos se ei olisi alkanut itsekseen laskea, paise olisi puhkaistu ja olisi vielä joutunut antibiootitiputukseen puhkaisun jälkeen. Taisi olla jonkin sortin adenovirus mulla aiheuttajana. Tautiin kuului myös lievä silmätulehdus. Ja imusolmukkeet tosiaan ihan turvoksissa.
Seurailla käsikivät kun viruksesta on kuulemma kyse. Samanlaiset nuo on olleet tänäänkin.
jos olisi paise, niin ei kyllä haisisi, koska olisi " lihan sisällä" . Tulehtuneet, märkäiset risat kyllä haisevat.
se on...