kaikki sanoo mulle että äiti saa tietysti huoltajuuden, miksi en vaan pysty uskomaan :/
pitäisi soittaa sille lastenvalvojalle, vai kuka nyt onkaan joka voisi neuvoa/päättää.
me ei päästä miehenkanssa sopuun asiasta, kumpikin haluaa lapsen.
mitkä asiat sen ratkaisee?
molemmilla on vakityö.
mies jää vanhaan kotiin koska se on hänen, mä muutan 20km päähän, toiseen kaupunkiin jossa on mun työ, ystävät ja suku.
onko se haitaksi? entä se että lapsen pitäisi vaihtaa hoitopaikkaa?
minä olen huolehtinut lapsen kaikki asiat aina!
hoidon, vaatteet, lääkärit...
mies on lapsenkanssa silloin kun sillä on vapaata, eli usein, hakee hoidosta jne... mutta kaikki aikataulut yms on mun tehtävä valmiiksi.
avoerosta olen vaan helpottunut, suorastaan onnellinen!
olen pitkään miettinyt asioita, vaihtoehtoja.
nyt on aika alkaa elää! olla onnellinen, mullaki on kai oikeus siihen :)
en enää pelkää olla yksin. onhan mulla poika.
miehelle kerroin eilen illalla, että asuntoa olen ettinyt ja sellasen nyt sain/saan...
se otti asian aika iisisti, lapsesta ei juuri puhuttu.
häivyin ja olin ensikertaa pois yötä kotoa sitten 6vuoteen!!!
Kommentit (7)
Jos asia menisi oikeuteen niin miehesi voisi hyvinkin olla vahvolla, koska hänen kanssan lapsi voisi jäädä entiseen kotiinsa. Oikeudessa pannana tosi paljon painoa lapsen olosuhteiden säilymiselle. Jos isä on vielä ollutkin lapsen kanssa paljon niin sekin puhuu hänen puolestaan. Paljon riippuu lapsen iästä, alle 5-vuotiaita harvoin annetaan isälle.
Kannaltasi olisi parempi, jos ei tarvitsisi mennä oikeuteen vaan pääsisitte sopuun esimerkiksi lastenvalvojan avustuksella. Varatkaa sieltä aika ja menkää keskustelemaan. Hän ei voi päättää asiaa vaan te teette itse päätökset. Hän voi kuitenkin auttaa teitä ottamana huomioon lapsen kannalta tärkeitä asioita.
mä hain asuntoa pitkään samalta paikkakunnalta kun missä mies asuu/nyt asutaan, mutta ei ole vapaana mitään.
eikä enää oikeasti mahduta saman katon alle.
ja kyllähän tuo työmatka vähän on rasite ollut.
en haluaisi viedä lasta isältä kokonaan mutta viikko siellä viikko täällä ei kuulosta eikä tunnu järkevältä.
lapsi on alle 3v.
ja tukeutuu mun mielestä molempiin, 50-50
mun mielestä lapsen edun mukaista olisi jäädä isälle, vanhaan ympäristöön ja hoitopaikkaan.
niin pahalta ja julmalta kuin se kuulostaa. saan varmasti vihat joiltain mammoilta tuosta päälleni, olen huono äiti :( olenko?
enkai mä menettäisi lasta kokonaan, saisin hänet luokseni kun mulla on vapaata, lomaa....?
tuntuu ahdistavalle ajatella noin, mutta...
kun mä en oikeuteen jaksaisi tästä lähteä. vaikka en kyllä luovuttaakaan haluaisi.
ap
Voisitko muuttaa väliaikaisesti muualle, ja kun vapaa asunto naapurustosta järjestyy, muuttaisit sinne ja sitten lapsi voisi olla enemmän luonasi? t. lähiäiti
se on vaan sen " pahan äidin leima otsaan" mikä pelottaa, mutta ei pitäisi ajatella, mitä muut ajattelee, pitäisi tehdä kuten oma järki/sydän sanoo, nehän taas riitelee keskenään.
mutta kuten itsestä parhaalle tuntuu ja musta tuntuu et kun poika kasvaa ja jos se saisi itse valita, se valitsisi isän.
ap :`(
Voittehan tehdä määräaikaisen sopimuksen 6kk:ksi tai vaikka 1-2 vuodeksi ja sovitte, että sen jälkeen asiaa harkitaan uudestaan. Muuten asumiseen on erittäin vaikea tehdä muutoksia myöhemmin, jos lähivanhempi vastustaa.
alankin sitten paperille vähän laittaa ylös asioita.
Hän ei päätä asiasta. Hänen tehtävänään on valvoa, että lapsen asiat ovat hyvin. Parasta olisi, että pääsisitte itse sopimukseen, jonka vahvistatte lastenvalvojalla. Jos ette pääse, niin asia menee käräjäoikeuteen, joka taas ei ole lapselle hyväksi. Rahaa ja muuta maallista ratkaisevampaa on se, kumpaan vanhemmista lapsi tukeutuu enemmän, kumpi huolehtii hänen asioistaan enemmän ym.