Testi plussaa mutta tuhrua tulee?
Tein hyvin varhaisessa vaiheessa raskaustestin. Ostin sellaisen herkän testin apteekista ja siihen tuli heti plussa kastuttuaan. Tuosta on nyt kolme päivää aikaa. Tänään alkoi tulla jotain vaalean ruskeaa vuotoa?!!! Tein vielä toisen testin, apteekin omalla testillä ja siihenkin tuli heti viiva. Ei nyt mikään tosi tumma mutta selvä viiva ja heti ilmestyi. Mulla on ollut ajoittain tosi huono olo, eilen alkoi. Vatsaa vihloo välillä mutta ei nyt mitään ihmeempää kipua ole. Olen kokenut kaksi keskenmenoa mutta ne tapahtuivat vasta myöhemmin. Niissä ruskea vuoto alkoi vasta noin viikoilla kahdeksan ja jatkui useita päiviä. Kokemusta ei siis ole tämmöisestä että tuhrua tulee jo tässä vaiheessa ja kuitenkin testi näyttää plussaa?
Tiedän että on tavallaan ihan turhaa täällä kysellä ja pähkäillä mutta kokemuksia kyselisin asiasta kuitenkin! Sitten jos vuoto muuttuu kovemmaksi ja veriseksi niin selvähän se on mutta entä jos tuota tuhrua vaan tulee useita päiviä.... Nyt viikkoja kasassa ehkä vasta 4 taikka viisi. Kiitos jos vastaat :)
Kommentit (7)
Kemiallinen raskaus?! Voisiko olla siitä kyse, vai näkyykö se testissä selvänä plussana?
ap
raskaus joko jatkuu, tahi se keskeytyy. Koita vaan nyt rauhottua ja elää niinkuin ennenkin.
Jos alkio on vaikka vioittunut niin luonto hoitaa poijes, mutta voipi tuo vuoto olla ihan normaaliakin :) Mulla oli alkuraskaudesta vuotoja...sekä syntyneessä, että sitten viikolla 8 keskeytyneessä raskaudessa. Voimia sinne!
Ja tosi pitkään aikaan ei plussia ole tullut niin vähän vaikeeta olla rauhallinen ;) Mutta yritetään ;)
ap
Minulla alkoi myös ruskea vuoto kovin aikaisessa vaiheessa (n. rv5+) ja sitä kesti aina viikolle 12 asti. Olin myös kovasti huolissani, kun vatsaa jomotteli menkkamaisesti ja kerran hulahti vertakin pönttöön. Raskaus kuitenkin jatkui ja nyt mennään viikolla 37+0. Minulla vuotoa tuli siis päivittäin, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Toivottavasti sinullakin on kyse täysin harmittomasta vuodosta, nuo alkuraskauden tuhruttelut kun tuppaavat olemaan melko yleisiä. Paljon zemppiä! :)
Eipä tässä voi kuin odottaa mitä tapahtuu... Kiitos kannustavista kommenteista!
ap
Loppui itsekseen. Kivut voivat liittyä siihen että kohtu kasvaa. Ei vaarallista.