Olen töissä koeajalla. Miten irtisanoutuminen?
Eli onko mulla irtisanoutumisaikaa? Riittääkö soitto, vai pitääkö mennä toimistolla käymään vai ihan virallinen paperi? Mä jotenkin olin ymmärtävinäni, et se 2 viikon irtisanomisaika ois vasta sit koeajan jälkeen. Vai onko se jo nyt?
Koskaan en oo aiemmin irtisanoutunut.
Kiitos.
Kommentit (6)
sanoin itseni irti viikkoa ennen koeajan päättymistä ja viimeinen työpäivä oli silloin kun 4 kk tuli täyteen. Olisin mielelläni häipynyt aikaisemmin, mutta piti kököttää se 4 kk että sain työn hyväksiluetuksi opintoihini.
Esimiehellä oli tapana meilata työntekijöille kaikesta, mitään ei uskaltanut / halunnut sanoa suoraan. Ilmoitin meilissä, että haluan viimeisen työpäivän olevan se ja se.
Jos työsuhde
lopetetaan tuolla ajalla, puhutaan työsuhteen purkamisesta, ei irtisanomisesta tai irtisanoutumisesta.
ja sit tajusin, että koska bussit ei kulje juhannusaattona iltapäivästä eikö ne hoida kyytiä, mun ei oo järkeä olla sillonkaan töissä. Siis pelkkiä perjantaita oon tehny. Ja siis mietin, et riittääkö pelkkä soitto sinne, vai pitääkö mun maksaa oikeen bussilippu ja raahata perseeni sinne toimistolle, että saan asian hoidettua.
Ja niin paska firma on, et ei ois huono omatunto, vaikka sanoisin torstaina, et en oo huomenna tulossa. Mut meinaan sen vikan perjantain vielä kärsiä.
ap
Elisa. Niin syvältä, kannattaa pysyä kaukana!
Ja työnantaja voi haluta irtisanoutumisen kirjallisena.
Puhumattakaan hyvistä tavoista, kas kun et tekstiviestiä meinannut lähettää.