Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölle nimen keksiminen kauhean vaikeaa. Löytyykö täältä apuja?

05.06.2007 |

Täällä on monia hyviä ketjuja ja ajattelin, että löytyiskö teiltä minullekkin apua. Niilo saa kesällä pikkusisaruksen ja jos poika tulee, niin Vilho on meidän ykkössuosikkimme ja se oli helppo keksiä. Niilonkin nimi keksittiin jo 20 viikon ultran jälkeen.

Itseä ahdistaa se, että pitäis vielä synnytyksen jälkeen ruveta nimeäkin miettimään, joten jotain pitäisi olla valmiina.

Haluaisin samalla tavalla vanhan perinteisen suomalaisen nimen kuten Niilollakin on. Ehkä ei niin yleistä kuitenkaan. Sukunimi on lyhyt, erittäin suomalainen ja alkaa s:llä ja sukunimessä on toinenkin s-kirjain. Sen vuoksi olen hylännyt yhden suosikeistani eli Senjan, kun tuntuu, että tulee liikaa ässiä. Aino on myöskin mielestäni kaunis ja sopisi Niilon kaveriksi, mutta on liian samankaltainen oman nimeni kanssa eli a:lla alkavat nimet on myös pois laskuista.

Toiseksi nimeksi olemme miettineet Annelia, joka olisi molempien suvussa oleva nimi, mutta tuostakaan ei oikein olla varmoja, että miltä se tuntuu.

Isomummot ovat nimiltään Bertta ja Maija ja mielestäni ne olisi molemmat aivan ihania nimiä, mutta mummot ovat elossa, joten olisi ehkä vähän huono antaa sama nimi.

Oma edesmennyt mummini on Eeva ja se olisikin yksi suosikeistani, mutta ei oikein kelpaa miehelle ja on kyllä omastakin mielestä hieman liian raamatullinen. Sen kanssa voiskin sitten miettiä jotain muuta kuin Annelia.

Oma tämänhetken suosikkini on Kaisu, mutta mietityttää siinäkin tuo s-kirjain. Muita mahdollisia olisivat Enni, Eini ja Elsi.

Mutta olisiko teillä ideoita vielä aivan muunlaisista perinteisistä tytön nimistä. Vähän sekava oli tämä pyyntö, mutta tällä hetkellä oma pää onkin ihan sekaisin tästä tytön nimen miettimisestä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni on mun mielestä ihana nimi.

Siiri on myös kiva.

Meeri voisi olla Niilolle hyvä pari.

Sanni

Elvi tai Elviira

Maiju

Elli

Taisi tulla jo joku samakin kuin sulla oli, ja s-nimiäkin pari. Aino on kyllä kans kiva .

Vierailija
2/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenpä listan muutamasta o-loppuisesta, josko jokin niistä olisi kiva:

Vieno

Kielo

Vanamo

Marjo

Pirkko

Pirjo

Sisko (paljon ässiä...)

Vuokko

Pitkä lista muita kivoja:

Taimi

Saimi

Saima

Suoma

Varpu

Vendla

Ulla

Sylvi

Sohvi

Lyyli

Lyyti

Tyyni

Tyyne

Rauha

Oili

Elsa

Eevi

Elvi

Helvi

Hanna

Helena

Helka

Hilja

Iita

Inkeri

Katri

Kerttu

Kirsti

Lahja

Lempi

Liisi

Maija

(tässä oli muutama ässä-voittoinen, mutta olivat niin mahdottoman kauniita...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni- tämä on ruvennut omassa suussa maistumaan myös kivalle. Toiseksi nimeksi mielestäni pitäisi keksiä joku muu kuin Anneli

Siiri

Sanni- s-nimet ollaan hylätty, nämä on Senjan lisäksi ollut meilläkin vaihtoehtoina

Meeri- tämä on aivan uusi idea ja näyttää olevan myös yllättäen aika vanha nimi, suosittu 20-30-luvuilla, tästä tuli kyllä hyvä vaihtoehto!

Elvi tai Elviira- näistä ensimmäinen myös kiva, toinen liian pitkä

Maiju

Elli- nämäkin olleet jossain vaiheessa listoilla, mutta eivät kuitenkaan ole napanneet

Vierailija
4/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino olisi kyllä oikein passeli nimi Niilon siskolle, mutta harmi, kun on liian samanlainen oman nimesi kanssa. Mitäs jos " yhdistäisitte" isomummojenne (Bertta ja Maija) nimet: miltä kuulostaisi Martta? Mummot voisivat olla aika otettuja, kun heitä on ajateltu nimenannossa =)

Tässä vielä lisää joitain vanhempia nimiä:

Elma

Elna

Hertta

Hilma

Lilja

Miina

Oili

Valma

Viena

Vilja

Vierailija
5/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siina on Niilon kirjaimia.

Entas Lydia? se olisi vanha muttei kovin yleinen.

Vierailija
6/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieno

Kielo

Vanamo

Marjo

Pirkko

Pirjo

Sisko (paljon ässiä...)

Vuokko

Näistä ainoastaan Vuokko on mieleen, en tiedä sitten miksi. Periaatteessa en pidä mysökään kukkanimistä, mutta Vuokko on kyllä niistä ehdoton suosikkini.

Pitkä lista muita kivoja:

Taimi- tämä on kiva, mutta ei ainakaan aiemmin kelvannut miehelle merkityksensä vuoksi.

Varpu- meille ei jostain syystä oikein kelpaa nimet joilla on myös joku muu merkitys, tämä ei ole itsellekkään mieleen.

Vendla- ehkä hieman hankala kirjoitusasunsa vuoksi. Venla on mielestäni kaunis, mutta on ehkä liian paljon omassa mielessäni erään masennuslääkkeen venlafaksiinin kaltainen (olen lääkäri)

Ulla

Lyyli

Lyyti

Tyyni

Tyyne

Rauha -näistä ei oikein mikään nappaa

Oili-kiitos tästä ehdotuksesta, en olisi itse keksinyt. pitääpä ehdottaa miehelle. Sopiikohan tämä Annelin kanssa?

Eevi- tämä ollut yksi suosikeistani myös, ei kelvannut miehelle, laitan kuitenkin nyt listalle takaisin, kun rupesi tuntumaan itsestä niin kivalle

Elvi-onkin jo listallani

Kerttu- taas mies on tämänkin hylännyt

Lahja

Lempi -nämä taas ei suosikeissani kun on joku muu merkitys

Liisi- ei minulle mieleinen

Maija, yksi omista suosikeistani, mutta on vielä elossa olevan isomummon etunimi

Vierailija
7/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino olisi kyllä oikein passeli nimi Niilon siskolle, mutta harmi, kun on liian samanlainen oman nimesi kanssa. Mitäs jos " yhdistäisitte" isomummojenne (Bertta ja Maija) nimet: miltä kuulostaisi Martta? Mummot voisivat olla aika otettuja, kun heitä on ajateltu nimenannossa =)

Tuo on kyllä erinomainen ajatus. Marttaa olen aiemmin itsekkin miettinyt, mutta olen vähän hylännyt sen, kun se tuntuu nyt niin " trendinimeltä" . Toisaalta tällä tavalla nimi saa aivan uuden merkityksen, jota en ole aiemmin itse tajunnut.

Tässä vielä lisää joitain vanhempia nimiä:

Elma

Elna- nämä ei ehkä niin mieleisiä, kun on monia muitakin e-nimiä jo listalla

Miina- tämä myöskin ollut harkinnassa, mies taas pistänyt vastaan

Oili- tätä täytyy nyt ihan pohdiskella

Muut ei itselle niin mieleisiä

Vierailija
8/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pangolin:

koska siina on Niilon kirjaimia.

Entas Lydia? se olisi vanha muttei kovin yleinen.

Vierailija
9/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louna? Louna Anneli? Vai onko liikaa älliä ja ännää?

10/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli Anneli

Nella Anneli

Elsa Anneli

Leeni Anneli

Tuuli Anneli

Maikki Anneli

Milja Anneli

Hilla Anneli

Vilma Anneli

Mirja Anneli

Juuli Anneli

Moona Anneli

Vierailija
11/22 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo ja Vilho oiva veljespari...

siskolle:(tulee jo varmasti kertaustakin)

Tosiaan jo ehdotettu Martta ois huippu ku yhdistyis mainiosti isomummojen nimet - otettuja todellakin olisivat!!

Eevi ois myös kiva, jota onkin ehdotettu!

Kaisu myös kävis kivasti. Samoin Enni, Eini ja Elsi.

Entäs Auni? Aini? Anni? Auri? Alli? Elviäkin tieten on ehdotettu tai mietit sitä. Entäs toisena nimenä Elviina?

Muita:

Tuovi, Toini

Outi, Olga

Lyyli/Lyyti, Lilja

Elina

Hanna, Helga/Helka, Hilda, Hulda, Helmi, Hertta

Julia

Katri, Kerttu

Martta, Miina, Meimi

Selma, Saimi, Saima, Sohvi, Sofia

Venla (tää ei tainnut käydäkään), Viivi

entäs Eevi-Maija?

Vierailija
12/22 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louna olisi varmaan muuten kiva mutta kun tytön sukunimi alkaa ässällä = lounas...

Vierailija
13/22 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tai haittaako siinä oleva s-kirjain?

Esteri on mielestäni aivan ihana vanha nimi, mutta ei kyllä taitaisi sopia teidän toiseen nimivaihtoehtoon...

Mutta Martta on minustakin kiva :)

Vierailija
14/22 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvelin että voisit tykätä koska tykkäät Bertastakin.. on mielestäni kiva nimi ja muistaakseni näyttelijä Vuokko Hovatan tytön nimi oli Hertta.

en suosittele Annelia nimeksi, useimmat itse mukaanlukien eivät ole pitäneet tuosta jos on toisena nimenä. Mutta tämäkin taas mielipide vaan.

Vierailija
15/22 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupeaa tuntumaan, että aivan ihania nimiä on paljon ja ongelmaksi tuleekin, että minkä niistä sitten valitsee.

miauu: Olet kyllä oikeassa tuon Annelin suhteen. Tuntuu, että se ei ole ollut oikein mieleinen itsellekkään, mutta jostain minulla on päähänpinttymä, että ainakin osa nimestä pitäisi löytää suvusta. Hertta on myös kiva, mutta ehkä Martta vielä parempi, kun johtuisi kivasti isomummojen nimistä ja sattuipa vielä semmoinenkin, että oman mummini sisko on ollut nimeltään Martta. Eli olisi todella suvusta tullut nimi. Siihen pitäisikin sitten keksiä joku muu toinen nimi, koska olen jo muutenkin luopumaisillani tuosta Annelista.

Oman listan kärkipäässä on nyt:

Enni

Kaisu

Meeri

Eevi (tämä ei kyllä aiemmin kelvannut miehelle)

Martta

En ole vielä tosin listaani miehelle esitellyt, tyrmää varmaan taas monet noista.

Muita vielä itsellä harkinnassa:

Elsi, Eini, Taimi, Vuokko, Oili, Miina, Hertta

Muutama kommentti muihin:

Esteri on ihana ja sopivat " vanha" . Ehä meidän makuun hieman pitkä, mutta jos siihen keksisi jonkun lyhyen toisen nimen.

Eevi-Maija: väliviivalliset ja kaksoisnimet hylkään kaikki. En itse pidä omassa nimessäni väliviivasta, kun se aiheuttaa vain sekaannusta.

Louna S: tosiaan ei käy, vaikka muuten kiva nimi onkin.

Olisko tuohon minun top 5:een mitään toisen nimen ehdotuksia, eritysiesti Martalle. olen ehkä itse vähän luopumassa Annelista, vaikka mieheltä ei kyllä ole vielä kysytty :)

Vierailija
16/22 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapankaali:

Entäs Auni? Aini? Anni? Auri? Alli? Elviäkin tieten on ehdotettu tai mietit sitä. Entäs toisena nimenä Elviina?

Muita:

Hanna, Helga/Helka, Hilda, Hulda, Helmi, Hertta

Selma, Saimi, Saima, Sohvi, Sofia

a ja s-nimet on vähän pannassa. Näistä Helka ja Hilda kuullostaa mukaville täytyy nekin pistää vielä harkintaan.

Elviina toisena nimenä olisi myös kiva, en oikein ole noihin toisiin nimiin vielä niin päässyt tutustumaan, kun olin ajatellut sitä Annelia, mutta nyt ehkä olen sen hylkäämässä.

Olisi kiva, että koko nimi olisi aika vanhahtava, koska Niilolla on myös toisena nimenä vanhan oloinen nimi.

esim Ennin tai Meerin kaveriksi joku vanhahtava nimi?

Vierailija
17/22 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilon siskolle:

Ilta

Leea, Meea

Oivi

Onerva

Vanamo

Loviisa (nämä pitemmät vaikka toiseksi nimeksi!)

Eve (melkein kuin Eeva, josta pidit)

Eevu, Eva, Eeve...

Isla

Linnea

Pihla

Helli

Leena

Liina

Kerttu

Sirkku, Silva, Silvia ja Seela, vaikkei s-nimet käykään..

Mitä pidät?

Vierailija
18/22 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Martta ON ihana!

muita:

Milja

Tuulikki

Vieno

Vierailija
19/22 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elle/a Martta Anneli S...

Sini Martta Anneli S... (liikaa ehkä ässää)

Suvi Anneli S... (sama vika )

Kerttu Anneli S....

Noora Martta Anneli S...

Saimi Martta Anneli S... (ja taas Ässää...)

Taina Martta Anneli S...

Vierailija
20/22 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomast.Kaunis äänneasu, suomalaisen kuuloinen, nykyään harvinainen, itsekin harkitsimmme elsiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi