Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF konkareille noviisin kysymyksiä`

28.12.2007 |

Eka IVF tiedossa ja pää täynnä kysymyksiä. Vasta aika varattuna, mutta aihe jo kiinnostaa niin, että en paljoa muuta mietikään.

1. Jos kierron kartoitukset tehdään, kuinka nopeasti päästään ns tositoimiin sen jälkeen. Mitä tehdään ekaksi? Milloin yleensä aloitetaan pistokset tms.? Missä vaiheessa miehen näyte?

2. Jos miehen siittiöitä on vähän (mikä on vähän??!! alle 20 milj/??) tehdäänkö se icsi vai mikä se olikaan automaattisesti?

3. Kuinka kauan esivalmisteluihin menee, esim esitutkimuksiin jne?

4. Meillä aika varattuna tammikuun lopulla. Kauanko menee tutkimuksiin jne, että päästäis ihan hoitoon asti.

Meille on tehty jo kaikki mahdollinen kartoitus, ei muuta vikaa kun mun pco ja miehellä hieman alentunut siittiöiden määrä. Tutkimuksista on kuitenkin jo kolmisen vuotta aikaa, varmaan tehdään kartoitukset uudelleen?!

Kaikki tieto hoidonkulusta olisi tervetullutta!

Olikohan mun kysymykset hieman sekavia..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpas paljon kysymyksiä! ;)

Onko teillä jo muita hoitoja takana vai menettekö jostain syystä suoraan ivf:ään? Tuo aikataulutus riippuu paljolti kunnasta (jos siis julkisella olette), yksityisellä toki pääsee nopeammin. Mutta täällä kun on juttuja lukenut niin ainakin isoimmissa kaupungeissa ivf-jono on n. 6kk. Eli ensikäynnin jälkeen saa valitettavasti vielä odotella pidemmän aikaa ennen kuin pääsee itse hoitoon - siis jos olette julkisella. Meillä on jo sen verran pitkä hoitohistoria takana, että noihin ykköskohdan kysymyksiin en osaa hyvin vastata. Meillä kun siis on noita tutkimuksia ym. tehty matkan varrella aina " tarpeen tullen" ... Mutta miehen sperma tutkitaan yleensä ihan alkuvaiheessa...

Käsittääkseni siittiöitä saa olla todella vähän, ennen kuin mennään suoraan icsiin..? Eli jotenkin olen siinä ymmärryksessä, että tuo alle 20 milj. ei vielä ole " syy" tehdä icsiä. Tietysti siittiöiden laatu ratkaisee paljon!

Kyllä mäkin luulisin, että teillä vielä jotain tutkimuksia tehdään jos viimeisistä on tuo 3 vuotta aikaa. Mutta sitä on tosiaan tosi vaikea sanoa, kuinka nopealla tahdilla pääsette etenemään, se kun riippuu niin monesta asiasta. Ja sekin tietysti vaikuttaa, tehdäänkö teillä ivf lyhyellä vai pitkällä kaavalla...

Näistä mun vastausyrityksistä ei varmaan paljoakaan ole apua! ;) Viisaammaksi tulet varmasti vasta sillä ekalla lääkärikäynnillä, sitten varmaan saatte tietoa aikataulusta ym. Mutta tsemppiä hoitoon!

Vierailija
2/3 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon otsikkoon viitaten, että en minäkään siis mikään konkari vielä ole, yksi ivf takana ja toinen aluillaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulisin kanssa, että aika paljon tehdään uudestaan noita tutkimuksia. Kolmessa vuodessa voi olla moni asia muuttunut. Yksi mikä ainakin tehdään, niin on sukupuolitautitestit. Muistaakseni ne on ainakin väestöliitossa voimassa 1.5 vuotta.

Jos olette aiemmin ollut hoidossa muualla, niin kannattaa ottaa mukaan kaikki paperit tehdyistä tutkimuksista.

Me ollaan oltu väestöliitossa ja ainakin siellä tutkimukset ja hoidot on tehty ihan niin nopeasti kuin on teknisesti ollut mahdollista.