Näin iljettäviä ihmisiä ateistit ja vapaa-ajattelijat ovat
Hakkeri tunkeutui Kauhajoen seurakunnan sivuille
Julkaistu: 23:11
Eeva Palm
helsingin sanomat
Kauhajoen seurakunnan kotisivun tapahtumakalenteriin ilmestyi Tampereen Vapaa-ajattelijoiden nimissä Eroakirkosta.fi- palvelun logo ja linkki palveluun viime viikolla.
Kirkkoherra Jouko Ala-Prinkkilän mukaan logo ehti olla seurakunnan kotisivulla viime viikon torstai-illasta perjantaiaamuun, jolloin se ja muut merkinnät poistettiin. Rikosilmoitus tehtiin viime maanantaina. Poliisi tutkii tapausta tietosuojamurtona.
Tampereen Vapaa-ajattelijat ry:n puheenjohtaja Petri Karisma tuomitsee tapahtuneen. "On epäselvää, ketä tässä on haluttu vahingoittaa, kirkkoa vai meitä. Selvää kuitenkin on, että tapaus on huonoa mainosta meille molemmille."
Kauhajoen seurakunnan tietoverkkoa ylläpitävän www-suunnittelija Ari Paanasen mukaan murtautuja on päässyt netin ylläpitotunnuksin pienelle alueelle, seurakunnan tapahtumakalenteriin.
Ala-Prinkkilän tietojen mukaan hakkeroinnissa on käytetty ainakin yhtä saksalaista palvelinta, mutta mahdollisesti myös muita palvelimia. Taitava hakkeri on piilottanut jälkensä lähes jäljittämättömiksi.
Seurakunnan kotisivuilla tiedotettiin hakkeroinnin aikaan Kauhajoen tragedian kriisiavusta.
Kommentit (15)
ettei asialle ole ollut esim. joku kirkon nykyistä linjaa inhoava fundamentalistikristitty?
-HZ
Ja opi ymmärtämään lukemasi: Karisma tuomitsee tapahtuman. Et liene kovin hyvä kristitty itsekkään, kun noin kerkeästi muita arvostelet.
Eikö kirkonkin tulisi tarjota vaihtoehtoa? Miksei siellä muuten saisi olla eroakirkosta.fi-osio samalla kun tulee kohta olemaan liitykirkkoon.fi-osio? Tulisiko vielä suurempi kato, ehkäpä noin ahdasmieliset kristityt ansaitsevatkin vain toisensa.
viesti joka alkaa: "Olipa hyvä aloitus, olen itsekin miettinyt samaa..."
Ajatellaan, että kokoomus laittaisi sivuilleen "eroa sdp:stä/keskustasta/whatever-puolueesta" - linkin ja lomakkeen.
Tai että evlut-kirkko laittaisi sivuilleen neuvoja "kuinka eroan vapaa-ajattelijoista".
Tai ylipäänsä missään sivustolla olisi kehotus ja tarkat neuvot kuinka erota jostain toisesta vapaaehtoisesta jäsenyydestä.
Ottamatta siis mitään kantaa itse näihin maailmankatsomuseroihin. Kun ei mitään kantaa ole. Siis ihmettelen vain toimintatapoja, yleinen ihmettelijä kun siis olen...
Tässä ap:lle huoneentauluksi Kunnon Kristityn Standardi Aloitus eli tuttavallisemmin KUSTA.
1) Laita otsikoksi jotain poliittisesti ei-korrektia, kuten "Jumala kärventää punatukkaiset tulisilla hiilillä" tai "Ateistit syövät vauvoja aamupalaksi".
2) Lisää soppaan copy-paste-menetelmällä kolme näytöllistä sekavaa, hurmoksellista sananjulistusta, jota yksikään lukija ei jaksa lukea kahta lausetta enempää.
3) Sitten onkin aika lisätä mainio "Olipa hyvä aloitus, olen itsekin miettinyt samaa..."
4) Tässä vaiheessa keskustelu on jo edennyt teologisen kiistelyn alueelle, joten on aika heittää sekaan äärimmäisen huonosti perusteltua Raamattu-hehkutusta, joka ammutaan alas nopeammin kuin se ehditään kirjoittaa.
5) Tästä suuttuneena otetaan viimeistään kehiin 1) saatana ja 2) lopunajat.
6) Aloitetaan henkilökohtaisuuksiin menevä haukkuminen.
7) Poistutaan keskustelusta ja aloitetaan uudestaan kohdasta 1.
Koska yleensä Vauvan äärivasemmistolainen ateisti/lesbomoderaattori häviää keskustelun heti alkumetreillä ja sitten vaientaa koko keskustelun poistamalla sen. Sehän on nähty viime päivät.
Vapaa-ajattelijathan katsovat myös oikeudekseen tehdä Jeesuksesta mitä herjaavimpia pilakuvia, eikä kukaan puutu heidän tekemisiinsä.
normaalien päälle, unohtaen kuuluisan "käännä toinen poski" sloganin ja rähjäämällä/dissaamalla/vuohottamalla yrittävät hiljentää muut.
Aika selkeesti on levy jäänyt päälle :DDDDDDDDD
Ja huomaa, että kyseistä hakkeria ärsyttää, että kirkko tarjoaa apua Kauhajoen asukkaille vaikeana aikana.
Todella harvinaisen typerä teko. Ei sitä apua muutenkaan ole tässä yhteiskunnassa liikaa tarjolla.
Koska yleensä Vauvan äärivasemmistolainen ateisti/lesbomoderaattori häviää keskustelun heti alkumetreillä ja sitten vaientaa koko keskustelun poistamalla sen. Sehän on nähty viime päivät.
joku meni tietyn yhteisön tapahtumapalstalle spämmäämään sitä omalla aatteellaan. Hmmm hmmm tuleeko mitään mieleen ap? Että oletko varma että me täällä rakastetaan sun kahdeksaakymmentä kommarilesboateisteja koskevaa aloitusta päivässä? Ja ateistien haukkumista?