kuinka pian tärppäs hormoonikierukan jälkeen.
Minulta on poistettu hormoonikierukka ja senj älkeen ollut kp 8-10 välivuotoja. Neuvolassa sanotiin että hormooni poistuu elimistöstä 3-6 kk kierukan poistamisen jälkeen. Siis kauanko muilla mennyt. Kiitoksia jos viitsittä vastata.
Kommentit (8)
Ja itse raskauduin kolmannella yrityskierrolla.
Tsirppana rv 22+2
Kierukan poiston jälkeen alkoi parin päivän päästä menkat ja sitten seuraavia ei enää tullutkaan ;) Nopeasti kävi.
vähän oudolta kuulostaa hormonit 3-6 kk elimistössä. Hormonien puoliintumisaikahan elimistössä on tosi lyhyt. Ja hormonikierukan vaikutushan on pääasiassa paikallinen kohdussa. Ei siis estä ovulaatiota. Ihan eri lailla kuin pillerit, jotka suun kautta tosiaan leviävät koko elimistöön ja silloinkin voi lopettamisen jälkeen tulla heti raskaaksi.
Vaikka olis ollut ilman mitään ehkäisyä niin naisten raskaaksi tulo keskimäärin kestää muutaman kuukauden - siis keskimäärin - toiset raskautuvat heti ja toiset vuoden päästä.
Poiston jälkeen alkoi tyhjennysvuoto, joka kesti n. 5 pv ja sen jälkeen ovuloin ja tulin raskaaksi ja seuraavia menkkoja ei tullutkaan.. Yllätys yllätys!! Näin helposti siis kävi, vaikka luomuna kesti tosi kauan tulla raskaaksi..
Minulaa on kolme lasta ja kolme km, kaikki ovat alkaneet eka tai toka kierrolla ja nyt ei mitään. Onko siis ikä mikä vaikuttaa vai ? Sitäkin mietin että olisko viimeisessä km kun kaavittiin voinut tulla vahinkoa?
Onko sellainen mahdollista? Horm.kierukka laitettiin kahden km jälkeen kun halusimme pitää taukoa, ja nyt ei siis mitään. No onhan mulla aikaa mutta kun ikääkin on. Olisko ne munat loppunut=).
kierukka poistettiin elokuun puolessa välissä, syyskuussa ainoat " kuukautiset" jopa kolme päivää.
t.emma rv 38+2
Multa poistettiin juuri hormonikierukka vauvahaaveen innoittamana;) Mulle on jostain tullut sellainen käsitys että raskaaksi voi tulla vaikka heti. Otollisinta aikaa olisi noin 1-3kk hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen? vaan empä tiedä, kokemusta ei ole.. toivotaan että pian!!!!!