oO SYYSKUUN SISSIT ma-ke Oo
Viikonlopun lyhyet jutustelut tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10461055&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (35)
Rakkausvauva kyseli, mitä lahjaksi äidille..
Tuo lahjakortti idea ehkä sellainen hyvä ja turvallinen valinta..
Jalkahoito, kasvohoito, hieronta.. Intialaista päähierontaa ovat kehuneet..
Tai onko äitisi kova matkustelemaan? Risteily lahjakortti tms?
Ihana ilma taas!! Meillä päätettiin että etsitään talo tai tontti vasta ensi keväänä/kesänä ja nyt tehdään sit remppa nykyiseen asuntoon. Aloitellaan nyt aluksi kylppärillä.. Torstaina tulee eka rakennusliike antamaan arviota. Ahdasta mein kylppärissä kyl vauvan kans oliskin.. Se on tosi pieni ja amme vie ihan hirveästi tilaa. Amme olis niin ihana pitää, mutta kun pesukonekin on oltava niin ei auta kun pistää suihkukaappi sinne. Ahdistavaa koko remontti ajatus!!! Mut meinataan kyl paeta kotoa siksi aikaa joten ei sentään tarvi rempan keskellä asua.
Lisäks oltiin eilen autokaupoilla, ahdistavaa muuten sekin.. Päätettiin et me ei tarvita kahta autoa, ainakaan toistaiseksi joten mun auto sit myyntiin heti viikonloppuna ja miehen auto vaihdossa.. Kahta autoa kun ei kannata autokauppaan antaa. Saas nähdä mihin sit päädytään..
´
Voi rakkausvauva, jos sulla on tullu vaan 3 kiloa niin älä läskistymistä pelkää!! Hitto, mulla on tullu varmaan jo jotain 15 tai ainakin sinne päin!! Karmeeta, mutta yhtään ylimääräistä mulla ei tuu oleen enää joulu-tammikuussa joten en jaksa enää ressata. Näköjään sitä kertyy ja kertyy vaan, vaikken tosiaan mitenkään ihmeesti edes syö.. Toki erilailla kun aikasemmin kun oon pitänyt tiukkaa linjaa, mutta kun sillä linjalla ei lasta kasvateta niin ei parane pelleillä.
Ja Kirahviinakos se oli itkeskellyt ja säälinyt miestään? Hihhii.. Nimimerkki sama juttu ja jumalaton riita lauantaina =)
Sit taas välillä tuntuu että olis oikein kaunis.. Tosin vain kaulasta ylospäin. Mun mielestä raskaana oleva nainen on ihan ok, mutta ei todellakaan hehkeimmillään!
Tänään Kihliksella on hiljaisempaa, eilen se tosiaan huitelikin lähes koko päivän.. Pikkuhiljaa alkaa tosissaan konkretisoitua etta meille tulee vauva =)
Nyt mä lähden hakemaan vettä!
Colis ja Kihlis huomenna jo täydet 25
Juuh.. Painoa täälläkin tullut tähän mennessä n. 12-13 kg.. Ainakin.. Meillä ei ole kotona vaakaa, joten nämä tiedot viime neuvola käynnistä, joten älkäähän te, joilla on tullut vain muutama kilo, sanoko mitään.. =) Ja vielähän sitä ehtii tulla kiloja! Eilen illalla kärsin kamalasta " peppukriisistä" , Voi luoja.. Mies oli ihan helisemässä.. Voih, näitä ihme ailahteluita ja fiiliksiä.. Heh! =)
Nyt me lähdetään..
Voi, kun on ollut ihanat ilmat ja ne vaan jatkuu. Itelle ei ole tullut vielä ainakaan mitenkään ahdistavan kuuma olo...ehkä se on sitten edessä. Mattoja on tullut pestyä ja komiasti kuivuvat. Konetta en ole sitten avannut, kuin viimeksi. Pihalla siis on tullut oltua oikein ahkerasti.
Eilen olin sokerirasituksessa. Litkun maku oli huonontunut sitten viime kerrasta. Siitähän on jo 4 vuotta. Eivät meinanneet millään saada neulaa suoneen, nyt on käsitaipeet mustelmilla. Tänään olisi lekuri. Saas nähdä mitä tuonne masuun sitten kuuluu. Ahkerasti on asukki taas alkanut liikkumaan, eli se laiskanlainen liikuskelu on viime päivinä vilkastunut. Taitaa asukki pitää lämpöisestä kelistä. :) Jotenkin on sellainen tunne, että masu ei ole kasvanut yhtään. Kuvia en ole ottanut, vielä. Eilen illalla miehelle sanoin, että pitää ottaa, kun kerran viimeksi otettiin eka kuva aikalailla samoihin aikoihin. Komeita ovat masut, jotka kuvan ovat laittaneet. :)
Minäpä lähden tästä kuoputtaan tuonne pihalle, kun on ilma vilponen. Saa sitten taas päivällä vaan oleilla. Ehkä siksi ei ole tuskaista tunnetta tullutkaan, kun saa vain oleilla varjossa... ;)
Koittakaahan voida paksusti ja juokaa reilusti... Sitä en tiedä koska meikäläinen seuraavan kerran avaa koneen, mutta kyllä sen sitten huomaa, kun jotain tekstiä tulee. Käyn lekuri kuulumiset jossain vaiheessa laittamassa...
vm78 ja iiro 28+6
Juu, kiitos muistutuksesta, otankin viikonloppuna matot mökille mukaan!
Ulkonäkökriisistä sen verran, että kyllä kuule voi ahdistaa välillä tälläistäkin, jolla ei se painokaan ole hirveästi noussut ;D On se kumma juttu. Mutta nyt ei mulla ole vähään aikaan ollut moista. Pääosin ihan hehkeäksikin itseni tunnen. Välillä taas sitten ahdistaakin.. Onneks mies on aina vaan innoissaan uhkeista muodoista, täyteläisistä rinnoista ja kasvavasta masusta :P
Rakkausvauva lahkakortit on joo ihan mukava ajatus ja piristää aina :) Koruista mulle tuli mieleen, että kerääköhän äitis jotain tiettyjä, mites ois joku Kalevala koru?
Palataan taas :)
vm78 oli ollu kans eilen sokerirasituksessa.Niin olin itekkin ja eipä siinä mitään, mutta tosiaan taipeet ja kämmenselät mustelmilla.Mulla kun ei nuo suonet koskaan löydy kovin helposti kyynärtaipeista.Kahdesti yritti ottaa toisesta taipeesta eikä kovin mainittavalla menestyksellä.Sanoin jo mennessäni että kämmenselästä kannattaa ottaa.
Kuuma kuuma kuuma!Meillä on töissä kaiken tämän ulkona olevan kuumuuden lisäksi huono ilmastointi ja tämä frendi masussa ilmeisesti tuo oman mukavan lämpölisänsä meininkiin.Saa juoda ja juosta vessassa aika lailla. Töissä huomasin eilen ekaa kertaa että tämä maha alkaa olla tiellä, kun koittaa laittaa asiakkaan jalassa oleviin housuihin neuloja lahkeisiin, kun lahkeen mittaa katottiin ompelijalle vientiä varten.Siellä lattian rajassa on kiva sitten mitä mielikuvituksellisimmissa asennoissa pyöriä.Asiakaskin sanoi että tosi ketterästi vielä taivut tuonne.Joo, tosi ketterästi, puuh...
(.) jytätään aika lailla paljon ja jatkuvalla syötöllä.Oon miettiny, että joku on kyllä varmana antanu lapselle jonkin pelivälineen (jalkapallo tms) masuun mukaan, kun sellasta rallia on välillä.Mutta tosi onnellinen joka liikkeestä silti olen, onhan siellä ainakin elämää.Oon kyllä sanonu miehelle että varmaan saadaan joku ADHD-diagnoosi jo synnärillä tälle.
Eilen kävin varaamassa piha kalusteet töihin mennessä, jos vaikka tällä viikolla ehtis hakemaan ne joku ilta miehen töiden jälkeen, niin pääsis siirtää tuon ruokailun tuonne ulos.Oon ihan fiiliksissä!Kukatja yrtit on jo ruukuissaan ja niitä ihan innoissani kastelen.Naapurin kolme kissaan on vähän riesana, kun yks niistä nitisti mun orvokkiamppelin istumalla siellä.Onko teillä toimivia kissankarkoitus keinoja? Ollaan suihkuteltu kissankarkoitetta pari päivää (keltainen suihkepullo), mutta ei ainakaan ihan aukottomasti toimi.Olis kiva löytää häätökeino jo nyt, niin eivät ainakaan menis vaunuihin makaamaan sitten syksymmällä.Muuten kivoja kissoja, lähinnä tuon laatoitetun alueen haluisin pitää kissa-vapaana.
Ok, ulos lukemaan vähäks aikaa, ja sitten kauppaan.
painosta ja turpoavasta olemuksesta riittää juttua..Tosiaan rakkausvauva jos sulla on tullut painoa vaan 3 kiloa niin älä huoli, mullakin viime viikolla jo 10 kiloa lisää lähtöpainosta. Kyllä meinasi itku tulla neuvolassa, mutta minkäs teet. Herkut toki maistuu, mutta olen päättänyt, että syksyllä sitten kevyempää linjaa ja jouluun mennessä on oltava entisissä mitoissa. Mua ainakin lohduttaa se, että esikoisenkin jälkeen paino putosi kuin itsekseen ilman mitään dieettejä. Ja tämä kesäaika pahentaa ainakin mun tuskaa kun pitäisi vaatteita vähentää ja kun mitkään ihanat kesävaatteet ei vaan mene päälle..Ja piiukos se oli joka oli bikineitä sovitellut, niistä minä aion ainakin pysyä tosi kaukana, en edes uskalla kokeilla..
Päätin juuri, että pidän perjantain vapaata kun kaksi vanha vapaapäivää on vielä pidettävä ennen kesälomaa ja äippälomaa. Pääseepähän edes vähän nauttimaan lämmöstä muutenkin kuin töiden jälkeen iltaisin...
Masukki pitää täälläkin melkoista menoa mahassa, varsinkin iltaisin ja aikaisin aamuisin on aikas kova meno päällä. Mahanahka vaan hytkyy aina iltaisin kun sohvalla makoillaan, aika mukavaa katseltavaa, eipä tarvi tv:tä tuijottaa kun on mielenkiintoisempaa ohjelmaa omasta takaa..
Nyt taas töiden pariin,,
Jondeliini ja pikkuinen 27+4
Palstahiljainen taas ilmoittautuu :-) Tosin tulen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää, mutta yksi kysymys:
MULLA OLIS MYYNNISSÄ MAMA LICIOUS -MERKKINEN KESÄHAME, KOKO S MYYNNISSÄ!!!! Ostin sen 04/2007 mutta ei se menekään enää mun päälle, vaikka niin kuvittelin...Olen pitänyt sitä vain muutaman kerran eli on ihan kuin uus. Värinä beessi ja sellaisia kivoja kirjailuja myös. Polvipituinen. Ajattelin, että joku voisi olla kiinnostunut...
Tulen kertoilemaan omat kuulumiset myöhemmin...sori mainosviesti.
-Ultsi + Lahja 25+6-
Tuli mieleen että 3 kuukautta ennen laskettua aikaa otettava vakuutus pitää hoitaa pois alta nopeasti ja soitinkin vakuutusyhtiöön jotta laittavat siitä tarjouksen tulemaan.
Mites te muut, oletteko ottaneet/ottamassa syntymättömälle lapselle vakuutusta?
Onhan se hinta kieltämättä aika " suolainen" eli about 150 euroa kun voimassaoloaika päättyy silloin kun vauva täyttää 2 kuukautta, mutta toisaalta se sitten korvaa vaikka mitä jos synnytyksessä tai loppuraskaudessa jotain sattuu menemään pieleen.
Meillä ole se esikoisestakin ja miehenkin mielestä tärkeimpiä vakuutuksia kuitenkin eli otetaan se sitten nytkin. Meillähän tuo kokotekijä on jo riski sinänsä eli jos meikäläinen joutuu syyskuussa pungertamaan kitusistaan jotain yli viisikiloista ipanaa niin siinä ei sitten paljon tarvitse olla väärä asento vauvalla kun ei enää mahdukkaan ihan noin vain.
En toki halua maalata piruja seinälle sillä suurin osa synnytyksistähän sujuu ihan normaalisti, mutta minä se olen sellainen skeptikko että taidan aina varautua pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen. Kun sitten kaikki sujuukin hyvin niin sehän on vaan kotiin päin :)
Hellepäivä tämäkin täällä Espoossa, aamusta kävimme pikaisesti kaupassa ja sen jälkeen suunnistimme asukaspuistoon tytön kanssa. Täällä lapset saavat siellä arkisin ilmaisen ruoan klo 11.30-12.30 ja porukkaa riitti kuin pipoa.
Sisälämpötila on siedettävä +25 mutta ulkona näyttää olevan nyt tuossa auringossa +39.
Aika kivalta tämä vielä tuntuu, epäilen kuitenkin etten ole samaa mieltä enää elokuussa :)
Mukavaa kesäpäivää kaikille!
t: Typykkä, Hermis pian jo 25 viikkoa ja pimu reilut 3 v hetken huilimassa
Ai niin, hienoja masukuvia- koskahan sitä saisi itse aikaiseksi ottaa edes yhden...
eli ihanaa! Paljon paremmin jaksaa ulkoilla, kun ilma liikkuu ihan kunnolla. Ei tunnu se kuumuus ihan niin rankasti.
Mä just katoin että oon aikamoinen perässähiihtäjä viikkojen suhteen, ku on vasta 23+6. Kaikilla muilla näyttää aina olevan niin paljon enemmän! Hihi, varmaan loppujen lopuks synnytänkin vasta lokakuussa.
Huoltomiehet kävi hävittämässä ampiaispesän meidän parvekkeelta ja nyt oon tarkkaillu että ne otukset tosiaan pysyy poissa. Onneksi pysyy, ehkä sinne jo huomenna uskaltaa mennä oleilemaan. Mä en niin eläinrakas oo että haluaisin kämppikseksi ampiaisia.
Kävin H&M:llä etsimässä jotain hellevaatetusta, mutta mukaan ei lähtenyt yhtään mitään. Oisin lähinnä sortseja tai capreja kaivannut. Capreja ei ollut ollenkaan, ja sortseista oli loppu kaikki muut koot paitsi xl ja xs. Kai niitä on pakko tulla sinne lisää??? Yhtä kivan näköistä mekkoa kokeilin mutta se ei oikein hyvin istunut päälle. Ostinpa sitten esikoiselle tosi coolit sortsit ja bodyt. :) Ja apteekista aurinkorasvaa joka käy lapsille 6kk iästä alkaen. Hih, se käy sitten tälle syksyvauvallekin ensi kesänä!
Mulle on tullu joku hassu vaihe hankintojen suhteen. Tuntuu, että mitään en halua ostaa, kun jos meneekin jotain pieleen eikä vauvaa kotiin koskaan saadakaan. Siis tosi typerä pelko, mutta aattelen vain sitä miten kamalaa olis katella niitä ihania hankittuja tavaroita ilman vauvaa. Ei oo mun tapaista murehtia tuommosta. :( Toisaalta siinä ei kyllä kuinkaan käy, vaikken mitään ostaisikaan, koska esikoiselta on periaatteessa ihan kaikki tarpeellinen jo olemassa. No okei, minivaipat tietty uupuu! :)
Mulla on ollu tänään(KIN) herkuttelupäivä, ja koko ajan tekis mieli vain lisää jäätelöä ja muuta. Toisaalta salaattilinjalla elän edelleen, joten eipä tuo niin vaarallista liene. Paitsi jos mulla on taas se kökkö raskausdiabetes. :(
Pitäs jaksaa tallentaa juttuja tänne koneelle, laiskottaa mutta milloinkas mä sen teen jos en ikinä viiti??
Kuumuutta riittää, joops, noista vakuutuksista, oon ottanu kans ennen syntymää hankitun vakuutuksen. Esikoisesta ei ollu, mut on kans tullu mieleen ottaa kun kaverille piti syntyä täysin terve lapsi lääkäreiden mukaan ja oltiin jo kotiuttamassa kun huomattiin vakava sydänvika ja ei kun hesaan.....
poltin aamulla selkäni puistossa ja mentiinkin illalla uimaan halliin, ei tehny rannalle enää mieli....jotenkin on ihanan seesteinen olo: ENSIMMÄINEN VIIKKO KUN ON KAIKKI PYSYNY SISÄLLÄ!!!!! ja muutenkin jaksan tosi hyvin, oon vielä -500g lähtöpainosta ja turvotuksesta ei oo tietoakaan. Voi kun tämä olotila kestäisi vielä kauan!!
maitohamsteri ja kirppu 27+0
Me meinattiin ottaa kans se syntymättömälle lapselle. Itse asiassa täytyy myöntää ettei mistään muualta olla edes kysytty tarjousta.. Tais olla varausmaksu jopa 271e :O Mutta otettava on.
Tosiaan ihana tuulenvire täälläkin :) Rannalla meinas tulla kylmäkin.
Kirahviina, minä myös perässä hiihtäjä viikkojen suhteen. Ultran kokoarvion mukaan vauvasyntyisi vasta 2.10 :P Että silleen.
Dumle rv 24+6
Moi pitkästä aikaa!
Olen ollut vähän alakuloinen ja en ole jaksanut kirjoitella, mutta ehkä nyt. Lisäksi nuorempi lapsista on ollut taas kipeänä. Ties kuinka mones flunssa tänä keväänä. En jaksa oikein valvoa öitä enää sairaitten kanssa. Olen vihainen kuin peikko sekä päivällä ja yöllä, kun en saa nukuttua.
Tuli sitten 40-kympin kriisi viime viikolla. Tajusin nimittäin että minulla ei ole vakituista työpaikkaa ennen kuin täytän 40 v. Aion tietenkin hoitaa tätä kolmattakin lasta kotona yli kaksi vuotiaaksi. Esikoinen menee kouluun kahden vuoden päästä joten enköhän olen kotona ainakin koulunakusyksyn vielä. Vanhanaikainen! (sanoi joku eduskunnassa viime viikolla) Minun alalla ei ole mitään mahkuja saada vakituista työtä ilman edeltäviä määräaikaisuuksia ja tämä nykyinen määräaikaisuus ehtii tietty nykyisellä työnantajalla loppua. Loppuu itse asiassa vajaan vuoden päästä. Sitten olen taas samalla viivalla muutaman muun hakijan kanssa. Jahka seuraavan sijaisuuden saan pitää sitten ruveta suureen ääneen vitsailemaan mummoaalloista ja muista vaihdevuosi oireista. Jos vaikka sitten saisi vakipaikan kun lapsenteko riski on minimissä.
Rahasta oli viime viikolla puhetta. Minäkin kelan papruja täyttäessä ihmettelin, että mitä tämä oikein meinaa tämä kilometrien kysely. Täytyy miettiä tarkkaan mitä siihen laittaa. Lapsen hankkiminen ei ole mikään hyvä bisnes. Kannattaa muuten säästää kaikki liikenevä nyt jos aikoo olla kotona kodinhoidon tuella. Se on PIENI!! Itku tulee kun sen summan ekan kerran tilillään huomaan. Minäkin maksan jokaisesta palkkatilistäni enemmän veroja kuin mitä kotona lasta hoitavalle maksetaan. Kertoo selkeää kieltä siitä mitä yhteiskunta arvostaa ja mitä meidän toivotaan tekevän.
Helteestä kärsin. Meinasin tänään pökrätä töissä. Onneksi löytyi äkkiä tuolia alle ja en sitten ihan ehtinyt pyörtyä. Olen yrittänyt miettiä sopivan säädyllisiä ja viileitä vaatteita töihin. En ole vielä keksinyt. En toisiaankaan voi mennä töihini hihattomissa vaatteissa. Onneksi töitä on jäljellä enää vain tämä viikko ja sitten kolme kokonaista viikkoa. Eli vähäksi käy!
Söpöjä massukuvia olitte laittaneet. Huvittivat minua molemmat. Piiulla on hauskan mallinen maha. Suippo! Toivottavasti muoto säilyy, on varmasti hauskan näköinen viime viikoilla.
Pippurimamma taas oli monimerkityksellisesti hellan edessä! Hykerrytti minua tuo asetelma.
Toivottavasti supistelevat saatte rauhaa mahaan. Vielä kaikki tarvitaan viikkoja ja runsaasti.
Minun turkulainen on vilkas. Mielestäni hän on edelleen perätilassa, pää ylöspäin ja jalat tuntuu vasemmalla alhaaalla. Saisi jo kääntyä, vielä kun mahtuu kääntymään.
Huomenna tankkkaa tankkiautollisen vettä mukaan töihin ja katsotaan vieläkö pyörryyttää.
Näin marisi
peikkoäet ja turkulainen 23+3
Kesäheinät alkaa kohta synnyttää. Olin niiden listalla lyhyen keskenmenoon päätyneen raskauden aikana. Vähän kadehtien katselen....
Vielä viimeisiä viestejä tähän pinoon.
Kuumaa on ollut, itse olen ollut kokoajan töissä, eipä ole päässyt niitä juhlistamaan.
Jotenkin tuntuu, että tämä minun hyvä raskaustuurini alkaa kääntymään epäonneksi. Tytöllä oli ilmeisesti parvorokko ja jouduin käymään alkuviikosta itse vasta-ainetesteissä. Tulokset tulevat viikon päästä. Jos en ole sitä sairastanut niin sitten alkaakin tehotarkkailu -- joskus sikiöön tarttuu rokko, joka pahimmassa tapauksessa aiheuttaa kuoleman. Onneksi on ollut niin paljon muuta mietittävää, että en ole tätä jaksanut vielä surra.
Ensi viikolla joka tapauksessa ensimmäinen raskauden aikainen erityiskontrolli liittyen edellisen raskauden komplikaatioihin, jossa suunnitellaan raskauden jatkoseurantaa. Onneksi tätä raskautta seuraa yksi maamme arvostetuimmista gynekologeista, johon luotan erittäin paljon. Vähän jännittää miten tässä raskaudessa käy...
Painoa on täälläkin tullut ihan mukavasti. Nyt maistuu kaikki ruoka ja se näkyy ja tuntuu. Turvotusta ei ole ja tuskin tuleekaan, mä olen niitä, joille turvotus tulee vasta synnytyksen jälkeen.
Näin aamuisin ja myöhään illalla tulee kurkattua teidän kuulumiset..
Mä tässä mallailin bikineitä päälleni.. Kyllä ne menee!! Lähdetään tänään maauimalaan.. Onneksi on näitä kaupunkeja tässä lähimaastossa, mistä valita minne menee, kun osa maauimaloista vielä kiinni.. Remonttia kuulemma vielä tekevät.. Olisihan noita järviä tuossa lähimaastossa, mutta taitaa olla vielä aika viileää vettä.. (Siis minun kannaltani, ei lasten.. Ne nyt ui vaikka olisi kuinka vilpoista..) =)
Mies tuossa lähti töihin.. Tuskailipa hänkin, että miksi ei voisi olla jo loma.. Lomaa minäkin kovasti odottelen.. On jo tässä mietitty mitä silloin touhutaan.. Mökille on päästävä.. Meillä myös mökki Savossa liki neljän tunnin ajomatkan päässä, joten ei siellä tule kovin usein käytyä ja sitten kun mennään, ollaan siellä yleensä pidemmän aikaa.. Huih! Mähän olen silloin netti pimennossa.. =) Pitäisikö kännykän kautta sitten surffailla katsomassa kuulumiset? =) Ei kai sentään..
Meillä täällä remontti etenee.. Isäntä on kiitettävästi jaksanut työpäivien jälkeen touhuta eteisen kimpussa.. Lupasi, että jo viikon päästä päästään käyttämään etuovea.. Nyt kuljetaan alakerran kautta.. Hyvää kuntoilua.. Aikarajaksi annoin remontille, että valmista pitäisi olla vauvan ristiäisiin mennessä.. =)
Jaahas.. Nyt lapset heräilee.. Ovat touhua täysi, kun pääsevät uimaan.. Huomenna sitä pitäisikin mennä iltavuoroon töihin.. Voih, kun meinaa ahdistaa pelkkä ajatuskin. =) Onneksi pääsen töissä mukavasti ulkoilemaan, jos haluan..
Mutta nyt eväitä tekemään!
Ihanaa hellepäivää kaikille!