Tienaatko itse rahasi?
vai maksaako miehesi tai kenties käytät yhteiskunnan tukia?
Kommentit (23)
esim. kotihoidontukikin itse tienattua rahaa. Yhteiskunta on laittanut tietyt ehdot ko. rahan tienaamiselle, kun vanhempi täyttää ehdot, hän tienaa täten työllään saamat rahat. Raha tulee veronmaksajilta, aivan kuten vaikka kuntapuolen virkailijoiden palkkoihin käytettävät varat.
no siis kotihoidontuessa lapset eivät voi olla kodin ulkopuolisessa hoitopaikassa, se on se ehto. Opiskelijoilla on tietty kurssimäärä tms. vastaava ehto siitä, että opinnot edistyvät, jotta he saavat opintotukea.
Nytkin äitiyslomalla katson että olen itse rahani tienannut kun olen veroja maksanut 20 vuotta.
joo mutta ne on silti yhteiskunnan tukia. Ei sitä voi verrata ansiotyöhön, eikä sitä kuulu verrata. Työ on työtä, josta saa palkkaa.
Olen välillä ollut kotonakin, hoitovapaalla (3 lasta pienillä ikäeroilla, astmaattisia), elänyt siis kotihoidontuella, työaikojen mennessä limittäin tienannut myös extraa eli kh+palkan.
Nyt lapset on lapsiluku täynnä ja ikää 30, joten näitä verojen maksu vuosia toivottavasti on vielä ehkä 40 vuotta edessä, joten ehkä yhteiskunnallisesti katsottuna tuo 5 vuoden äitiyspäiväraha/vanhempainraha/kotihoidontuki-ajanjakso kuittaantuu. Ja onhan tässä luvassa 3 uutta potentiaalista veronmaksajaa. Lisäksi perustamani yritys työllistää muitakin veronmaksajia.
Mies elättää meidät palkallaan. Mitää tukia ei ole olemassakaan.
Minulla ei ole aikomusta mennää töihin ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen, jos ikinä. Mutta kuhan lapset kasvaa niin alan harrastelemaan enemmän ja ehkä jotain opiskelemaankin. Suomesta minulla on AMK tutkinto sekä työkokemusta ennen lasten syntymiä. Mutta nyt mennään näin.
Kun ei tarvitse edes töissä käydä. No huh huh, jos mies suostuu maksamaan kaiken etkä sinä edes käy töissä.
Vierailija:
Kun ei tarvitse edes töissä käydä. No huh huh, jos mies suostuu maksamaan kaiken etkä sinä edes käy töissä.
Tai saan satunnaisia palkkatuloja. Opiskelen, mutta en saa opintotukea. Ainoa säännöllisesti tililleni tuleva raha on lapsilisä. Silloin tällöin teen keikkatyötä, jolloin saan myös vähän palkkatuloja. Eli mies maksaa käytännössä kaiken: asumisen, elämisen, päivähoidon...
En tienaa itse mitään. Aino " oma rahani" on kuntoutustuki, jota saan tietenkin yhteiskunnalta. Mies maksaa asumisen, ruoat sun muun elämisen.
Tosin törsään miehen rahoja sumeilematta, ja omiani säästelen. Mulla on siihen lupa, mies tienaa niin paljon. Kivaa!!
En saa mitään tukia. Menossa töihin kyllä tulevaisuudessa. Miksi kyselet, miksi vastaan?
miehet tuloista maksetaan kaikki ruuta,laskut jne. Mies kun tienaa nin paljon enemmän.
tulee kyllä otettua vastaan.
Vierailija:
vai maksaako miehesi tai kenties käytät yhteiskunnan tukia?
.