neuvoja,.. kauhea vauvakuume ja 3 lasta ennestään ja olen uuri aloittanut unelmatyössäni?
tiedäthän sen että siitäkin vauvasta tulee lapsi ja nuori lopulta ja jos sulla on vaan vauvakuume niin se ei ikinä helpotu. itse kärsin aina vaan vauvakuumeesta, koska haluaisin vielä kerran KOKEA oikeasti KOKEA ja sisäistää sen raskauden ja vauvan ekan vuoden. mut olen tajunnut että se ei tapahtu, joka tapauksessa se aika menee ihan sumussa niin nautin nyt näistä tässä olevista lapsista.
Kommentit (8)
Nyt pitää vauvoja tulla, kun oot nuori ja virkeä. Unelmahommia varmaan fiksulle naiselle on vielä jatkossakin.
Teet vähän aikaa töitä ja sitten alatte yrittämään neljättä lasta. Voit olla monta vuotta äippä- ja hoitovapaalla ja sen jälkeen palaat töihin. Ihan normaalia elämää, vaikka työnantaja saattaakin näyttää nuivaa naamaa vähän aikaa.
Nuorin lapsi vasta 1 v ja tosiaankin työ on tosi unelma mutta unelma uudesta vauvasta kummittelee vielä enemmän. Mitä tässä nyt tekisi.
Kaksi lasta, kuopus 4v ja NYT olis se hetki tehdä vauva, siitä huolimatta että aloitin kesällä aivan mielettömän mukavan haastavan uuden duunin. Mulla ei todellakaan ole VAUVAkuume, mutta tuntuu että tää ei ole vielä tässä. Mies ei ole ihan samoilla linjoilla.... se on se ainoa mikä rajoittaa. Tiedän että olen pahoillani loppuelämäni jos nyt päädymme (miehen puolesta) siihen, että lapsia ei enää tule.
1-vuotiaita on kaksi ja kyseessä on siis lapsikuume ;)
ei taida meidän perhe olla vielä valmis...
ehkä on parempi jäädä äitiyslomalle ja antaa jonkun asiansa osaavan, motivoidun työntekijän tehdä ne hommat. Työnantajakin kiittää, että pääsee eroon ihmisestä, joka ei tiedä mitä elämältään haluaa.
omia mielitekojaan jäähylle, jos tarve niin vaatii. Kaikkea ei voi eikä pidä saada samalla kertaa. Asioita voi tehdä ja saada myös pidemmän aikavälin kuluessa kuin juurinythetimullekaikkitännenyt. sitä kutsutaan myös suunnitteluksi ja elämänhallinnaksi.
Meillä oli sama tilanne viime keväänä. Olin itse palannut juuri töihin kotiäitivuosien jälkeen. En tosin mihinkään unelmahommaan, vaan vanhaan työpaikkaani. 3 lasta ennestään, nuorin 3v, ja neljättä kovasti kuumeilin. Halusin kokea vielä kerran odotuksen, synnytyksen ja kaikki vauvajutut. Miestä vaan ei kiinnostanut yhtään aloittaa kaikkea taas alusta.
Itse en pystynyt/ halunnut miestä painostaa, vaan pikkuhiljaa aloin tyytyä kohtalooni, etten sitä neljättä saa. Tietoisesti mietin kaikkia hyviä puolia nykyisessä elämässämme ja tulevaisuudessa 5 henkisenä perheenä (mahdumme tavalliseen autoon, helpompaa ja halvempaa matkustaa, enemmän aikaa kullekin lapselle kahdenkesken...). Samoin mietin mistä kaikesta joutuisimme luopumaan tai siirtämään / tekemään "hankalammin" jos meillä olisi vauva. Loppukesällä olin jo tyytyväinen siihen mitä meillä on, enkä enää kaivannut neljättä lasta.
Kyllähän pieni vauvakuume vieläkin aina välillä valtaa mielen, mutta sitten mietin hetken niitä yövalvomisia, korvakierteitä, soseiden tyrkyttämistä jne., niin kummasti alkaa omat "isto" laspet tuntua helpoilta :-) Toki nuorimman uhmaikäkin muistuttaa hyvin siitä mitä olisi taas tulossa jos meille vielä vauva tulisi...
Jos nyt jonkun vinkin vaoin antaa, niin mieti asiaa pidempään ja joka knaitlta. kuuntele myös miestäsi ja mieti mitä uusi vauva tarkoittaisi isomille lapsille. Jos sitten vielä haluat yhden LAPSEN lisää, niin eikun hommiin, et varmasti kadu myöhemmin! Mutta jos helppous tms. menee edelle, tai haluat todellakin vain vauvan etkä lasta, niin pyri tietoisesti eroon vauvakuumeesta, kyllä se joskus helpottaa vaikka voi ollakin vaikeaa. Tsemppiä!
Nuorin lapsi vasta 1 v ja tosiaankin työ on tosi unelma mutta unelma uudesta vauvasta kummittelee vielä enemmän. Mitä tässä nyt tekisi.