Kesälomavinkkejä kaipaillaan =)
Kertokaahan kivoja paikkoja, jossa vois kesälomalla käydä 2 vuotiaan pikku taaperon kanssa? Mulla tuee äkkiseltään mieleen vaan - sealife, särkänniemi, muumimaailma,...... Mistäspäin suomee löytyis jonkin sortin eläintarhoja/puistoja (ei ranua - liian pitkällä) asutaan pääkaupunkiseudulla. Onkos särkänniemessä jonkinlainen eläintarha??
kiitos!
Kommentit (6)
se on aika iso ja ihan kiva paikka, samassa on jonkinlainen polkutraktoriliikennepuisto myös, netistä löytyy hinnastoa ja aukioloaikoja tuonne Orimattilaan, on auki koko kesän eikä ole kalliit liput. Siellä on myös pallomeri ja pomppulinna sekä leikkipuisto. Ruokailua siellä ei ole, ihan onneton kahvio vaan.
Me käytiin aina pieninä siellä ja viime kesänä sitten vietiin muksut (2 ja 3v) sinne, tykkäsivät kovasti, siellä oli myös vossikka-ajelu joka oli ainakin mun 2-vuotiaan mielestä aika jännittävä ;) Sieltä sai lainata rattaat lapselle kun se puistoalue on aika iso, jos ei teidänkään 2-vuotias jaksa kävellä koko aikaa, ei siis tarvitse omia ottaa mukaan eikä alkaa kantamaan ;) (siis ainakin viime kesänä oli rattaita ja jotain kärryjä, kuului pääsylipun hintaan).
Ihan on kiva paikka, Orimattilassa on sitten vielä joku kehräämö tms jossa on joitain shoppailumahdollisuuksia, sinne tuli ihan turistibussilla porukkaa, itse me käytiin vain kirpputorilla, sekin oli aika hyvä ;)
Tampereella on siinä lasten alueella joku kotieläinpiha/puisto myös, luin esitteestä netistä, ei olla vielä käyty mutta ajateltiin tänä kesänä käydä, Orimattilan lisäksi siis :)
Mites se Korkeasaari muuten, kun sielläpäin asut, oletteko käyneet lapsen kanssa ja onko siellä pienille mitään " katsomista" (3 ja 4v)? Muistelisin kun itse kävin joku ehkä 5 vuotta sitten, että eläimet oli aika vaikeasti nähtävissä siellä...Vai suositteletko pikkuisille sitä jos lähdetäisiin vielä loppukesästä vaikka junalla sinnepäin vielä?
Kesäterveisin, Kämmynkäpy :)
siellä kun ei tarvitse laitteisiin jonottaa juuri koskaan, ja lapsille on monta laitetta vaihtoehtoina, jos lapsenne on jo 92cm tai enemmän pitkä, pääsee hän vielä useampiinkin yksinkin kuin alle 92cm, mutta huoltajan kanssa pääsee " alamittainenkin" aika moneen vempeleeseen kieppumaan :)
Viime kesänä sielläkin oli kotieläinnurkkaus, ei mitenkään paljon nähtävää sillä saralla, mutta ihan pääsi taputtelemaan minisikaa ja lammasta jne ;)
Kämmynkäpy taas ;)
Me oltiin viime kesänä korkeasaaressa. Meidän neiti oli tuolloin 11kk, joten pieni. Me mentiin lautalle saareen ja meidän neiti oli intoa täynnä. Eläimiä katseli sen mitä näki. AIka vaikeasti jotku eläimet on piilosilla, mutta esim. hepat, aasit sun muut oli näkysällä. Taidettiinpa nähdä karhut ja hylkeetkin. Eli kyl niitä näkee jonkin verran. Meillä aateltiin kyl mennä nyt kesällä, luulen et meijän neiti on taas intoa täynnä. Se lauttamatka on niin mukava, varsinkin jos sattuu kiva lämmin ilma =)
terkuin, tiikeri
Ja tosiaan siel on ruokapaikkoja ja omia eväitäki on kiva syödä kallioilla piknikistä nauttien... ja mun mielestä hinnat on ok.
on zoolandian eläintarha.
Siellä on joitain laitteitakin, mutta enemmän eläimiä.
Siitä on jo jokunen vuosi kun olen viimeksi käynyt, mutta silloin siellä oli ihania kotieläimiäkin: karitsoja, pupuja... Niille sai syöttää voikukanlehtiä ja olivat tietysti todella lasten mieleen.
Jos joku on käynyt ihan vaikka tänä vuonna niin mahtoiko siellä nyt olla noita pienempiä eläimiä?
Turun suunnalla on sitten muumimaailmakin. Ihan kiva paikka luonnonhelmassa.
Sitten Turussa on ihan ilmainen hieno puisto: seikkailupuisto. (ainoastaan jotkut teemapäivät: kuten seikkisrock ja käsityöpajat maksavat)
Noloa, että hehkutan rakasta kotikaupunkiani taas täällä, mutta suosittelen erittäin lämpimästi Särkänniemeä!
Meillä molemmat lapset ovat jo alle 2-vuotiaina olleet innoissaan Särkänniemessä sijaitsevasta lasten eläinpuistosta sekä ipanaarion laitteista, joihin 2-vuotias voi pääsääntöisesti mennä yksinkin. Nyt on tuolle kuopuksellekin (1v7kk) jo hankittu kausikortti, sillä menee isoveljensä perässä laitteesta toiseen.
Bonuksena tietty se fakta, että Tampereella on muutakin nähtävää myös aikuisille. Alla linkit vielä noihin pikkulasten Särkänniemi-sivuihin:
http://www.sarkanniemi.fi/www/sisalto.php?lang=fi&id=12
http://www.sarkanniemi.fi/www/sisalto.php?lang=fi&id=37&navi=13