Te joilla on ns. hankala perheenjasen, miten olette hyvaksyneet sen etta hanta ei voi muuttaa ja etta suhteenne ehdot ovat sellaiset kun ne ovat.
En jaksa enää siskoani, jolle sattuu jatkuvasti pelkkiä epäoikeudenmukaisuuksia ja syy on aina kaikissa muissa. Joudun nyt luopumaan ajatuksesta, että sisko olisi minulle koskaan mitään muuta kun välttämätön sukulainen. En jaksa enää yrittää pitää suhdettamme yllä kun aina saa pelkkää paskaa ja valitusta ja haukkumista ja syyllistämistä niskaan.
Kommentit (50)
miksi kutsut sen toisen? Ja tämän ensin ja siskosi sitten?
Minusta tosi outoa käytöstä.
Ihan naurettavaa ristiä joku " ns. hankalaksi perheenjäseneksi" .
Porukka keskusteli nyt vaikka esimerkiksi sisustusväreistä ja joku sanoi että ei pidä väristä X ja sisko suuttui, koska hänellä on sen värinen nojatuoli ja häntä solvataan henkilökohtaisesti. Vaikka tämä toinen ei ollut koskaan edes käynyt siskolla! En voi mitenkään ajatella, että siskon loukkaantuminen olisi ollut tässä aiheellista. Etenkin kun tuo toinen pyysi heti ja vielä myöhemmin anteeksi, jos tuli sanoneensa loukkaavasti. Ja minusta siihenkään ei ollut aihetta.
ap
Vierailija:
Ihan naurettavaa ristiä joku " ns. hankalaksi perheenjäseneksi" .
Tuollaiset manipuloijat haluavat just sitä, että vaikka ite ovat sotkeneet hommansa niin, sit muiden pitää samantien katkaista välit siihen riidan kohteeseen
Ehkä koko riidassa ei ole kyse mistään huonekaluista, vaan siinä on ihan muuta takana. Monet (naiset) on tosi ovelia loukkaamaan ja piikittelemään piilopiikkejä, joita muut ei edes välttämättä huomaa.
Sitten esitetään ihmettelevää ja nöyrää, kun on saatu tölväistyä piikki maaliin. Mulla on tällainen työkaveri ja hän on siinä täysi mestari!
vaan suvusta, jossa on näitä tussahtelijoita. Minä haluan olla kaikkien kanssa tekemisissä, joten olen oppinut luovimaan.
Ap sen sijaan minusta selvästikin pitää jotain lapsuuskaunaa siskoonsa yllä. Ne kannattaisi unohtaa.
17
Kommenttisi ovat varsin erikoisia (tai kommenttinne, jos kyseessä eri henkilöt).
Ap:lle toivotan voimia! Äärimmillään kuvaamasi käytös on jo sairaus, mutta ei sairaaltakaan tarvitse ottaa vastaan mitä tahansa. Todella ikävää, jos vanhempasi painostavat sinua taipumaan siskosi osoittamiin solmuihin!
kohdellut häntä väärin. Lapsuuskaunoista, että eipä mulla mitään muuta ole, kun se, että sisko on aina ollut tuollainen ja sitä on aina pitänyt myötäillä. Olen niin tehnytkin ja tiettyyn rajaan asti se on hyvin viisas toimintatapa, mutta nyt en enää jaksa.
Ketjun pistin siksi, että halusin kysyä muilta, miten he jaksavat etäisyyttä ja huonoja välejä sellaiseen ihmiseen, joka voisi olla tosi läheinen. En nyt varsinaisesti siksi, että kumpi meistä on oikeassa. Olen jo päätökseni tehnyt, että näin ei voi jatkua, sillä en jaksa tätä, mutta tietenkin surullinen, kun ei siskon kanssa voi paremmissa väleissä olla. Tai en ainakaan ole keskinyt tapaa. Mitä enemmän myötäilee, sitä syvempään saa kumartaa. Jos kauniisti yrittää sanoa mielipiteensä, sisko saa ensin mielettömän raivarin, sitten mököttää ja panettelee mua kaikille tietämilleen ihmisille (=kaikki on aina muiden vika -käytöstä). Tietty jos teille tulee hyvin vinkkejä yhteistyöhön, sanokaa.
ap
Vierailija:
vaan suvusta, jossa on näitä tussahtelijoita. Minä haluan olla kaikkien kanssa tekemisissä, joten olen oppinut luovimaan.17
en kertakaikkiaan ymmärrä 17:n pointtia. Hän on ilmeisesti ylpeä siitä, että on oppinut luovimaan..? Ja siksi kaikkien muidenkin on nähtävä valtavasti vaivaa suvun oikkupussien takia?
Minusta aikuiselta voi odottaa aikuisen käytöstä, ja jos ei sitä osoita, näyttää hänelle oma paheksuntansa. Ei sukulaisuus oikeuta mihinkään huonompitapaisuuteen kuin missään muissakaan ihmissuhteissa.
ei-ap
vaan siitä, että eri ihmiset on erilaisia. Toiset on kiivaampia jne.
Ja toisilla on vaikeampaa päästä eroon lapsuuskuvioista kuin toisilla.
Minä en halua niissä roikkua enkä riippua, enkä ottaa puolia. Haluan pitää kaikki sukulaiseni.
Olen oppinut luovimaan sen verran, että tiedän mistä joku vetää pahasti herneet nenään jne. Ja vältän niitä tilanteita. Se ei vaadi minulta yhtään enempää kuin varpaille tallominenkaan.
Muut tietävät, että toimin näin ja " vastalahjaksi" käyttäytyvät meillä ollessaan aina ihmisiksi. Eli nielevät toisiltaan vaikka pikkupiikkejäkin.
17
En osaa edes aloittaa keskustelua ilman, että sisko rähähtää syyttelemään siitä että yritän syyttää häntä, jonka jälkeen alkaakin se minun ja muiden syyttely. Tämän jälkeen sisko lähtee ovet paukkuen ja kertoo monelle, että " tulin hänen silmilleen häntä moittimaan" . Olen kyllä yrittänyt parantaa tapani, mutta yritinpä miten kovin tahansa, aina teen ja tulen tekemään jotain, mistä tulee aihetta suuttumukseen. Että voisikohan tässä nyt mitenkään olla sellainen mahdollisuus, että sisko tekee tuon tahallaan ja nauttii kun kaikki ovat aina häntä mielistelmässä ja hyssyttelemässä ja ymmärtämässä?
ap
ihminen ennen huonokäytöksistä ja riidanhaluista siskoa!
Vierailija:
Minä en halua niissä roikkua enkä riippua, enkä ottaa puolia. Haluan pitää kaikki sukulaiseni.
17
Varmasti nauttii juuri siitä, että hän on tavallisten käyttäytymissääntöjen ulko- ja yläpuolella ja että kaikki käyvät niiaamassa hänelle. Voihan hän pitää prinsessamaailmansa ja hovinsa, mutta kenenkään siihen ei ole pakko mennä mukaan. Tuollaiset ihmiset sairastuttavat ympäristönsä, ja veikkaanpa että tällä asialla on jo liikaa vaikutusta ap:n omaan elämään ja itsetuntoon.
Ja minä kritisoin sitä, että hän kutsuu ensin sen tuttavan eikä siskoaan, vaikka tietää, että sisko ärsyyntyy varmasti.
Jos se tuttava sinne on pakko saada samaan aikaan - mitä en täysin ymmärrä, miksi - niin kutsuisi edes siskonsa ensin ja esittäisi sen asian tälle toisin.
17
syväanalyysia siskosta ja hänen suhteistaan, vaan teidän suhteestanne ja teistä, myös sinusta.
Minä olen puolestani meidän suvussa se joka puhuu asiat halki poikki ja pinoon. Eli meillä on ollut vaikeita asioita suvussa, kuten väkivaltaa, alkoholismia, yksi psykiatrisesti siaras ja hänen tekemänsä itsemurha yms.
Minä olen se joka uskaltaa kertoa muille mikä on asioiden nimi. Kaikki muut kaartelevat ja kiertelevät eivätkä uskalla puhua tai kysyä. Sittenkään kun asiat on puhuttu he eivät saa tartuttua toimeen. Niinpä minä olen myös se joka järjestää hautajaiset ja hoitaa pesän selvityksen alulle saattamisen jne..
Yritän sanoa että minun kannaltani nämä luovijat ovat välillä melkoisia vastuunpakoilijoita, kun eivät uskalla suoraan selvitellä asioita jonkun loukkaamisen pelossa vaan sipisevät ja supisevat toistensa selän takana.
viestivät. Miten olisin tässä voinut toivoa paremmin? Kerrottakoon että sisko raivostui puhelimessa kun kutsuin hänet ja huusi kurkku suorana että miten voin olla noin tyhmä että edes luulen että hän tulisi ja että yritinkö huijata hänet samaan aikaan mökille sen toisen kanssa.
Että sano nyt ihmeessä, mitä tein väärin, jotta voit sanoa, että aiheutan näitä tilanteita?
ap