Ylppärijuhlat,elämän kohokohta ja valmistelut sen mukaisia.
Tiedätkö mitä kaikkea on puunattu ja remontoitu siellä,mihin menet ylioppilasjuhliin?
Mä voin esimerkkinä kertoa, että yhteen perheeseen vaihdettiin olohuoneeseen tapetit, ostettiin uusi ruokapöytä, kukkaistutuksia on koko viikko väännetty. Ulkopuolelta talon puuosat (tiiliverhoiltu talo) piti maalata ja aita pestä.
Kommentit (12)
Ulkomaalainen viittaa aina ihmiseen. Se ei voi viitata esim. marjaan. Mansikkalajikkeet voivat olla ulkolaisia, mutta eivät ulkomaalaisia.
Katsoo pitkästä aikaa ulkopuolisin silmin sitä omaa kotiaan ja huomaa, että tapetit ym. kaipaa uudistusta :) Aika moni ihminen järjestää vain ne muutamat juhlat omassa kodissaan koko elämänsä aikana, joten miksei niihin voisi panostaa?
Itse mietin juuri tuota, kun isäni kuoli. Hautajaiset oli aika kalliit, äitini satsasi niihin paljon, mutta itse mietin sitä että miksei niitäkin rahoja olisi voinut käyttää silloin kun isäni eli? Olisi vaikka ollut isot 60-vuotisjuhlat, jossa olisi ollut koko suku paikalla ja isä olisi vielä ollut elossa. Mutta ei, sukulaiset kokoontuu vain hautajaisiin..
Sun tosikkotaustalla uskotaan varmasti, että joku uskoo Jonsekin olevan ihminen joka asuu Jonseklandissa.
niin järkevämpää ne kai on tehdä viimeistään ennen kun tupa tulee täyteen vieraita... jotka sitten kirjoittelisivat AV:lle että olipa kauheat tapetit ja pöytäkin kuin 80-luvun kirppislöytö ;)
Silloin oli vissiin aika kylmää ja ei ulkomaalaisiakaan vissiin ihan lähikaupoista löytyny.
On hyvä peruste tehdä korjauksia ja siivouksia. Olen vähän laiska tekemään, joten tuo on aina hyvä tavoite.
Ensin lakkiaispäivänä sukulaisille, seuraavana viikonloppuna naapureille (koko kylä) ja sitten kolmantena ystäville ja perhetutuille. Vieraita oli kuulemma käynyt yhteensä yli 400!
Enkä koskaan käytä yo-lakkia. Maisteribileet pidin sitten kavereille.
Lähdin kuudeksi viikoksi reissaamaan maailmalle. Lähdin heti, kun viimeinenkin koe oli ohi. Nautin vapaudesta ja keväästä. Paljon parempia muistoja samalla rahalla kuin suurelliset yhden päivän juhlat olisivat tuoneet.
10
On tapetoitu, maalattu sisäportaita ja ovenkarmeja, verhoiltu huonekaluja, pesty ulkolaudoituksia jne.
Ihan normaalilta siis kuulostaa. :)
Jonsekkejen ja Sengojen kotimaata ;) -5