*~*Pikkuenskat viikonloppuna*~*
Tässä edellinen pinkka: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10444455&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (16)
on kaks pikkuenskojen viikonlopupinoa, kumpaan jatketaan? :D Liikaa innokkaita pinon aloittelijoita XD
Han ja Sampo 4kk tasan
nyt ei ehdi paljoa kirjoittaan kun lähdetään pian anopille remppaan ja viedään ronja sitä ennen toiseen mummulaan.
mutta bejpille: meillä on ens keskiviikkona se 5kk neuvola. onkin paljon tollasta terveydenhoito-menoo ens viikolla kun ke on neuvola ja maantaina se kuulotutkimus tytöllä.
mut nyt, nautitaan naiset ja lapset ihanista ilmoista:)
tikru ja rontti joka täytti eilen 5kk:)
[color=8B3A62]pikaisesti kuulumisia. Eiliset bileet meni mukavasti (siskon valmistujaisjuhlat), Sampo tosin oli melko väsy, kun oli nukkunut koko päivänä hädin tuskin 2h päiväunia yhteensä (pätkissä). Ei oikein muiden syli kelvannut, kuin äidin tai isin. Sylistä kyllä flirttailtiin kaikille :D
Tänään sitten serkun lakkiaisiin.
Ihanalta vaikuttaa keli ulkona, pitää vissiin käydä ulkoilmassa ennen juhliin lähtöä, vaikka Sampo ei nukkuiskaan. Nyt se heräskin jo aamutorkuilta, että eikun harjoittelemaan uusia taitoja :)
Aurinkoista lauantaita kaikille!
Han ja Sampo 4kk[/color]
Meillä on anoppi miehinensä kylässä, joten mulla on hieman aikaa kirjoitteluun. Ei ole pulaa Noelin hoitajista :) Olisi kiva jos asuisivat ihan vähän lähempänä: siten, ettei tarvisisi jäädä yöksi, mut kuitenkin sen verran kaukana, etteivät ramppaisi yhtenään. Musta olisi ihan kiva nähdä vähän useamminkin, jos se vierailu olisi sitten vain päivän mittainen. Nämä kahden yön visiitit ovat kaksiossa asuvalle aika tuskaisia, kun täällä nukkuu viisi henkilöä...
Tänä iltana sitten se Suomen peli. Toivottavasti mummi pärjää lapsenlapsensa kanssa täällä, kun tuo ilta-aika on vähän sellaista käninää yleensä. No, jos ei yhtään suju, niin mä tulen sitten aikaisessa kotiin. (Paitsi et ihan varmaan ei anoppi soita mulle vaik Noel huutaisi kurkku suorana...) Ja voihan se olla, et kaikki menee tosi hyvin. Noel voi yllättää ;)
Ihanat ilmat tosiaan! Täytyy kärrytellä ahkerasti. Kävin eilen moikkaamassa Iida-Linneaa ja tyttöä, ja olipas ihana neitokainen! Toivottavasti sait IL sen kantoliinan testattua ajan kanssa. Se ei välttämättä " aukea" heti ekalla kokeilulla. Meillä ainakin vasta ehkä kolmas tai neljäs käyttökerta oli tyydyttävä: poika viihtyi, ja nukahtikin sinne. Nythän mä kyllä vannon liinan nimeen, kun se on niin kätevä tietyissä tilanteissa.
Nyt suihkuun, kohta lähdetään Jumboon ja parvekekukkia etsimään.
Kandi & Noel 5kk+
[color=CD1076]Onpas täällä kuollutta..Kaikilla on varmaan touhukas viikonloppu..hienoa =)
Tikrun Ronja on ainakin päässyt mummolaan ja kandin Noelkin on viettänyt aikaa mummin hoidossa..Toivottavasti kaikki on sujunut mallikkaasti! =)
Menikö Hanin serkun lakkiaiset mukavasti? Eli jaksoiko Sampo vielä toisenakin päivänä juhlia? =)
Mä innostuin peseen eilen illalla ikkunoita ja otettiin sit miehen kans vähän palkinnoksi vinkkua kun Emiliina oli nukkumassa (mies sentään kannatteli mulle olkkarin isoa ikkunaa eli oli täysillä mukana =D). Mies tuolla vielä koisaa kun sai vähän isomman vinkkuannoksen..=) Tänään pitäis lähteä Nauvoon katsoon tytön toista pappaa..saa nähdä tokeneekohan toi siippa..=)
Eipä tässä nyt muuta..Ihanaa sunnuntaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 4kk
[color=#4B0082]POPPIS, lakkiaiset sujui ihan mallikkaasti. Sampo toki oli aivan väsy, kun meni nukkui koko päivänä kolmessa pätkässä 1h45min. :p Alussa vähän huolestutti, kun oli niin hirveästi hälinää ja paljon outoja ihmisiä, mutta pian se tottui ja flirttaili kaikille kiinnostueille. Juhlissa oli toinenkin pikkuvauva, sellainen pariviikkoinen! Oli hassua katsoa, että onko meidänkin järkäle ollut joskus noin pieni :O Tosin kävi ilmi, ettei Sampo ole ollut koskaan niin pieni :D Vai oot sinä jaksanut ikkunoita pestä! Kyllä semmoisen homman jälkeen sopiikin palkita itsensä! Mullakin olis edessä tuo homma, mutta.....
On tosiaan ollut palstalla vähän hiljaista :/ Mekin tosin oltiin kotona eilen vasta ysin aikaan illalla, kun käytiin vielä herkuttelemassa mun vanhempien luona. Oli toissapäiväisistä juhlista vielä kakkua ja muita herkkuja jäljellä ;) Tänään pitäis vielä yksiin yo-juhliin jaksaa, huhhuh.
No mutta nyt pitääkin mennä keitteleen kahvia ja teetä.
Han ja Sampo 4kk (mun pikkuvauva jo niiiiin iso)[/color]
[color=#8B008B]Kamalan levoton päivä oli eilen neidillä. Ei oikein maistunut päiväunet ja itkua riitti. Pieruja tuli valtaisasti joten masuvaivoja oli takuulla. Serkun lakkiaiset meni ihan ok, itkua oli kovasti, mutta masullaan (¿lentoasennossa¿) oli neiti hiljaa ja silloin kun sai ruokaa. :) Illalla mentiinkin sitten siskoni luo kylään ja päädyttiin jäämään sinne yöksi kun mieskin oli futismatsissa ja ¿päästin¿ sen sitten poikien kanssa viihteelle. Juuri kotiuduttiin, neiti nukkui rintarepussa ja silloin kun siirsin turvakaukaloon ja taas takaisin reppuun.. Vieläkin tuhina käy. Otan hänet kohta pois repusta niin eiköhän jo herää syömään.
IHANA aurinkoinen ilma!!! :) Kunhan mieskin on ¿elävien kirjoissa¿ niin taidetaanpa lähteä koko perhe vaunukävelylle. Kaupassakin pitäisi käydä.. Illan mies saa kyllä hoitaa neitiä, jotta minä pääsen järjestämään vaatehuoneen kesäkuntoon eli laittaa talvivaatteet pois + kesävaatteet esiin. IIRIS ¿ ostin muuten samanlaisen mustan tunikan H&M:ltä kuin mikä sulla oli päällä MA treffeillä, on aivan ihana! Ei tarvi koko ajan vetää vatsaa sisään.. ;) Täytyy käydä katsomassa oisko muita värejä..
KANDI ¿ ettekös tekin olleet futismatsissa, kuinka meni Noelilla mummin hoidossa? :) Harmi kun Suomi hävisi..
POPPIS ¿ lähetätkö tännekin tuota ikkunanpesuenergiaa!? Ei kiinnostais yhtään, mutta pakkohan ne taitaa olla pestä aika pian.. Kevään pölyt pois jotta kesäaurinko tulee sisään.
HANin ja Sampon juhlat oli menneet mallikkaasti! :) Meidän juhlissa oli odottaja jolla oli parin viikon päästä laskettu aika ja kylläpä tuli ihanaa pallomasua vähän ikävä! ;) Ei sillä että mulla VIELÄ olisi mitään uutta vauvakuumetta.. hih.
OK, nyt varmaan aletaan syöpöttelemään.. Aurinkoista sunnuntaita!!!
Mammis + Tiitiäinen[/color]
[color=CD0000]oli pakko tulla kertoon, kuin ihana Sampon taas on :D Se leikkii television kaukosäätimellä. Se vaan on vähän iso, hankalan mallinen ja melko painava pikkukäsille. Sampo naama punasena yrittää saada kaukosäädntä suuhun ja päästelee samanlaisia karjahduksia kuin keihäänheittäjät konsanaan, kun ponnistelee niin kovasti :)[/color]
Uusia kuvatuksia Samposta
http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view¤t=I…
JNE. sieltä löytyy lisää kun selaa :)
[color=green]Tosi vaikea nyt päästä jutuista kiinni, kun ei ehdi tänne tulla enää " ajan kanssa" lukemaan, saatika edes joka päivä :( Mutta eiköhän tämä tästä heinäkuun aikana tilanne rauhoitu. Nyt on sellaista yleistä sähläystä joka puolella sen muuton ja appivanhempien remontin takia. Koko ajan pitäis jotain tehdä jne. Ja tavarat aina hukassa yms. Mutta sitten kuukauden päästä...AAH! =)
HAN taisi kysellä vedestä. Meillä kun Arttu on nyt ihan pelkällä korvikkeella, niin tarjotaan päivittäin vettä, ja hyvin se uppoaakin. Annetaan aina maidon jälkeen, ettei täytä mahaa. Tai sitten soseen maistelun yhteydessä. Pissavaippoja saa helteisellä päivällä vaihtaa melkeinpä parin tunnin välein, kun poitsu juo niin kovin paljon sitä janoonsa. Mutta en sitten tiedä, jos täysimettää, niin kai se maito riittää janojuomaksi? Tai voithan kokeilla tarjota sitä välillä - Sampo juo, jos haluaa :) Arttu ei ennen helteitä juonut vettä kuin kylvyn jälkeen, eli kyllä ne lapsukaiset sitten kieltäytyykin, jolleivät halua.
Mitäs muuta... En kuollaksenikaan taas muista, kun kamalalla kiireellä selaa pinot läpi!
Artulla unet vaihtelee melkein joka yö. Välillä herää syömään kerran, välillä 2. Nukkumaan menee klo20:30-21:30 ja ylös noustaan siinä klo 7-8 välillä. Viime yönä söi vain kerran, mutta kitisi muuten unissaan niin, että ainakin 3-4 kertaa piti nousta ylös laittamaan tuttia suuhun, jolloin rauhoittui. Päikkäritkin vaihtelee hirmuisesti. Aamun ja aamupäivän aikana nukutaan kahdet n. 30min päikät. Iltapäivällä sitten joko 2-4h tai vastaavasti taas kahdet 30min pätkät. Iltasella yhdet tai kahdet samanlaiset lyhyet pätkät... Eli aika monta päikkäriä mahtuu päivään!
Voi että... Mun piti teiltä jotain kysyäkin... mitä se oli............
Ai niin! Pitää mennä kysymään tämä isojen enskojenkin puolelta (jos muistan ja ehdin), eli:
Kun olette aloittaneet kiinteitä, ja kakka tietysti muuttuu hieman tuhdimmaksi, niin onko se kakan " änkeäminen" ollut yht' äkkiä vaivalloisempaa???
Kun Artullahan ei juuri koskaan ole ollut mahavaivaa, ja nyt tuntuu, että väh. joka toinen päivä se änkeää sitä kakkaa sellasen oikein kunnon raivon kanssa, mutta mitään ei ulos tule. Sitten seuraavana päivänä kakka tulee (joko edellisenä päivänä tarjotun luumun avulla tai ilmankin), ja on sellasta tahnaa, muttei mun mielestä mitenkään voi ummetuksesta vielä puhua. Että onko se ihan normaalia sitten vaan ängetä sitä raivolla? Ruokamäärät eivät ole lisääntyneet, vaan edelleen 1-2 kertaa/pv saa sen 1-3tl kasvissosetta ja saman verran hedelmää jälkkäriks. Vai voiko olla pe-po-vellistä jotain??? Ääh... No, onneks on nlakin ens vkolla, niin täytyy siellä vähän kysellä. Täytyy varmaan kokeilla iltavellin sekaan tänään mallasta, jos vaikka sitten tulis. Tai ehkä se on sitten vaan ilmavaivaa? Kylläpä on sekavaa pohdintaa... :)
Tuosta kaikesta tulikin mieleeni, että millä eri tavoin allergiaa voi ilmetä? Muuta kuin iho-oiretta???
Ihanaa muuten!!! Artun patti hävis vkonlopun aikana kokonaan! Vihdoin ja viimein! Kyllähän se 3 viikkoa olikin äitiä ja isiä huolettamassa...
Mutta nyt täytyy varmaan lähteä pyykkiä ripustamaan - ja sitä ennen vilkaista muitakin pinoja nopsasti.
Heipat taas!
Pi-Ki ja Arttu kohta 3kk
on taas pari päivää mennyt niin, että hyvä kun edes lukemassa olen pinot kerinnyt käydä.. eemeli on ollut helppo tapaus, mutta kelit ovat olleet loistavat, että ollaan ulkoiltu melko lailla...
nyt eemeli yrittää saada unta sängyssään, mies meni katsomaan nelosen leffaa makkariin niin voi samalla rauhoitella eemeliä jos tarvitsee, mutta melko hiljaiselta kuulostaa, ei kuitenkaan taideta vielä nukkua... piti heti ottaa käyttöön tuo omaan sänkyyn nukahtaminen (ainakin yritys) kun luin vanhaa vauvalehteä ja siinä sanottiin, että yöheräilyt vähenevät tai ainakin helpottuvat kun vauva oppii itse nukahtamaan omaan sänkyyn, osaa sitten yölläkin itsekseen nukahtaa uusiksi vaikka herääkin... ja kun olen lauantaina lähdössä sinne viihteelle niin on miehellekin helpompi saada poitsu nukkumaan jos oppii siihen mennessä nukahtamaan jo omaan sänkyyn ilman suurempia huutoja... ollaanhan me joskus tässä jo onnistuttukin, mutta sitten taas alettiin nukahtelemaan syliin ja nyt saa aloittaa alusta...
pitää vielä kehua kuinka hienosti viime yö nukuttiin kun eemeli nukahti puoli kymmeneltä ja syömään heräsi vasta aamulla kasilta... sen jälkeen ei tietty enää nukuttu ja yölläkin heräiltiin ja välillä piti tutilla rauhoitella, mutta taas yksi ennätys...
ahaa ähellystä alkaa taas kuulua, kohta taitaa tulla kiukku ja miehelle töitä :0)
PI-KI jes artun kuhmu on vihdoinkin hävinnyt, varmasti on suuri helpotus, kylläpä oli sitkeän laatuinen kuhmu, mutta onneksi tosiaan nyt poissa :0)
kääk! ihan varmasti oli vielä jotain kommentoitavaa, mutta enpä millään muista... palailen siis toivottavasti ja viimeistäään huomenna!
ihania kesäkelejä kaikille!
pajuska+eemeli 3,5kk jo!
Isoenska vierailee :)
Hanille piti vain tulla sanomaan yöhulinoista. Kun Ida oppi kääntymään 4,5kk iässä niin yöt oli viikon verran pelkkää kitinää. Itsessään neiti ei yrittänyt kääntyillä yöllä, mutta heräsi vähän väliä inisemään! Se loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin :)
Hanin Samposta oli sulosia kuvia! :) Hitusen pikkunen oli syömämies. =)
PiKi kyseli kakkaamisista... Heidillä ainaki kävi niin, että ennen kiinteitä ei ollu koskaan ongelmia kakkaamisen kanssa, mutta pikku hiljaa tuli jotain, että maha meni välillä kovalle tai kakkaaminen oli työlästi. Esim. tänään Häydi sai aikaseks jopa 3 kikkaretta, ja neki eri kerroilla eri aikaan päivästä ja kauheen työn jälkeen. =) Mallasuute on auttanu jos ummetus on kestäny pitempään ja/tai kakkaaminen on ollu " kipeetä" .
Taidan jatkaa " maailman ympäri 80 päivässä" -leffan kattomista... moimoi.
Burde ja heidi 8kk
[color=blue]Minäkin käväisen.. =)
Meilläkin kakkaaminen muuttui hyvinkin työlääksi kun kiinteät aloitettiin.
Aina se tapahtuu kovalla ähinällä ja raivolla. Mutta aina se on sieltä tullut ajan kanssa ilman poppakonsteja, kerran taidettiin antaa luumusosetta.
Allergia voi oireilla ihon lisäksi suolioirein; ilmavaivat, löysä/vihreä kakka, pulauttelu. Lisäksi itkuisuus ja ärtyneisyys saattaa olla allergiasta johtuvaa.
Kun Aleksi oppi viiden kuukauden iässä kääntymään, niin se alkoi treenaamaan sitä öisinkin unissaan. Jostain luin että pari viikkoa sitä treeniä saattaa kestää - meillä se on kestänyt pari kuukautta eikä loppua näy :S Erittäin ärsyttävää, kun ei tuo rassukka masullaan osaa nukkua niin huutohan siitä aina seuraa kun kääntyy. Onneksi perhepedin etuna pystyn itse kiilaamaan niin kylkeen kiinni ettei Aleksi ihan aina onnistu aikeissaan :D
Viipero & Aleksi ihan kohta 7kk :O[/color]
Futismatsi meni hyvin, Noel viihtyi mummin (ja sen miehen) seurassa oikein hyvin. Ne oli meillä pe-su, joten la-iltana olivat jo vanhoja tuttuja :) (Harvoinhan me nähdään, oliskohan tämä ollut viides kerta Noelille.)
No, syötin Noelin just ennen peliä autossa, ja sitten se oli syönyt täällä kotona pullosta ensin 50ml ja myöhemmin 60ml. Niinkin vähällä maidolla oli sitten nukahtanut, ja oli herännyt kiukkuilemaan vasta puoli tuntia ennen meidän tuloa. Eli lukuunottamatta sitä vikaa puolituntista, kaikki oli mennyt hyvin.
Me jäätiin vielä pelin jälkeen kaljalle keskustaan, kun varmistettiin puhelimitse että kotona on kaikki hyvin. Klo 19-24 olin poissa, ja tosiaan hienosti oli mennyt. En mä silti usein noin raaskisi tehdä, ennemminkin sit niin että mä lähden viihteelle ja mies vahtii poikaa. On se anoppi kuitenkin mulle tämän meidän perheen ulkopuolinen.
Hanin Sampon kuvia kun katsoin, tuli ihan Noel mieleen! Niissä on jotain samaa, ainakin hiukset, ja kropan muoto :) Olen ennenkin katsonut, että Sampossa on jotain tosi tutun näköistä...
Kukas siitä kovemmasta kakasta kyseli? Noelhan oli 7pv kakkaamatta aloitettuaan kiinteät, ja nyt kakka on muuttunut perussinapista Dijonin sinapiksi :) Eli vähän vahvempaa mut ei mitään kikkareita sentään. Ja on vihreämpää kuin ennen.
Noel on nyt ihan innoissaan seisomisesta. Ei haluaisi istua missään, vaan aina pitäisi seistä. Esim. pinnasänkyä vasten seisoo ihan omin avuin, polvet tutisten :) En pitkiä aikoja uskalla seisottaa, ettei rasita liikaa kehittyvää kroppaa. Mutta mä olen itse oppinut nousemaan seisomaan aikalailla tasan 6-kuisena, joten ei yllätä, että Noelkin jo niin haluaisi nousta. Jos sen nostaa käsistä istumaan, se pistää jalat alle ja ponkaisee seisaalleen!
Mun pitää taas valvoa täällä puoli yhden lääkkeelle saakka, joten on aikaa kirjoitella. Mutta viikon päästä alkaa miehen loma, sitten mä vasta ehdinkin nettiin! :)
Kandi & Noel 5kk+
[color=CD1076]Jaahas..juhlaviikonloppu käsillä monella..Hyviä juhlia kaikille, jolla niitä on..=)
Mies kotiutu eilen vähän puolenyön jälkeen..Aamulla otti tytön pesulle ja mä en ollut edes herännyt..alkaa vähän tuntumaan ne parin tunnin välein heräilyt..=) Emiliina vähän ihmetteli, että kukas toi nyt on..=)
Nyt ei keksi kyllä mitään asiaa..=) Meen viihtymään perheen kanssa..=)
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! Voikaa hyvin! =)
t. poppis ja Emiliina tasan 4kk!