G: Kuinka kauan voit olla pesemättä pyykkiä niin, että perhelle on koko ajan puhdasta päällä?
Kerran olen kokeilemalla kokeillut, ja aika oli kaksi viikkoa. Ja ihan kotona oltiin ja normaalieloa vietettiin.
Normaalisti kone pyörii parina päivänä viikossa kaksi kertaa.
Nyt olin viikon pesemättä ja kolme koneellista tänään pesin ja nyt on pyykkikori taas tyhjä.
Kommentit (8)
Helteellä täytyy vaihtaa vaatteita niin usein että t-paidat ja mekot loppuu jo viikon jälkeen. Luulisin että jotakin riittäisi päälle ehkä neljän-kuudenkin viikon ajan.
Vierailija:
Helteellä täytyy vaihtaa vaatteita niin usein että t-paidat ja mekot loppuu jo viikon jälkeen. Luulisin että jotakin riittäisi päälle ehkä neljän-kuudenkin viikon ajan.
Riittääkö teillä koko perheelle kuudeksi viikoksi myös alusvaatteita, siis rintsikoita, sukkia ja alushousuja? Ne kuuluvat myös tähän lukuun.
Mutta jos riittää, niin mahtaa teillä olla pitkät pinot pikkareita =)
Mutta kyllä, meillä on valtavat pinot sukkia ja alushousuja. Rintsikoitakin riittää ainakin kahdettoista eli kahdesti viikossa saisi vaihtaa jos pitäisi kuusi viikkoa pärjätä. Neljä menisi kyllä suht. helposti, jos siis olisi kuiva syys- tai kevätsää, jolloin voi käyttää sekä talvi- että kesävaatteita.
Mutta pesen vaatteet yleensä mahdollisimman pian.... en anna tahrojen pinttyä. Etenkin lasten vaatteissa kun on ruokatahroja niin on pestävä nopeeta jos ei halua että niistä jää ällöttävät ikuiset läiskät.
Pärjättäisiin puolitoista viikkoa, lapsilla olisi vieläkin vaatteita mutta minulta loppuisi pikkarit, rintsikat ja sukat.
mutta kyllä niitäkin pariksi viikoksi riittäisi mainiosti. Muiden vaatteiden osalta menisi varmaan kuukauden verran, jos kriteeriksi riittäisi tosiaankin vain puhtaus (edustuskelpoisuudella, yhteensointuvuudella tms. ei siis olisi merkitystä). Minulla on varmaan 40-50 erilaista toppia ja puseroa, mutta osa on tarkoitettu urheiluun, osa työpaikalle, osa juhlaan, osa siivous- tai remonttivaatteiksi.
En tiedä miten likapyykkiä tulee niin paljon. Parhaimpina päivinä taaperolta neljä vaatekertaa.
pesen pyykkiä yleensä pari-kolme kertaa viikossa mutta välillä väli venähtää tuohon melkein viikkoon ja sitten saakin jo taas pestä oikein urakalla...