Jos VR poistaa lippuautomaatit, lopetan lippujen oston kokonaan.
Asun Hyvinkäällä. Koko kaupungissa on ainakin mun tietääkseni yksi R-kioski, kolmen kilometrin päässä rautatieasemalta. Ja sekin menee kiinni klo.21 eli sen jälkeen lippuja ei saa käteisellä enää mistään. Jos automaatit poistetaan, et myöskään kortilla. Koko idea on täysin järjenvastainen. En aio hankkia älypuhelinta vain saadakseni lipun esimerkiksi Helsinkiin, enkä hanki lapsellenikaan sellaista. Pummilla kuljetaan sitten molemmat, enkä usko edes olevani ainoa. Miten vr voi edes sakottaa matkustajaa liputtomuudesta, jos kerran sitä lippua EI SAA mistään?
En usko että yhdessäkään muussa Euroopan maassa on näin typeräksi ja hankaksi tehty julkisten kulkuneuvijen lippujen hankkiminen.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu netissä on hyvä uhota. Pissat sulle kuitenkin tulee housuun heti kun kuulet "päivää! Lippujen tarkistus."
Satasen se maksaa per nuppi. Se on ihan oma valinta
Lipuntarkastajia on vain HSL-alueella. Muualla ei voida antaa tarkastusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu ja sen kanssa on muututtava myös. Muuten ei tartte käydä sitten junalla Helsingissä jos ei ole pakko ja ei pysty.
Niinpä. En käsitä näitä änkyröitä, jotka tekevät vaan omasta elämästään hankalaa tällä vastustelulla. Mitä pelottavaa siinä älypuhelimessa on?
Miksi halutaan pakottaa ihmiset hankkimaan joku kallis ruutu ja sitten kuljettamaan sitä koko ajan mukana?
Niin, tälle on varmasti joku syy eikä vaan, koska ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu ja sen kanssa on muututtava myös. Muuten ei tartte käydä sitten junalla Helsingissä jos ei ole pakko ja ei pysty.
Niinpä. En käsitä näitä änkyröitä, jotka tekevät vaan omasta elämästään hankalaa tällä vastustelulla. Mitä pelottavaa siinä älypuhelimessa on?
En tiedä tarkoitettiinko tällä just mua, mutta onhan se älypuhelin niin kauhian pelottava, että ensimmäisen ostin vuonna 2010. Katsos kun joskus ne tuppaavat hajoamaan. Eikä ole varaa ostaa uutta, ei vielä pitkään aikaan. Eikä sekään edes ole se pointti, vaan tuohan asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan, kun vaan älyluurilla saa lipun. Tunnen montakin ihmistä joilla sellaista ei ole.
ap
Minkälaisella ihmisellä ei ole varaa ostaa puhelinta, mutta on varaa lisääntyä ja matkustella Helsinkiin? Luuri maksaa alle 10 euroa kuukaudessa kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla. Lasun paikka, jos tuollaista summaa ei sulta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
Jaa miten? Eipä ole tulostinta kotona.
ap
Lippu tulee puhelimeen?!
20 vuotta vanhaan Sonyyn mikä ei yhdistä edes nettiin?
ap
No ostapa uusi, pönttö.
Miksi muuten toimiva puhelin pitäisi poistaa käytöstä, emäpönttö?
No eihän noin vanha voi olla enää tietoturvallinen edes, jopa minun seitsemänkymppiset vanhemmat on jo joutuneet älypuhelimen pakolla hankkiin, näin tämä homma vain menee, puhelimia saa myös kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla esim.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan kiusataan ihmisiä. Miettikää, että tämä on vain, kun päätti et nyt ne pois! Mikä oikeus sillä oli?
Fyysisestä automaatista tulee huoltokuluja, jonkun pitää viedä kuittipaperit, siivota vandalismin jäljet, tehdä huoltotyöt, jne jne jne. Ehkä tilanvuokra tai muuta. Kaikki mikä on olemassa pitää jonkun huoltaa tai maksaa niin helppo vaan poistaa koko automaatti ja eipä ole enää kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
ap
Voit käydä tulostamassa liput vaikka kirjastossa, maksaa yleensä parikymmentä senttiä per sivu. Oon kyllä samaa mieltä siitä, että edes automaatit olisi pitänyt säilyttää ja muutenkin tehdä asiat helpommiksi myös ilman nettiä ostaville, mutta jos nettiä sinänsä osaa käyttää ja verkkopankissa maksaa, niin tulostimen puutteeseen ei homma kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vaan kiusataan ihmisiä. Miettikää, että tämä on vain, kun päätti et nyt ne pois! Mikä oikeus sillä oli?
Fyysisestä automaatista tulee huoltokuluja, jonkun pitää viedä kuittipaperit, siivota vandalismin jäljet, tehdä huoltotyöt, jne jne jne. Ehkä tilanvuokra tai muuta. Kaikki mikä on olemassa pitää jonkun huoltaa tai maksaa niin helppo vaan poistaa koko automaatti ja eipä ole enää kuluja.
Eli ahneus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
ap
Voit käydä tulostamassa liput vaikka kirjastossa, maksaa yleensä parikymmentä senttiä per sivu. Oon kyllä samaa mieltä siitä, että edes automaatit olisi pitänyt säilyttää ja muutenkin tehdä asiat helpommiksi myös ilman nettiä ostaville, mutta jos nettiä sinänsä osaa käyttää ja verkkopankissa maksaa, niin tulostimen puutteeseen ei homma kaadu.
Aika hankalaa verrattuna siihen, että vain nousisi kyytiin ja maksaisi, niin kuin busseissa tehdään. Tuollainen asiakkaiden pompottelu ei varsinaisesti houkuttele käyttämään VR:n palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
ap
Lippu tulee puhelimeen?!
20 vuotta vanhaan Sonyyn mikä ei yhdistä edes nettiin?
ap
No ostapa uusi, pönttö.
Miksi muuten toimiva puhelin pitäisi poistaa käytöstä, emäpönttö?
No eihän noin vanha voi olla enää tietoturvallinen edes, jopa minun seitsemänkymppiset vanhemmat on jo joutuneet älypuhelimen pakolla hankkiin, näin tämä homma vain menee, puhelimia saa myös kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla esim.
Ei vanhoissa luureissa ole tietoturvaa, kun ei ole nettiäkään, pönttö. Te teknohöyrypäät vingutte sitten vähän väliä maailman jätevuoria, vaikka itse olette yksi suurimpia syitä koko ongelmaan kertakäyttökulttuureineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
ap
Voi ne tulostukset hoitaa myös monen duunipaikalla ja ihan ilmaiseksi.
On se jännä kun minä pystyn kulkemaan julkisilla ilman puhelinta. Sellanen matkakortti,johon voi ladata vaikka kuukauden lipun tai arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu netissä on hyvä uhota. Pissat sulle kuitenkin tulee housuun heti kun kuulet "päivää! Lippujen tarkistus."
Sillä rahalla saisi jo jonkunlaisen älypuhelimen.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä kun minä pystyn kulkemaan julkisilla ilman puhelinta. Sellanen matkakortti,johon voi ladata vaikka kuukauden lipun tai arvoa.
Matkahuollolla on nykyään vain mobiilisovellus. Linja-autoasemien palvelupisteet mistä kortteja sai on lakkautettu. VR:n kausi- ja sarjaliput ovat myös vain mobiilisovelluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkahuollolla on nykyään vain mobiilisovellus. Linja-autoasemien palvelupisteet mistä kortteja sai on lakkautettu. VR:n kausi- ja sarjaliput ovat myös vain mobiilisovelluksessa.
No HSL alueesta nyt puhutaan. Siellä käy se vanha kunnon matkakortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No HSL alueesta nyt puhutaan. Siellä käy se vanha kunnon matkakortti.
Mutta kuinka kauan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä.
ap
Aika hankalaa verrattuna siihen, että vain nousisi kyytiin ja maksaisi, niin kuin busseissa tehdään. Tuollainen asiakkaiden pompottelu ei varsinaisesti houkuttele käyttämään VR:n palveluita.
Naurattaa. En mä ainakaan käytä VR:n palveluja sen takia, että ne olisivat houkuttelevia, vaan sen takia, että haluan matkustaa paikasta a paikkaan b.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettet itke kun tiettyjä alennuksia saa kaupoista vaan mobiili eduilla.
Nyt kyse ei ole mistään tietystä alennuksesta vaan siitä, että asiakkaiksi hyväksytään pelkästään niitä joilla on älypuhelin käytössä.
Euroopan ulkopuolelle matkustavaksikin kelpaa vain jos on passi tai henkilökortti joka maksaa saman kuin halvin älypuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tarkoitettiinko tällä just mua, mutta onhan se älypuhelin niin kauhian pelottava, että ensimmäisen ostin vuonna 2010. Katsos kun joskus ne tuppaavat hajoamaan. Eikä ole varaa ostaa uutta, ei vielä pitkään aikaan. Eikä sekään edes ole se pointti, vaan tuohan asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan, kun vaan älyluurilla saa lipun. Tunnen montakin ihmistä joilla sellaista ei ole.
ap
Minkälaisella ihmisellä ei ole varaa ostaa puhelinta, mutta on varaa lisääntyä ja matkustella Helsinkiin? Luuri maksaa alle 10 euroa kuukaudessa kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla. Lasun paikka, jos tuollaista summaa ei sulta löydy.
Ei kiesus. Siis ihanko tosissaan olet tekemässä lastensuojeluilmoitusta siksi, että jollakulla ei ole varaa ostaa uusia älypuhelimia itselleen ja lapselleen? Ei tullut pieneen mieleenkään, että ajat ja tilanteet ihmiselämässä muuttuvat? Oikein "matkustella Helsinkiin", vau. Käytin Stadia esimerkkinä. Yhtä hyvin mulla voi olla asiaa Järvenpäähän missä veljeni asuu. Että kehtaakin pröystäillä ja matkustaa sinne noin kolmesti vuodessa, se lippukin maksaa peräti 4,20€ per suunta. Täysin verrattavissa oleva hinta verrattuna pariin yli sadan euron puhelimeen, kyllä kyllä. Eikä mikään tuosta edes liity aloituksen pointtiin, mitä selkeästikään et ymmärrä.
Onko sun vanhemmat sisaruksia vai miten susta tuli noin uskomattoman tyhmä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimet vakoilevat käyttäjiään. Sijaintitieto välittyy niistä, mikrofoni kuuntelee käyttäjää ym. ym.
Sijainnin voi laittaa pois päältä ja koko laitteen vaikka sammuttaa silloin, kun sitä ei tarvitse, jos noin pelottaa.
Miksi pitäisi lähteä tällaiseen sirkukseen vain siksi, koska joku VR haluaa olla hankala ja takapajuinen?
Ja ei, sijaintia ei voi laittaa normaalissa puhelimessa pois päältä. Sovellusprosessorin käyttöjärjestelmä voi pyytää basebandia sammuttamaan satelliittipaikannuksen, mutta vaikka se toteutuisikin, on mobiiliverkon sijainninmääritys edelleen päällä.