Mitä enemmän ikää tulee, sitä tyytyväisempi olen siihen ettei tullut tehtyä lapsia.
Ympärilläni olevat lapsiperheet lähinnä valittavat kaikesta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Just eilen olin kaupassa ja siinä joku ipana kitisi ja itki jonkun pikkuasian takia. Pakko oli kuunnella, kun kassajonossa olin. Olin niin helpottunut kun pääsin kaupasta pois ja ei tarvinnut enää sitä kitinää kuunnella.
Ajattelin, vaan että onneksi ei ole omia lapsia eikä tule !
Jep lasten kitinä on todella rasittavaa. Yritän tietoisesti miettiä, että ainakaan kotona ei joudu tuota kuuntelemaan.
Kyllähän lapsiperhearjessa työtä on, mutta lapseton ei tiedä miten paljon iloa oman lapsen hymy, hauskat jutut ja uuden oppiminen tuottaa.
Lapsiperhe-elämä tekee myös hyvää terveydelle ainakin näin pikkulapsiperheessä:
-fyysinen aktiivisuus kasvanut paljon
- joka päivä terveellistä itse tehtyä kasviksia sisältävää ruokaa
- joka päivä ulkoilua
Vanhempi haluaa usein tarjota lapselleen hyvää elämää ja samalla tarjoaa sitä itselleenkin.
Meinaatteko lapsettomat että me vanhemmat nautitaan vieraiden lasten kitinästä kaupassa? :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nyt nelikymppisenä ikätovereilla on pääosin kouluikäisiä lapsia ja tuntuu että vähintään joka toisella viiraa päässä jollain tavalla. On kaikenlaista nepsyä ja vaikeaa käytöshäiriötä, ahdistusta ja keskittymisongelmia. Osalla vanhemmista koko elämä pyörii niiden mukuloiden ongelmien ympärillä.
Just sama täällä. Ei edes yhtä perhettä lähipiirissä jossa kaikki lapset olisi normaaleja. Vähintään yksi lapsi jollei enemmän näitä erityisherkkiä nepsyjä jotka vievät vanhempansa kaikki voimat. Nämä vanhemmat ovat jatkuvassa selviytymismoodissa. Joidenkin lapset eivät tule koskaan muuttamaan vanhemman luota pois koska eivät selviydy arjessa. Useimmat eroavat jotta saavat vuoroviikottaiset levätä. Olen erittäin tyytyväinen etten päätynyt vanhemmaksi ja saan elää rauhallista elämää. Lapset eivät takaa että olisivat vanhempiensa elämässä apuna kun ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä taas päinvastoin. Ikääntyessä olen huomannut kuinka tärkeitä lapset ovat minulle.
Lapseni on tärkein ja kallein aarteeni, ollut ja tulee aina olemaan. Vasta lapseni myötä opin tietämään mitä rakkaus on🥰
Vierailija kirjoitti:
Itsellä taas päinvastoin. Ikääntyessä olen huomannut kuinka tärkeitä lapset ovat minulle.
Tietenkin. Entä ne kolme joita et tehnyt? Ovatko he tärkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsiperhearjessa työtä on, mutta lapseton ei tiedä miten paljon iloa oman lapsen hymy, hauskat jutut ja uuden oppiminen tuottaa.
- joka päivä ulkoilua
Vanhempi haluaa usein tarjota lapselleen hyvää elämää ja samalla tarjoaa sitä itselleenkin.
Koirakin juoksuttaa sua ulkona jos sellaisen lemmikiksi haluaa.
Minulla sama. Aina kun näen lapsia, niin olen entistä onnellisempi siitä, ettei minulla niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi ei kait pitänyt sinusta koskaan. Äitisi valitti heti. Oletko ollut pettymys. Onko sulla äitisi mieli.
Iigor, opettele suomea ennen kuin yrität provosoida. Nyt ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
- joka päivä ulkoilua
Minä-minä - munlapsi-munlapsi!
- Voi olla pyyteettömän iloinen toisen hymystä ja onnesta riippumatta siitä, onko sukua.
- Raskaampaa liikuntaa ei voi harrastaa lapsen kanssa. Jotkut harrastaa sellaista päivittäin.
- Runsasta ulkoilua varten ei kaikki tarvi lasta.
En halua muuttua epäreiluksi omien geenien suosijaksi.
Tää viesti tulee keräämään alapeukkuja ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi normaali eurooppalainen ja pohjoismainen maa, olisin saattanut perheen perustaakin, mutta ei tällaiseen hourulaan mikä suomi on osoittanut olevansa jo heti 90-luvun alusta!
Samaa mieltä. Suurin rakkauden teko lapselle on olla synnyttämättä häntä tänne julmaan maailmaan.
Lapsettoman elämä on niin kauan helppoa, kun itse pystyy hoitamaan asiansa.
Mutta kun tulee se päivä, ettet itse pysty huolehtimaan itsestäsi ja sinulla ei välttämättä ole yhtäkään sukulaista, joka hoitaisi sinun asioita tai pitäisi sinun puolia, sä oot vaikeuksissa.
Olet yhteiskunnan armoilla ja millaista elämäsi on sen jälkeen, et välttämättä halua edes tietää.
Sikäli olisi hyvä, että jokaisella olisi edes yksi lähisukulainen huolehtimassa.
Että kyllä edes se yksi lapsi kannattaisi hankkia, mikäli se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Aina kun näen lapsia, niin olen entistä onnellisempi siitä, ettei minulla niitä ole.
Palataan asiaan kun olet pikkasen vanhempi!
Sama täällä. Murehtisin itseni hautaan lasteni puolesta.
Sulle ei ole tullut vielä tarpeeksi ikää.
Uskottele itsellesi mitäs haluat. Mun poika on mulle parasta mitä on elämässä tapahtunut. Naiset tulee ja menee ja panee. Valittaminen loppui kun pääsi lapsen äidistä eroon.
t: ylpee ja tyytyväinen isä.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi olisi normaali eurooppalainen ja pohjoismainen maa, olisin saattanut perheen perustaakin, mutta ei tällaiseen hourulaan mikä suomi on osoittanut olevansa jo heti 90-luvun alusta!
Samaa mieltä. Suurin rakkauden teko lapselle on olla synnyttämättä häntä tänne julmaan maailmaan.
Maailma ja varsinkin Suomi on nyt paljon rauhallisempi, onnellisempi ja suorastaan yltäkylläinen verrattuna vaikkapa mitä vielä 100 vuotta sitten oli puhumattakaan nälkävuosista. Nyt pikkusen asioita näkövinkkeliin. Vähiten väkivaltaa, vähiten raiskauksia (kantasuomalaisten seassa), vähiten nuorten akoholinkäyttöä. Köyhyys on käytännössä poistettu yhteiskunnastsa ja on nykyisin valinta (päihteet, tuhlailu, peliongelmat).
Tuskin on historiassa ja maantieteellisessä sijainnissa ollut parempaa hetkeä tuoda lapsia lisää tähän yhteiskuntaan. Lapsia ei tartte julmuudelta suojella liikaa. ne ei ole lasista tehty. Toki jos sinä särjyit maailman myrskyissä niin en suosittele vanhemmuutta. En suosittele vanhemmuutta kenellekään mt-ongelmaiselle mutta kummasti ne lisääntyy kuin kanit.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Naiselle se on tietysti vaikeampi asia kun lapsi tulee ulos ja sitten pitäisi tehdä päätös pitääkö vai ei. Mies voi hävitä tilanteesta ennen kuin mitään on edes olemassakaan.