Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat yrittävät pakottaa minua muuttamaan sukutilalle

Vierailija
11.10.2026 |

Aina saman suvun hallussa ollut maatalo. Vanhemmat ovat jo eläkkeellä ja vanhoja. Asuvat yhä tuolla. 

Mutta yrittävät pakottaa minua muuttamaan tuonne. Ja siis ottamaan tuon talon haltuun. Kyseessää kaiken lisäkis hieman syrjäinen pikkukylä, jossa ei ole mitään töitä. Itse olen aina inhonnut tuota paikkaa. En halua tuonne. Tyyliin pahin painajainen muuttaa johonkin maataloon syrjäseudulle. 

Asiaa vaikeuttaa myös se, että on myös sisaruksia. Myöskään he eivät halua tuota taloa. Vanhemmat kinuavat jopa sitä, että otettaisiin se yhteisomistukseen, mikä on vielä hirveämpi vaihtoehto. 

Vanhempien mukaan missään tapauksessa tuota taloa ei saa myydä pois. 

Mitähän tässä tilanteessa tekisi? Jokuhan tässä kuviossa pahoittaa mielensä. Miten olette selvittäneet nämä riitaisat perintöasiat yms.? 

Itse en tarvitse tuosta talosta enkä vanehmmilta yhtään mitään, en yhtään rahaa enkä perintöäkään. Mutta tuonne ne halua muuttaa. Se on selvä!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta halutaan ilmainen hoitaja. Ne pelkää vanhainkotiin joutumista. 
Laita vanhemmat hankkimaan siivousapua ja kotisairaanhoitaja.

Vierailija
22/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ensin niille vanhemmille että ei en muuta ja jos ei mene perille vaan jatkavat jankkaamista niin sitten sanoo kovemmin. "minä en sinne hevonperseeseen muuta, piste". Muutenkin kannattaa muuttaa kauemmas tuollaisista vanhemmista, noin 500km päähän. 

Ikääntyvät vanhemmat voi olla tosi itseppäisiä kuin uhmaikäiset taaperot, jopa pahempia. Omat vanhempani myös vain itseppäistyvät lisää ikääntyessään. Vaikka kuinka sanoisin, että olen jo 45 vuotias aikuinen niin ei mene perille koska olen kuulemma edelleen heidän vauva. Helpommin sanottu kuin tehty. Siksi kannattaa olla ovela eli ei suostu mihinkään, mutta myötäilee joissain asioissa laittaen rajan kuitenkin siihen ettei halua muuttaa mihinkään korpeen sukutilalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon. Nyt HETI välit poikki, ghostaus, ei mitään yhteyttä ennen kuin pyörtävöt sanansa.

Vierailija
24/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nynny yökkis avuton tàmpio

Vierailija
25/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua muuttaa sinne eli et muuta. Ei pidä kävellä itsensä yli vain miellyttääkseen muita. 

Vierailija
26/26 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi jos en haluaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan