Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää mihin hakea opiskelemaan että työllistyy??

Vierailija
10.10.2026 |

En minä jaksa opiskella 2-3 vuotta ja sitten taas todetta että 2 vuotta meni työpaikan löytämiseen!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse lähtisin opiskelemaan juuri nyt, niin kiinnostavin olisi futurologia eli tulevaisuuden tutkimus.

Vierailija
22/25 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi voi ajatella, että jokin asiakaspalvelutyyppinen ala avaa paljon enemmän ovia kuin koruartesaani. 

Itse sain kunnan työvoimapalveluista luvan opiskella matkailualaa, koska sain sen perusteltua hyvin niin, että vaikka kyseessä on matkailuala, niin se on ennen kaikkea asiakaspalvelua, josta on hyötyä ihan joka paikassa ja auttaa itseäni työllistymään. Se, että osaa toimia vaikka hotellin respana, on asiakaspalvelua, järjestelmien käyttöä, ongelmanratkaisua ja paljon muutakin. 

Mutta jos unelmana on koruartisaanin työ eikä ole pätkääkään kiinnostunut matkailualasta niin silloin kannattaa suunnata koruartesaaniksi eikä matkailualalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa kun työllisyystilanne vaihtelee.

Vierailija
24/25 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt jollain tappaa aikaa, alle 10 vuotta niin meistä 90 % on eläkkeellä. Siinä ei paljon juhlita jos itsellä on työpaikka, jota ei ole voitu automatisoida. Yhtä lailla kusessa on hän.

Vierailija
25/25 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa miettiä, mitkä alat kiinnostavat itseä ja millaisia taitoja haluaa kehittää. Sen jälkeen voit alkaa vertailemaan palkkatasoa, työllisyystilannetta, työehtoja, työaikoja, uralla etenemisen mahdollisuuksia. Paras vaihtoehto on ala, jossa omat kiinnostuksenkohteet ja muut kohdat kohtaavat. Pelkän työllisyystilanteen perusteella ei ikinä kannata tehdä päätöstä, jos ala ei muuten tunnu itselle sopivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi