22v tytär keskeytti opiskelut,ei halua hakea töihin,ei ystäviä eikä poikaystävää. Kiistää olevansa masentunut
Ja sanoo että on onnellinen kun saa olla omassa huoneessa katsomassa suoratoistopalveluista sarjoja,yksin.
Minusta tälläinen ei vaan ole hyvä juttu.
Hänellä ei edes koskaan ole ollut poikaystävää.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Sarjojen katsominen ei ole omaa tekemistä. Kannusta tyttöä keksimään työtä joka liittyy sarjoihin.
Voi kuulostaa oudolta mutta eivät sarjojen tekijätkään voi vaan jäädä katsomaan omia vanhoja sarjojaan.
Miksi tyttö muuten on saanut alunperinkään katsella satoja sarjoja eikä hänellä ole mitään harrastusta? Miksi hän ajattelee, että on katsella sarjoja vain kokonaisten päivien ajan? Missä on vanhempien kasvatustyö?
Sitä niittää mitä kylvää! Oleppa hyvä.🌾
Äitin mielestä siskoni oli aina parempi ja sain sellaisen käsityksen ettei minun elämälläni ole mitään väliä. Koulussakaan ketään koululavereista ei ollut kiinnostunut minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä ei ole mitäön syytä hankkia mitään noista tai tehdä mitään.
Turha haukkua hulluksi, kun tekee täysin rationaalisia päätöksiä.
Demarit saavat tätä aikaan aiheuttamalla holhouksellaan sen, että omilla päätöksillä ei ole enää luonnollisia seuraamuksia.
Ei kai kukaan hulluksi haukkunutkaan, masennus ei ole hulluutta.
Kyllä jokaisella ihmisellä pitäisi olla syitä elää ja kehittää itseään, nuorella ihmisellä varsinkin.
Hulluus = mielenterveyden häiriöt
Itselle ei ainakaan riitä elämän syyksi tehdä "niinkuin kuuluu" ilman, että oikeasti saan siitä mitään.
Olet oikeassa siitä, että hulluus kuuluu mielenterveyden häiriöihin. Mutta kaikki mielenterveyden häiriöt eivät ole hulluutta.
Kuka sanoo miten sinun kuuluu elää, älä ota paineita oletuksiesi perusteella!
Ja miksi oletus, ettet saisi itsesi kehittämisestä iloa? Oppimisen ilo on luonnollinen asia. Jos elämäniloa ei ole, se kielii masennuksesta, myös sinulla. Mutta hulluutta se ei ole.
Onhan se epärationaalista ja "hulluutta" jos on surullinen ilman syytä tai jokin asia ei kiinnosta vaikka sen tekeminen hyödyttäisi sinua.
Tietenkin kaikelle on syynsä, epärationaaliselta tuntuvalla surullisuudellakin. Äidin pitäisi nyt yrittää keksiä keinot saada syyt selville niin voisi paremmin auttaa lastaan.
Jos surullisuudelle on rationaalinen syy niin sitten se ei ole masennusta(, joka paranee lääkityksellä). Kyseessä ei ole sairaus laisinkaan.
Voi silti sairastua surusta. En tiedä liittyykö aloitukseen.
Pitkään itkevä tuskin on täysin terve. Esimerkkinä. Mielenterveyttä kannattaa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Äitin mielestä siskoni oli aina parempi ja sain sellaisen käsityksen ettei minun elämälläni ole mitään väliä. Koulussakaan ketään koululavereista ei ollut kiinnostunut minusta.
Ja jos puhun tästä niin minua syytetään SISARKATEUDESTA, että kateus on se mikä minua vaivaa.
Vietät aina aikaa vain siskon kanssa...🥺 Sinä olet hänelle vain kateellinen!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi 22-vuotiaalla pitäisi olla poikaystävä? Kaikki kehittyy omaa tahtia. Itse koin vasta kaikki parisuhdehommat 30-vuotiaana.
Naiset eivät ole inseleitä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy itse löytää oma merkityksensä. Ala rakentaa omaa identiteettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjojen katsominen ei ole omaa tekemistä. Kannusta tyttöä keksimään työtä joka liittyy sarjoihin.
Voi kuulostaa oudolta mutta eivät sarjojen tekijätkään voi vaan jäädä katsomaan omia vanhoja sarjojaan.
Miksi tyttö muuten on saanut alunperinkään katsella satoja sarjoja eikä hänellä ole mitään harrastusta? Miksi hän ajattelee, että on katsella sarjoja vain kokonaisten päivien ajan? Missä on vanhempien kasvatustyö?
Sitä niittää mitä kylvää! Oleppa hyvä.🌾
Olisiko tässä oikea syy? Eikä vain eteenpäin lääkäreille tuupattava "masennus".
Tässä, tätä tyttöä vaivaa jokin eikä ole minun syytä laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt miksi lopetti opinnot, olisko tarvinnut niissä jotain tukea tai apua. Ala ei tuntunut omalta jne? Kyllä tuossa jotakin on tapahtunut kun haluaa vain vetäytyä katselemaan sarjoja. Ehkä liian arkaluonteista äidille kerrottavaksi, mutta voisi kertoa jollekkin muulle.
Olen tähän ketjuun vastaillut ja minun äiti ja sisko yhdessä ainakin vain haukkuivat minua, kun lopetin opinnot. Myös kotoa patistettiin muuttamaan pois (ennen kuin olin valmistunut edes lukiosta). Ja sen jälkeen naureskeltiin.
Luusereista ei tykätä.
Kannattaa vaihtaa toiselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt miksi lopetti opinnot, olisko tarvinnut niissä jotain tukea tai apua. Ala ei tuntunut omalta jne? Kyllä tuossa jotakin on tapahtunut kun haluaa vain vetäytyä katselemaan sarjoja. Ehkä liian arkaluonteista äidille kerrottavaksi, mutta voisi kertoa jollekkin muulle.
Olen tähän ketjuun vastaillut ja minun äiti ja sisko yhdessä ainakin vain haukkuivat minua, kun lopetin opinnot. Myös kotoa patistettiin muuttamaan pois (ennen kuin olin valmistunut edes lukiosta). Ja sen jälkeen naureskeltiin.
Luusereista ei tykätä.
No älä huoli sinun ei tarvitse minua katsella, mutta itsehän kysyitte tässä ketjussa, että MIKSI osa meistä toimii näin. Hyvin voin pysyä kotona, kun minua ei missään haluta paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori nainen. Miksi opiskella kun työt menee tekoälylle tai ulkomaalaisille? Miksi tuhlata elämänsä töissä kun ei tule koskaan eläkkeelle pääsemään tai eläkettä saamaan?
En tiedä. On sitä muutakin elämässä kuin suoratoistopalvelut. Eikö kiinnosta olla taitava jossakin? Tuntuu mahtavalta, kun löytyy jokin asia tai harrastus, jossa oikeasti on hyvä.
Äiti sanoi, että olen raukka, joten oletin etten pysty mihinkään.
Ei tainnut olla väärässä tyttärestään.
Miksi tytär keskeytti opiskelunsa? Mitä kertoi kun puhuitte asiasta? Kai olette puhuneet pidemmän kaavan kautta ja onko teillä sellainen suhde ja hyvä puheyhteys, että voi keskustella vaikeammistakin ja syvemmistä aiheista?
Eikö ala ollut oikea, eikö pärjännyt opinnoissa, loppuiko voimat, oliko jostain syystä liian rankkaa, mistä syystä? Tapahtuiko jotain ikävää jne?
Johtuiko keskyttäminen itse opiskeluun liittymättömit asioista, muista opikeijista tai ihmissuhdeasioista? Mahdollisuuksia on monia.
Mikä ala oli kysessä, kiinostiko opiskelut ja ala alunperin kuitenkin? Eikö ala enää kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Sinusta olisi hyvä jos tyttäresi jakaisi pimppiään jollekin addiktille ilmaiseksi? Tai orjailisi?
Olisipa sentään normaali nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori nainen. Miksi opiskella kun työt menee tekoälylle tai ulkomaalaisille? Miksi tuhlata elämänsä töissä kun ei tule koskaan eläkkeelle pääsemään tai eläkettä saamaan?
En tiedä. On sitä muutakin elämässä kuin suoratoistopalvelut. Eikö kiinnosta olla taitava jossakin? Tuntuu mahtavalta, kun löytyy jokin asia tai harrastus, jossa oikeasti on hyvä.
No itse se on monisairas🤷 miksi minä auttaisin sitä vanhana, kun se ei auttanut minua nuorena? Yhteiskunnasta pitäisi saada kaikki tukipalvelut pois! Luusereita ei pidä sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse se on monisairas🤷 miksi minä auttaisin sitä vanhana, kun se ei auttanut minua nuorena? Yhteiskunnasta pitäisi saada kaikki tukipalvelut pois! Luusereita ei pidä sietää.
Tulisi masentuneillekin nopeampi loppu.
Mitä tytär opiskeli? En jaksa kaikkia lukea.