Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako terveyskeskuslääkärillä muutettua yksityisen gynekologin määräämää hormonikorvaushoitoa?

Vierailija
10.10.2026 |

Eli yksityisen gynekologin määrämä hormonikorvaushoito ei riitä estrogeenin osalta. Määräsi pienimmän mahdollisimman annoksen estrogeeniä pari vuotta sitten. On myös keltarauhashormoni.

Rahaa säästääkseni ajattelin mennä uusimaan reseptin terveyskeskuslääkärille, eli hänen pitäisi vain nostaa estrogeenin annosta. Olen itse nostanut noin 2 kk sitten omin päin estrogeenin annosta ja miltei kaikki vaihdevuosioireet katosivat.

Minulla on nyt siis aika terveyskeskuslääkärille 6 viikon jonotuksen jälkeen. En saanut muutettua reseptiä puhelimitse / Maisassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko.

Toinen gyne voisi sen tehdä.

Vierailija
2/5 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Toinen gyne voisi sen tehdä.

Tuli mieleen tästä artikkelista, jonka kommenteissa eräs nainen kirjoitti, ettei saanut uusittua hormonikorvaushoitoa terveyskeskuksessa.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000012304934.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaako suoraan vain ottaa yhteys siihen yksityiseen gynekologiin ja maksaa 300 euroa siitä? ap

Vierailija
4/5 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että taas vuoden päästä pitäis maksaa 300-400€ gynekäynnistä pelkän reseptin vuoksi? Eihän sieltä voi edes kysyä puhelimella ilman, että lasku tulee perässä! Meillä naisilla olisi aika paljon vaadittava parannusta näissä asioissa!  Pienet palkat ja paljon kuluja, joita miehillä ei ole!

Vierailija
5/5 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemusta? Hoitaako julkinen puoli näitä hormonikorvaushoitoasioita edes?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi