Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijalta raju arvio tulevasta: Varaudu maksamaan vanhuuden hoivasta itse

Vierailija
10.10.2026 |

Sote-asiantuntija, professori Paulus Torkki katsoo, että suomalaisten on syytä varautua kantamaan myös itse vastuuta omasta ja omaistensa vanhuuden hoivasta esimerkiksi rahallisesti.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/professorilta-raju-arvio-tulevasta-…

Aika karu on köyhän ja lapsettoman vanhuus. Minäkin olen sellainen. Kai sitä on pakko jaksaa panostaa terveelliseen ruokaan ja liikuntaan, se on ainoa mitä voin oman vanhuuden eteen tehdä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on hauska, että ihan varaudu johonkin sellaiseen, mikä on arkea jo nyt. Jostain syystä aina unohdetaan se, että pitkäaikaispotilas maksaa itse, eläkkeestä ja muista mahdollisista tuloista jää kuukaudessa käyttörahaa vähän yli satanen.

Vain köyhä saa kaiken maksutta, tavallinen vanhus joutuu maksamaan.

Tulevaisuudessa joudut myymään koko omaisuutesi. Hiukan eri asia kuin nyt.

Sen voi lahjoittaa lapsille. Sitten olet persaukinen ja saat hoivan ilmaiseksi.

Vierailija
22/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudun heti, kun voin lopettaa verojen maksamisen. Miksi ihmeessä maksaisin sotesta veroja senttiäkään kun tiedän, etten saa omalla vuorollani mitään palveluja? Nykyiset käyttäjät (eläkeläiset) maksakoot itse, jos/kun itsekin joudun niin tekemään. Se on tasapuolista, muu riistoa. Terveisin vittuuntunut veronmaksaja

Äläs nyt, pääsin hyvin ansaitulle eläkkeelle kuuskolmosena ja mun eläkettä turvaa omaisuudensuoja. Olen maksanut veroja ikäni ja nyt kun tarvitsen enenemässä määrin terveydenhoitopalveluita niin olen ne ansainnut. Kiitos toki sinulle kun veroillasi ne minulle kustannat.

Ole ihan rauhassa, kyllä ne terveydenhoitomaksut ja poliklinikkakäynnit tulevat raketoimaan lähivuosina, maksukattoakin voi nostaa vaikka 10 000 euroon. Kelakorvattavien lääkkeiden listaa voi typistää sekä korvaussummia pienentää Lisäksi mikään ei estä verottamasta eläkettäsi vaikka 10 % nykyistä enemmän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä keuhkoatte? Kotona asuva vanhus maksaa jokaiselle kotonaan piipahtavalle, aina. Eivät ehdi mitään tekemään, tsekkaavat lääkkeet . Eivät edes pöytää pyyhi, vaikka olisi kuinka saastainen. Eikä vaivaistaloissakaan ilmaiseksi asustella! 

Miksi pyyhkisivät kun ei se niille kuulu.  Ei tien auraajakaan käy rappusia puhdistamassa.

Vierailija
24/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempani potki toisen ulos talosta 30vuotta sitten,kun hänelle se viina oli tärkeämpää kun oma perhe. Minä lapsi en ole tähän vanhempaan pitänyt mitään yhteyttä ja nyt valtio silti laittaa minulle laskun hänen hoivastaan vanhana? Joo, ei kiitos. Minne voin allekirjoittaa, että hän ei ole laillisesti vanhempani tai käyn itse lyhentämässä hänen hoiva tarvetta heittämällä multaa päälle.

Vierailija
25/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen lapsettoman iäkkään sukulaisnaisen tilannetta seurannut, niin tilanne on jo nyt karu. Hoivakodissa/tuetussa asumisessa asumismaksu on 85 % nettoeläkkeestä. Käteen jää kk pari sataa, jolla pitäisi maksaa kaikki muu. Kaikilla ei ole niitä säästöjäkään.

Vierailija
26/26 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä keuhkoatte? Kotona asuva vanhus maksaa jokaiselle kotonaan piipahtavalle, aina. Eivät ehdi mitään tekemään, tsekkaavat lääkkeet . Eivät edes pöytää pyyhi, vaikka olisi kuinka saastainen. Eikä vaivaistaloissakaan ilmaiseksi asustella! 

Eivät tekisi vaikka aikaa olisikin

Pyyhitkö sinä kylässä käydessä jos likainen pöytä, kyllä siellä yleensä aikaa olisi siinä seurustellessa.  Mitä töihisi kuulumatonta teet töissäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi