Rintasyöpäseulonnan tulos epävarma
Nyt pitää mennä uudestaan ja ultrataan samalla koska siellä ilmeisesti joku löydös. Olen aivan shokissa. Tässäkö tää mun elämä sit oli. Syöpä on pahin pelkoni
Kommentit (28)
Suurin osa tarkempiin tutkimuksiin kutsutuista tapauksista eivät ole syöpää. Ja jos on, niin se huomattiin nyt varhaisessa vaiheessa. Ennuste on myös puolellasi. Tsemppiä, pelottavaa tämä vanheneminen, kun riskit syöpiin ym. kasvavat iän karttuessa. Jokainen meistä kohtaa lopun ennemmin tai myöhemmin, rikkaat ja valtaapitävätkään eivät pääse sitä (vielä) pakoon.
Viimeksi kävin paksuneula näytteessä, ainoa ajatus ennen sitä ole v*tutus kun ei innostanut yhtään lähteä istumaan johonkin sairaalan odotusaulaan. On siis taustalla rintasyövän esiaste. Äidillä on ollutkin mutta siitä on 23 vuotta aikaa ja äiti elää vielä
Vierailija kirjoitti:
Minulta löytyi toisessa tarkistuksessa agressiivinen rintasyöpä 8 vuotta sitten. Leikkaus, sytostaatit, vasta-aine piikit, sädehoito 25 krt. Jos syöpää ei olisi mammossa huomattu, tuskin olisin elossa. Niin pieni syövän alku, että näkyi vain kuvissa. Älä turhaan panikoi vaan käy tuossa toisessa tarkistuksessa. Ei bälttämättä ole syöpää, mutta paras tutkia.
Mulla sama.
Syöpä Tuli taas takaisin, nyt alkaa sädehoito ja uusi Stytostaatika kuuri..
Vuoden olen nyt tämän kanssa kärvistellyt; sain Onneksi kesän olla 3 kk terveen kirjoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta löytyi toisessa tarkistuksessa agressiivinen rintasyöpä 8 vuotta sitten. Leikkaus, sytostaatit, vasta-aine piikit, sädehoito 25 krt. Jos syöpää ei olisi mammossa huomattu, tuskin olisin elossa. Niin pieni syövän alku, että näkyi vain kuvissa. Älä turhaan panikoi vaan käy tuossa toisessa tarkistuksessa. Ei bälttämättä ole syöpää, mutta paras tutkia.
Mulla sama.
Vuoden olen nyt tämän kanssa kärvistellyt; sain Onneksi kesän olla 3 kk terveen kirjoissa
Toivottavasti saat jotain muuta sytostaattia kuin sitä, jonka jälkeen syöpä tuli heti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama.
Toivottavasti saat jotain muuta sytostaattia kuin sitä, jonka jälkeen syöpä tuli heti takaisin.
Kiitos kyllä nyt alkaa uusi Stytostaatika kuuri, uusinta uutta ja estrogeeniesto lääkitys vaihtui estrodolista piikkeihin, Implantaatti zoladex joka kk mahaan.
Olen kuin joka vanha auton kosla, jota yritetään korjaamolla jotenkin pitää tien päällä😂🤣
Minä sain kutsun tulla uudestaan ja syöpähän sieltä löytyi. Kasvain oli niin pieni, että sitä ei lääkärikään tuntenut tunnustelemalla. Rintaan tehtiin osapoisto ja sain 15 kertaa sädehoitoa. Noiden lisäksi tulee viiden vuoden hormonihoito. Olen ihmetellyt miten kaikki on ollut leikkausta myöten liki kivutonta. Hormonihoidon sivuvaikutuksista ei ole vielä tietoa, mutta kohtahan se selviää. Ihan rauhallisin mielin olen ollut koko ajan.
Mammografia on niin millinsadasosantarkkaa touhua, että takaisinkutsu voi tulla, vaikkei mitään syöpää sitten löytyisikään. Aina kun itse käyn, niin valmistaudun henkisesti, että voi joutua menemään takaisin, etten suotta pelästyisi kovin pahasti. Kuolemaa ei kannata ajatella. Syöpä jos löytyy, niin se hoidetaan ja paranee ja elämä jatkuu. Me olemme kaikki avoimia tapauksia monessa mielessä.