Julkisen sektorin vuosilomia pitää leikata
Julkisella 7 ja 1/2 viikkoa lomaa! Yksitysellä puolella 5 viikkoa.
Lomia leikkaamalla säästyisi rutosti rahaa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta, ja sanon tämän itsekin julkisen sektorin työntekijänä. Lomien määrä on ihan järkky. Palkat myös korkeampia kuin yksityispuolella. Tämähän on ihan kohtuuton tilanne. Työntekijät ei vaan itse näe sitä samalla tavalla, heillä on jotenkin käsitys että yksityisellä sektorilla asiat on jotenkin heitä paremmin.
Saman huomannut, ystävät ja tuttavat miettivät mihin loppuja lomaviikkoja laittaisi, kun on pakko pitää pois ja uutta lomaa kertyy. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Pakosti julkinen tulee leikkuriin, muutosneuvotteluja pitävät tiuhaan yritetään puuhastella, että (loma)leikkureilta vältyttäisiin.
armeijan menoista voisi ensihätään karsia puolet ja maataloustuet lopettaa turhana. Mutta tapahtuuko näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta, ja sanon tämän itsekin julkisen sektorin työntekijänä. Lomien määrä on ihan järkky. Palkat myös korkeampia kuin yksityispuolella. Tämähän on ihan kohtuuton tilanne. Työntekijät ei vaan itse näe sitä samalla tavalla, heillä on jotenkin käsitys että yksityisellä sektorilla asiat on jotenkin heitä paremmin.
Rehellinen ihminen palstalla!
Yllätyin.......
Juu ja täällä toinen. Olen yksityisellä ja palkkani on ihan liian suuri. Lomarahat voisi poistaa ja lomat palkattomiksi. Kyllä se vain niin on että rehellisyys kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella työskentelevät ovat elättipuolella. Yksityinen on aina parempi.
yksityispuolella on paremmat palkat, paremmat lomat, työsuhde-etuja jne jne. Ihme että joku on kateellinen julkissektorille
Ei tuo ole pelkkää kateutta. Valtion rahat todella tiukalla, julkisia menoja on pakko karsia.
Jos lomia leikataan niin se ei tarkoita että palveluita tarvitsisi leikata, harkinnan arvoinen ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin.......
Juu ja täällä toinen. Olen yksityisellä ja palkkani on ihan liian suuri. Lomarahat voisi poistaa ja lomat palkattomiksi. Kyllä se vain niin on että rehellisyys kannattaa.
Tee tuo ehdotus esimiehellesi?
Lomarahat määräytyy myös palkan mukaan, joten aika isot ne on julkisella kun on ollut töissä sen 15 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakosti julkinen tulee leikkuriin, muutosneuvotteluja pitävät tiuhaan yritetään puuhastella, että (loma)leikkureilta vältyttäisiin.
armeijan menoista voisi ensihätään karsia puolet ja maataloustuet lopettaa turhana. Mutta tapahtuuko näin?
Noista kummastakaan ei pidä leikata yhtään. Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin.......
Tee tuo ehdotus esimiehellesi?
Tietenkin teen koska olen rehellinen yksityisen puolen duunari. Olen varma että hän kunnioittaa minua sen jälkeen ja arvostaa. Sillä arvostuksella sitten elän ja voin hyvin.
Koko ajanhan meiltä leikataan jostain. Joka ikinen vuosi alkaa sillä että meille kerrotaan paljonko säästöjä tänä vuonna pitää saada aikaiseksi. Työ ei valitettavasti vähene samassa suhteessa vaan ne säästöt otetaan henkilökunnan selkänahasta. Olen itse ollut nykyisessä työpaikassani 15 vuotta ja sinä aikana minut on lomautettu kaksi kertaa kahdeksi viikoksi, ja eiköhän kolmas kerta ole jo ensi vuonna.
Eiköhän niihin lomiinkin puututa pian, huoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Lomarahat määräytyy myös palkan mukaan, joten aika isot ne on julkisella kun on ollut töissä sen 15 v.
Kiky vei kolmanneksen kolmena vuonna. Kiky kakkosta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä sitten leikataan? siitä mystisestä "hallinnosta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiky vei kolmanneksen kolmena vuonna. Kiky kakkosta odotellessa.
tämän takia en enää koskaan äänestä kepua, persuja tai kokoomusta
Jostain on pakko karsia, noista pitkistä lomista voisi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 26 päivää, olen sossu. Paljonko haluat leikata?
Olet aloittanut tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin.......
Vaihdoin siis yksityissektorilta julkiselle puolelle. Palkat ovat selkeästi paremmat julkisella (sote). Palkankorotuksiakin on nyt ropissut koko ajan, eli tässä muutamassa vuodessa palkkani on selvästi noussut. Ei yksityisellä tällaisia ollut. Palkankorotuksia ei ollut käytännössä koskaan, ja jos lähdit pyytämään niin seuraavissa yt:ssä sait kenkää. Mutta lomien määrä se vasta yllätti. Minusta tuntuu, että lomia on koko ajan ja niitä kertyy huimaa vauhtia verrattuna edelliseen kokemukseeni. Ja minulla ei vielä edes ole noita kokemusvuosia takana.
Vierailija kirjoitti:
Jostain on pakko karsia, noista pitkistä lomista voisi aloittaa.
mitäpä jos karsittaisiin oikeista säästävistä turhista tehtävistä, esim. kuntien määrää karsimalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä sitten leikataan? siitä mystisestä "hallinnosta"?
Lomista?
Siitähän tämä koko ketju on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin.......
Vaihdoin siis yksityissektorilta julkiselle puolelle. Palkat ovat selkeästi paremmat julkisella (sote). Palkankorotuksiakin on nyt ropissut koko ajan, eli tässä muutamassa vuodessa palkkani on selvästi noussut. Ei yksityisellä tällaisia ollut. Palkankorotuksia ei ollut käytännössä koskaan, ja jos lähdit pyytämään niin seuraavissa yt:ssä sait kenkää. Mutta lomien määrä se vasta yllätti. Minusta tuntuu, että lomia on koko ajan ja niitä kertyy huimaa vauhtia verrattuna edelliseen kokemukseeni. Ja minulla ei vielä edes ole noita kokemusvuosia takana.
0/5, et todellakaan näy olevan missään töissä
Yksityispuolen palkkoja voi leikata 50 %. Löysää rahaa useimmiten joutavista töistä.
Noin pitkä loma vaatii 15 vuoden alakohtaisen työkokemuksen. Jos on olle 10 v. työkokemusta lomaa on 28 päivää. 10-15 v. kokemuksella 30 päivää. Vasta sen jälkeen 38 päivää.