Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi hitto mua hölösuuta

Vierailija
03.10.2008 |

sain vihdoin pätkätyön terveydenhoitoalalta ja heti menin rikkomaan vaitiolovelvollisuutta, eli hölötin yhden ihmisen asioita yhteiselle tutulle. Tätä se teettää että on ollut 10 vuotta pois työelämästä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on velvollisuus ja sitä ei rikota, KOSKAAN! Olisit tyytyväinen että sait töitä ja pidä mielessäsi että ne työt voi loppua jos asianomainen kuulee!

Vierailija
2/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saat asian painettua villaisella tai selvitettyä jotenkin. Ite vasta opiskelen, mutta vaitiolovelvollisuus askarruttaa. On pieni paikkakunta täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisin, ettei hän levitä juttua eteenpäin. On nimittäin ikävää sinun kannaltasi, jos hän kertoo asiasta eteenpäin.

Vierailija
4/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottaasti otit opiksesi! Ärsyttää, että ihmisten henk.koht. -erityisesti terveyteen- liittyviä asioita levitellään, vieläpä alan ammattilainen!

Vierailija
5/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä onko apua vaikka pyytäisin olemaan levittämättä, luulen että on mennyt jo eteenpäin...

ap potkuja odotellessa

Vierailija
6/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän erään ihmisen, joka on siviilissä pahemman luokan juoruilija. Hänen ammatissaan on myös salassapitovelvollisuus, mutta on hyvin vaikea uskoa, että hän sitä noudattaa, kun vapaalla on niin kova juoruilemaan muiden asioita.

Vierailija
7/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vihdoin pätkätyön terveydenhoitoalalta ja heti menin rikkomaan vaitiolovelvollisuutta, eli hölötin yhden ihmisen asioita yhteiselle tutulle. Tätä se teettää että on ollut 10 vuotta pois työelämästä...

Vierailija
8/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin luottamuksellisia asioita hölötät. Miten sinuun yleensäkään kukaan voi yhtään luottaa?

Vierailija
9/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ansaitset sitten ne potkut, jos ne tulee.

Vierailija
10/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla jolla myös salassapitovelvolisuus. En kyllä ikinä menisi puhumaan asiakkaasta NIMELLÄ, mutta silti huomaan että vaitiolvelvollisuus on välillä vaikea pitää. Ei voi kertoa omasta työpäivästä oikein mitään. Pieni paikkakunta, pitää olla entistä tarkempi. Tällainen työ ei sovi minulle, koska olen todella puhelias, en pidä tästä että mistään ei saa mitään puhua. Mutta toistaiseksi en ole kyllä mokannut mitenkään isosti, mutta kaikki pienetkin typertä sanomiset harmittaa itseä.

Vierailija
11/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä sen enempää lisäämään. Jos joku kysyy että miksi raskas, voipi sanoa etä oli kamala kiire ja sekamelska työpaikalla.

Vierailija
12/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts auts auts. Mietin että pitäisikö soittaa perään että olin tyhmä kun kerroin, mutta en taida uskaltaa, nolottaa niin...

Vierailija
13/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikeasti pidä siitä että ei voi kertoa puolisollani päivän tapahtumista enemmän (luonnolliseti en tarkoita että pitäisi puhua asiakkaista nimeltä ja tarkasti). Ei ole itselle luonnollista, kun olen niin puhelias.Mutta kuten sanottu, olen osaanut vielä käyttäytyä:).

12

Vierailija
14/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tavallaan tiedän, sillä omassa perheessä on ollut samaa terveysongelmaa ja siksi se liippasi läheltä ja teki mieli puhua jollekin. Mutta miten sitä ei voi muistaa on vaitiolovelvollinen?

ap

Vierailija
15/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tietävämmille pari tapausta:

- Terveydenhoitaja äitiysneuvolassa kertoi minulle nimellä samaan aikaan raskaana olevan ystäväni asioita, lähinnä liittyen lastenhoitoon synnytyksen ajaksi, rikkoiko vaitiolovelvollisuutta?

- Poikani opettaja ei voinut kertoa minulle oliko "Kalle" (poikani kaveri) ollut tänään koulussa vai oliko vielä kipeänä, ja tätä tietoa kysyin kun ohimennen tapasin open ja tarvitsin tietoa pojan iltasuunnitelmien takia. Kuinka tiukka opettajan vaitiolovelvollisuus on? (Toki sain tämän tiedon myöhemmin suoraan pojan äidiltä tekstarilla, eli ope ei ollut mitenkään ainutkertainen tiedonlähde, mutta silti.)

Vierailija
16/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettaja toimi ihan oikein, kun ei antanut sinulle tietoa lapsesi luokkakaverista. Vaikka tuntuu hassulta, että tuollaista tietoa ei voisi antaa, niin niin se vain on. Ei esim. päiväkodistakaan voida antaa etävanhemmalle tietoa, onko hänen lapsensa sinä päivänä hoidossa, jos lähivanhemmalla on yksinhuoltajuus. Eikä toisen henkilökuntaan kuuluvan poissaolon syytä saa kertoa muille, eli voi sanoa, että ko. henkilö ei ole paikalla, mutta ei saa sanoa, että on esim. sairaslomalla.

Siksi tietävämmille pari tapausta:

- Terveydenhoitaja äitiysneuvolassa kertoi minulle nimellä samaan aikaan raskaana olevan ystäväni asioita, lähinnä liittyen lastenhoitoon synnytyksen ajaksi, rikkoiko vaitiolovelvollisuutta?

- Poikani opettaja ei voinut kertoa minulle oliko "Kalle" (poikani kaveri) ollut tänään koulussa vai oliko vielä kipeänä, ja tätä tietoa kysyin kun ohimennen tapasin open ja tarvitsin tietoa pojan iltasuunnitelmien takia. Kuinka tiukka opettajan vaitiolovelvollisuus on? (Toki sain tämän tiedon myöhemmin suoraan pojan äidiltä tekstarilla, eli ope ei ollut mitenkään ainutkertainen tiedonlähde, mutta silti.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi