Missä vaiheessa kypärämyssystä tuli "katu-uskottava" vaatekappale?
Istun töissä sellaisessa kohtaa, että näen kun polkupyörällä töihin kulkevat tulevat ja menevät, niin tosi monella on kypärämyssyt, myös nuorilla ns. muodikkaasti pukeutuvilla naisilla. Yleensä tuollaiset on yleisiä päiväkodeissa...
Kommentit (31)
Varmaan siinä vaiheessa kun kasvoi teinistä aikuiseksi.
Kypärämyssy suojaa kypärää päänahan lialta. Kypärää ei voi pestä, mutta myssyn voi. Lämmittää myös keväällä ja syksyllä. Talveksi on paksumpi myssy korvaläpillä.
Oudompaa on minusta ne valkoiset tennissukat vedettynä mustien trikoiden päälle.
Otsikosta ymmärsin että kadulla kävelevät kypärämyssyissään.
Kypärän allahan nimensä mukaisesti normaalia vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on minusta ne valkoiset tennissukat vedettynä mustien trikoiden päälle.
Juuh.... aika teinix
Oon käyttänyt kypärämyssyä viimeiset 10 vuotta. Se on kätevä, kun jättää pelkät kasvot ulkoilman armoille, toimii paremmin kuin mikään muu työvarusteiden kanssa. Välillä käytän vapaa-ajallakin, kun tykkään mieluummin pysyä lämpöisenä kuin muodikkaana.
Kiva, jos se on tullut ns muotiin.
Kätevä keksintö niska ja pää suojattu.
Talvella myös kasvot, kunnon myssy silmät nenä suu vaan näkyy.
Jos veivaa pakkasessa ja viimassa.
luulin että vain äärioikeiston marssiessa.
Minä en sitä yleensä käytä sellaisenaan, mutta sitten kun on vähän kylmempi, käytän kypärämyssyä paksumman talvimyssyn alla.
Missä työpaikassa on aikaa tutkia ulkona tapahtuvia asioita? Maksaako ne jotain töllistelystä?
Vierailija kirjoitti:
Missä työpaikassa on aikaa tutkia ulkona tapahtuvia asioita? Maksaako ne jotain töllistelystä?
Löysit sitten oleellisen asian tästä.
Eikös ne paksut ole edelleenkin lähinnä lapsilla päiväkoti- ja ala-asteiässä, ja isommilla on vaan niitä ohuita alusmyssyjä?
Kypärämyssyt on rumia, varmasti suurin osa käyttäjistä myöntää sen. Se on kuitenkin kylmemmällä ilmalla pyöräillessä niin hyvä vaate että käytännöllisyys menee ulkonäön edelle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinityttökin (15) käyttää! Luulen, että kun muutenkin tykkää sporttisesta pukeutumisesta, kypärämyssy ja esim. heijastinvaljaat on hänelle luonteva osa pukeutumista. Jos tyyli olisi toisenlainen, nuo varusteet eivät välttämättä kelpaisikaan.
Käytännöllisyys tulee ensin. Ei kiinnosta aloittajan vajavaiset arviot. Et taida juurikaan liikkua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinityttökin (15) käyttää! Luulen, että kun muutenkin tykkää sporttisesta pukeutumisesta, kypärämyssy ja esim. heijastinvaljaat on hänelle luonteva osa pukeutumista. Jos tyyli olisi toisenlainen, nuo varusteet eivät välttämättä kelpaisikaan.
Minä yllätyin, miten suosittuja heijastinvaljaat on nuorilla ainakin täälläpäin, tällaisen vanhan kääkän mielestä ne on hiukan nolot, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiraukka.
Ne suojaa kivasti viimalta.