Onko kukaan joutunut hankaluuksiin peth-testauksen takia?
Kommentit (57)
Mikä helvetti on peth-testaus? Ei ole tullut koskaan minulle vastaan, vaikka olen työskennellyt parissa eri organisaatiossa, missä rekrytointiperusteena oli poliisin tekemä TURVALLISUUSSELVITYS.
On testattu monesti. Olen sellainen työmies joka vetää lauantaisin joka viikko kunnon konttauskuntokännit. Arvot olleet aina about 0,15 eli sosiaalinen kohtuukäyttö. M43
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on peth-testaus? Ei ole tullut koskaan minulle vastaan, vaikka olen työskennellyt parissa eri organisaatiossa, missä rekrytointiperusteena oli poliisin tekemä TURVALLISUUSSELVITYS.
Ei kai korppi korpin silmää noki.
Vierailija kirjoitti:
Runstaasti juovalle tuo voi aiheuttaa hieman ongelmia, muille ei.
Mutta eikö sen pitäisi riittää, että puhaltaa nollat mennessään töihin? Tämä on kyllä ihan uusi asia, ettei saisi vapaa-aikanakaan juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko runsaasti juominen siis laitonta tai jotain?
Saattaa siitä tulla ongelma jos olet lentäjä tai ajat polttoainerekkaa työksesi
No toki tietyt ammattiryhmät eri asia, luulin että nyt puhuttiin ihan tavistallaajista.
Oma peth testi ujutettiin salaa ja seassa oli muitakin ns. kyttäystestejä. Varsinaista terveyttä ei edes seurattu, vaan terveyden seurannan kyselin itse.
Ihmeelliseksi on mennyt työterveys. Keskittyy kyttäykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo testi näyttää pitkäaikaisen juomisen. Jos tuohon testiin meneminen pelottaa, niin silloin tietää itsekin, että kiskoo viinaa liikaa.
Onks nää jotain juoppojen rekkamiesten ulinoita taas? "Mitään kivaa ei saa tehdä kun joka päivä pitäisi saapua töihin vesiselvänä. Puolen promillen kännissä jos jäät kiinni ratista, niin saat sakot ja menee työpaikka. Yhyy! Epäreilua! Mun kollega Iso-Britanniassa saa ajaa melkein yhden promillen kännissä laillisesti. Rattijuopumuksen raja siellä on 0,8 promillea. Lähes tuplasti se mitä Suomessa. Meillä on raja 0,5 promillea. Epäreilua! Yhyy!"
Alkoholiin liittyvät testaukset ovat ongelma vain niille, joille alkoholi on ongelma. Pidä näppisi irti alkoholista koko elämäsi ajan, niin ei tule ongelmia.
Terveisin,
raivoraitis siitä lähtien kun partiossa 6-vuotiaana tein raittiusvalan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko runsaasti juominen siis laitonta tai jotain?
Ei ole, miksi moista kysyt?
No miksi sen pitäis sitten aiheuttaa ongelmia?
Työturvallisuuteen voi vaikuttaa, siksi saatetaan testatakin. Toki myös jos tullut epäily, että promilleja työssä ollessaan, hankaluuksia on erilaisia, ei ne kaikki suoraan laittomuuteen liity.
Jos on epäilyjä että promileja töissäollessa niin voi puhalluttaa. Tää on aivan eri asia nyt.
Toki, jos se heti huomataan, tietenkin puhallutetaan. Tieto esihenkilölle voi tulla jälkikäteenkin, ja siitä saattaa seurata tämä mittaus, voihan ta olla huolissaan työntekijänsä terveydestä, alkoholisti on pitkään hyvä työntekijä, kunnes ei enää todella ole.
Tavallaan. Omalääkärin mielestä olin juoppo. Testattiin peth, ja sitten testattiin vielä uudelleen.
Arvot ihan lattiassa. Uskoi vihdoin, etten ole juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Onks nää jotain juoppojen rekkamiesten ulinoita taas? "Mitään kivaa ei saa tehdä kun joka päivä pitäisi saapua töihin vesiselvänä. Puolen promillen kännissä jos jäät kiinni ratista, niin saat sakot ja menee työpaikka. Yhyy! Epäreilua! Mun kollega Iso-Britanniassa saa ajaa melkein yhden promillen kännissä laillisesti. Rattijuopumuksen raja siellä on 0,8 promillea. Lähes tuplasti se mitä Suomessa. Meillä on raja 0,5 promillea. Epäreilua! Yhyy!"
Alkoholiin liittyvät testaukset ovat ongelma vain niille, joille alkoholi on ongelma. Pidä näppisi irti alkoholista koko elämäsi ajan, niin ei tule ongelmia.
Terveisin,
raivoraitis siitä lähtien kun partiossa 6-vuotiaana tein raittiusvalan
Kaikista vääristä positiivisista saa aina myös ongelmia.
Miksipä ei testattaisi, kuka haluaa alkoholista pitää palkkalistoillaan, tulee kalliiksi ja ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo testi näyttää pitkäaikaisen juomisen. Jos tuohon testiin meneminen pelottaa, niin silloin tietää itsekin, että kiskoo viinaa liikaa.
No todellakin tiedän 😂 Mutta se ei kuulu muille minkä verran vapaa-ajallani juon 🍷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai korppi korpin silmää noki.
Tajuat siis, että ylemmän tason työntekijöillä on eri pelisäännöt kuin rividuunareilla? Hyvä! Tuo oivallus voi auttaa sinua, jos älyät kouluttautua niin pitkälle että pääset ylemmän tason duuneihin.
KELAn pääjohtaja ei saanut potkuja, vaikka on pitkän linjan juoppo. Ja tuo dokaaminen on "julkinen salaisuus" eli siitä tiedettiin myös edellisissä työpaikoissa ennen kuin tämä Lasse "Lentävä Puliukko" Lehtonen valittiin KELAn pomoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Omalääkärin mielestä olin juoppo. Testattiin peth, ja sitten testattiin vielä uudelleen.
Arvot ihan lattiassa. Uskoi vihdoin, etten ole juoppo.
Heh. Olet valkoinen heteromies, kenties vielä etäisä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
raivoraitis siitä lähtien kun partiossa 6-vuotiaana tein raittiusvalanKaikista vääristä positiivisista saa aina myös ongelmia.
Vääriä positiivisia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
raivoraitis siitä lähtien kun partiossa 6-vuotiaana tein raittiusvalanKaikista vääristä positiivisista saa aina myös ongelmia.
Kyllä mulle sopii väärä positiviinen. Otan siitä kaiken hyödyn irti. Pyydän heti saada sairaslomaa ja sanon lääkärille että nyt on "alkava alkoholiongelma" vaikka aiemmin olen onnistunut pitämään näppini irti viinasta. Totuus on se, että olen aina pitänyt näppini irti viinasta, mutta osaan leikkiä kaappijuoppoa silloin kun siitä on minulle etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
Kyllä mulle sopii väärä positiviinen. Otan siitä kaiken hyödyn irti. Pyydän heti saada sairaslomaa ja sanon lääkärille että nyt on "alkava alkoholiongelma" vaikka aiemmin olen onnistunut pitämään näppini irti viinasta. Totuus on se, että olen aina pitänyt näppini irti viinasta, mutta osaan leikkiä kaappijuoppoa silloin kun siitä on minulle etua.
SAMA! Olen raitis mutta nukuin kerran pommiin jonkun arkipyhän jälkeen. Menin töihin tunnin myöhässä ja sanoin sori. Pomo vaan totesi että ei tässä mitään. Taisit olla illalla viihteellä. Työkaverit olivat olleet dokaamassa ja tulleet töihin krapulaisina. Itse en kerro raittiudestani kenellekään, koska se on yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
Vääriä positiivisia ei tule.
Ei tarvi muuta kuin näytteenottaja epähuomiossa pyyhkäisee käsivartta desinfiointiaineella.
Jos on epäilyjä että promileja töissäollessa niin voi puhalluttaa. Tää on aivan eri asia nyt.