Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ERCP (tähystys) Onks kokemuksia?

Vierailija
01.06.2007 |

Olen menossa kyseiseen tutkimukseen ja haluan kuulla kokemuksianne siitä. Mulla on jo sappirakko kivineen poistettu, mutta nyt on tarkoitus poistaa kiviä sappitiehyeistä..

Miten se meni?

Kauan sen jälkeen on kipee?

Kauan kestää kun voi palata työhön sen jälkeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti olet siis suoraan päässyt sappileikkaukseen, koska sinulle ei ole tähystystä tehty?

Mulle tehtiin ercp kahdesti, ekalla kerralla otettiin kiviä tiehyestä, toisella kerralla sappirakosta. Lääkäri oli molemmilla kerroilla sama, mutta jälkimmäinen tähystys oli erittäin kivulias kokemus...

Enää en suostu " varmmuden vuoksi" , vaan vaadin ultralla varmistaa, johtuuko kivut sappikivistä vai jostain muusta...

Vierailija
2/5 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla olin pari päivää aika heikossa kunnossa, tosin tähystystä edelsi 3 päivän kivut sappikivien takia. Toisella kerralla olin muutaman päivän aika " toistaitonen" , mutta sairaslomaa sain vain 3 päivää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ikinä ikinä enää mene kyseiseen operaatioon! Ensinnäkään en meinannut saada nieltyä sitä letkua, toisekseen se sapen tyhjennys SATTUI ja asento missä piti olla paikallaan oli hankala.

Nopeesti se ohi menee, kestää kaikkine esivalmisteluineen yms ehkä 20 min, mutta silti!

Sappi on nyt onneksi poistettu, joten toivotaan ettei tiehyeisiin tulisi enää kiviä...

Saikusta en tiedä, kun itse olin äitiyslomalla ko. tähystyksen aikaan. Luultavasti ei saa saikkua ollenkaan, koska useesti ne tehdään polilla vaan ihan päiväkäyntinä...

Vierailija
4/5 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen menossa kyseiseen tutkimukseen ja haluan kuulla kokemuksianne siitä. Mulla on jo sappirakko kivineen poistettu, mutta nyt on tarkoitus poistaa kiviä sappitiehyeistä..

Miten se meni?

Kauan sen jälkeen on kipee?

Kauan kestää kun voi palata työhön sen jälkeen?

Vierailija
5/5 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epämiellyttävää potilaalle, mutta meidän sairaalassa annettiin koko ajan kipulääkettä ja rauhoittavaa. Samoin oli mahdollista saada pahoinvointilääkettä. Kaikki nuoret potilaat selvisivät hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi