ALLE 2 kiloisina syntyneet! Millaisia olette nyt?
Eli minkäkokoisia? Lapsia? Merkkejä keskosuudesta? Missä hoidettu vauvana? Minkä ikäinen olet nyt? Syy ennenaikaisuuteen?
Kommentit (7)
Keskosuudesta ei ole merkkiäkään. Paitsi ehkä tuo pituus, koska muut sisarukset ovat aika pitkiä.
Syntyessäni olin 1,7 kg ja 42 cm. Syytä pienuuteeni en tiedä, mutta ihan " normaali" lapsi olin kaikesta huolimatta. Mitään ongelmia tai sairauksia minulla ei ole koskaan ollut. Nykyään olen kolmekymppinen neljän lapsen äiti (157cm ja 55 kg). Lapseni ovat olleet kaikki isokokoisia 4-4,6 kg ja 52 cm.
Syy äidin verenpaine ja istukassa jotain ongelmia.
Nyt olen 164cm ja 63kg, ei merkkejä keskosuudesta.
Oma lapseni oli syntyissään 45cm/1850g ja ongelmat istukassa tähänkin syynä.
olin 1 190g ja 47cm synnyin RV 28, en tiedä oikeastaan mistä syystä oli ennenaikainen syntymä.
Hoidossa olin EKKS:ssa teholla noin 3kk ja vuosi oli 1980.
Ei mitään muita " vammoja" jäänyt kuin likinäköisyys (?) Ehkä syynä.
Nyt 171 cm ja 64kg, terveen tytön äiti. Tyttö oli 3590g ja 47cm.
Kätilö oli sanonut äidilleni, että kyllä tästä vielä ylioppilas tulee - ja niin sitten tulikin... :D
Synnyin noin 3 kk liian aikaisin, syynä se että äitillä ei paikat tykänneet pysyä kiinni (vasta veljen odotuaikana äitille laitettiin langat). Nyt olen noin 159cm ja painan alle 50 kg. Ennenaikaisuudesta jäi lievä cp-vamma joka vaikuttaa lähinnä tasapainoon (huono, en pyty esim. ajamaan fillarilla) ja kävely ei näytä normaalilta koska jalkojen lihakset kiristää jonkini verran. ÄO on 136. Olen naimisissa ja kaksi lastakin on.
syinä. sekä tietääkseni raskausmyrkytyksen oireita äidillä. Ei suurempia terveydellisiä vaivoja myöhemmin. Kaksoisveljelläni on astmaa.
Kaksi lasta; synt. paino heillä alle 3kg. Molemmissa raskauksissa vähän lapsivettä.
Oma paino noin 56 kg, pituus 162 cm. Lapsena olin laiha.
Koulussa olin hyvä kielissä ja lukuaineissa, matikassa en niinkään. Keskiarvo lukiosta 8,4, C:n paperit. Opistotasoinen keskiasteen tutkinto. Onnellinen avioliitto ja kohtuullinen toimeentulo. Omaisuutta on jonkun verran.
On ystäviä ja kehittäviä harrastuksia. Rakastan matkustelua ja ruuanlaittoa.
1970-luvulla oli oikeestaan ihme, että selvisi. Nyt on 173cm ja 80kg (ei läskiä, vaan sopivasti lihaksia). Merkkejä keskosuudesta jäi: astma ja lievä lihasjäykkyys (hapenpuutteesta), mutta muuten erittäin normaali 3-kymppinen mies :). Lapsiakin kaksi..
Vierailija: