Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kysyä, sinä sijoitusasunnon omistaja?

Vierailija
09.10.2026 |

Olen tässä etsiskellyt vuokra-asuntoa, joka olisi kaikinpuolin siisti ja puhdas, myös sisäilmaongelmien ja kylpyhuoneessa piilevien kasvustojen suhteen. Tuntuu, että kaikissa joissa itse olen asunut, vuokranantajaa ei kiinnosta vuokralaisen hyvinvointi, ja tarjoaisi tavallista yksiötä jossa VOISI asua. Vuokralaisena olen rauhallisimpia ja siisteimpiä asukkaita, joita vain löytyy. 

m41. satakunta

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä halusit kysyä?

Vierailija
2/5 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa asunnoissani ei ainakaan tälläisen kaltaisia ongelmia ole havaittu. Vuokralaiseni ovat olleet tyytyväisiä pääosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tosiaan on se kysymys?

Minulla on kolme sijoitusasuntoa Helsingissä,  joten lienen kompetentti.

Vierailija
4/5 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa asunnoissani kaikki on hyvin. Me eivät tosin ole yksiöitä.  Mutta en ota vuokralaisia, joilla on +aikaisemmin ollut sisäilma-altistuksia+ tai vastaavaa, koska tuttavvapiiriin kuuluu pari henkilöä, joilla ongelma onkin psyykkinen ja ilmenee missä vaan - enkä ota riskiä että oma vuokralainen onkin sellainen.

Aapeen kannattaa toki huomioida se, että useimmat yksiöt sijaitsevat taloyhtiöissä, joissa yhtiö päättää siitä, mitä ilmanvaihdon, rakenteiden, eristeiden ja kylppäreiden suhteen voi tehdä. Ei siis se vuokranantaja, vaan se taloyhtiö, jossa vuokranantajalla on ehkä vain yksi ääni.

Vierailija
5/5 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa asunnoissani kaikki on hyvin. Me eivät tosin ole yksiöitä.  Mutta en ota vuokralaisia, joilla on +aikaisemmin ollut sisäilma-altistuksia+ tai vastaavaa, koska tuttavvapiiriin kuuluu pari henkilöä, joilla ongelma onkin psyykkinen ja ilmenee missä vaan - enkä ota riskiä että oma vuokralainen onkin sellainen.

Aapeen kannattaa toki huomioida se, että useimmat yksiöt sijaitsevat taloyhtiöissä, joissa yhtiö päättää siitä, mitä ilmanvaihdon, rakenteiden, eristeiden ja kylppäreiden suhteen voi tehdä. Ei siis se vuokranantaja, vaan se taloyhtiö, jossa vuokranantajalla on ehkä vain yksi ääni.

Tämä selvensi, kiitos siitä.

-m41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi