Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaisitte Suomessa tai ulkomailla?

Vierailija
09.10.2026 |

Itse haluan pois pk-seudulta, mutta en oikein mihinkään maalaiskuntaankaan halua. Maalaiset puhuu ärsyttävillä murteilla ja on muutenkin outoja sekä junttimaisia.

Ideoita?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäis muuttaa Suomen sisällä, niin muuttaisin Tampereelle.

Jos ulkomaille pitäis muuttaa, niin en tiedä. Ehkä Ruotsiin, Luulajaan vaikkapa.

Toki siis töitä pitäisi olla, jotta ylipäänsä voisi lähteä. Suomen sisällä muuttaminen onnistuisi varmasti ilman, että työpaikka vaihtuisi.

Vierailija
22/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn täällä Granissa erinomaisesti, joten nyt en muuttaisi mihinkään. Eläkkeellä olen vähän miettinyt Pohjois-Italian hyväosaisia alueita. Milano on liian iso, mutta ehkä siitä lähistöltä jokin vähän pienempi paikka.

Rapallo, Liguria. 🤩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen, jossa olen aikoinaan asunutkin. Tai sitten johonkin lämpimään englanninkieliseen maahan, esimerkiksi Maltalle.

Vierailija
24/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi Tanska? Olen asunut siellä. Siellä on aika laajalti urbaani meininki, ja ihmiset käyttäytyvät ihmisiksi myös maaseudulla.

Kiva maa, huono ilmasto eli Suomea enemmän sateita ja tuulta,muttei kunnon taövea, kesä epävakaisempi.

Vierailija
25/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltalle, siellä ei veroteta eläkkeitä lainkaan (3800€ asti) eikä Suomi voi verottaa niitä lainkaan

Pieni, ahdas, ihan liian kuuma suuren osan vuotta.

Vierailija
26/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikalailla koti- ja sisäihminen, nahan käristäminen auringossa ei nyt hirveästi kiinnosta. Vaikkakin enemmän valoa ja lämpöä on mukavaa, täällä Keski-Euroopassa. Tosin en kestä hengittää savua joka paikassa, kun täällä ilma on kaikkiaan aika tunkkaista. Onkohan jossain Saksassa parempi? Ap

Vierailija
27/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn täällä Granissa erinomaisesti, joten nyt en muuttaisi mihinkään. Eläkkeellä olen vähän miettinyt Pohjois-Italian hyväosaisia alueita. Milano on liian iso, mutta ehkä siitä lähistöltä jokin vähän pienempi paikka.

Siis missä?

Olen asunut Comossa nyt muutaman vuoden, todella kaunista mutta talvet ihan hirveitä. Muutan etelään

Tuttu aduu Ranskassa Grenoblen  lähellä ja inhoaa myös kylmän hyhmäisiä, sumuisia talvia. Kesäisin on viime vuodet ollut myös tukalan kuumaa. 

Vierailija
28/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi Tanska? Olen asunut siellä. Siellä on aika laajalti urbaani meininki, ja ihmiset käyttäytyvät ihmisiksi myös maaseudulla.

Kiva maa, huono ilmasto eli Suomea enemmän sateita ja tuulta,muttei kunnon taövea, kesä epävakaisempi.

On siellä ihan hyvä kesä ja talvi on lyhyt. Säällä ei ole niin valtavaa vaikutusta, kun kaupungeista löytyy tekemistä joka päivälle ja pyöräilymatkat ovat lyhyitä. Kööpenhaminasta on paljon edullisia lentoja etelään, jos moista kaipaa.

Vierailija
29/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä?

Olen asunut Comossa nyt muutaman vuoden, todella kaunista mutta talvet ihan hirveitä. Muutan etelään

Tuttu aduu Ranskassa Grenoblen  lähellä ja inhoaa myös kylmän hyhmäisiä, sumuisia talvia. Kesäisin on viime vuodet ollut myös tukalan kuumaa. 

Eikä kuumuudesta varmaan ole mitään iloa jos ei ole luontoa/rantaa lähellä.

Vierailija
30/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko tehdä töitä vai voitko muuttaa vaan kun rahaa tulee vain jostain?

Jos töitä ei tarvitse enää tehdä niin Vietnam Da Nang

Vierailija
31/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikalailla koti- ja sisäihminen, nahan käristäminen auringossa ei nyt hirveästi kiinnosta. Vaikkakin enemmän valoa ja lämpöä on mukavaa, täällä Keski-Euroopassa. Tosin en kestä hengittää savua joka paikassa, kun täällä ilma on kaikkiaan aika tunkkaista. Onkohan jossain Saksassa parempi? Ap

Missä naassa olet nyt?

Vierailija
32/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ulkomaille

landet järkyttäviä

"Ulkomaat" on aika iso haarukka.

Onneksi ulkomailla ei ole maalaisia!

Vierailija
33/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä ihan hyvä kesä ja talvi on lyhyt. Säällä ei ole niin valtavaa vaikutusta, kun kaupungeista löytyy tekemistä joka päivälle ja pyöräilymatkat ovat lyhyitä. Kööpenhaminasta on paljon edullisia lentoja etelään, jos moista kaipaa.

Ei ole, asuin siellä 5 vuotta.

Vuodet tuetenkin vaihtelevat kuten muissakin Pohjoismaissa.

Vierailija
34/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapallo, Liguria. 🤩

Piemontessakin on hyvä asua. 

Vierailija
35/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muita hyviä kaupunkeja on uudellamaalla

:Porvoo on ehdoton ykkösvalintani, jos etsit Uudeltamaalta kaupunkia, jossa yhdistyvät poikkeuksellinen elämänlaatu, historiallinen tunnelma ja toimiva arki. Porvoo tarjoaa jotain sellaista, mitä pääkaupunkiseudun suuret kaupungit eivät pysty tarjoamaan: uniikin....

🤦‍

Vierailija
36/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kuumuudesta varmaan ole mitään iloa jos ei ole luontoa/rantaa lähellä.

No Grenoblessa on kyllä luonto ympärillä:) Onko mantsa vähän hukassa?

https://www.thediscoveriesof.com/best-things-to-do-in-grenoble/

ja veden ääreenkin pääsee

https://www.grenoble-tourisme.com/en/things-do/edge-water/lakes-and-art…

Vierailija
37/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ulkomaille

landet järkyttäviä

Ulkomailla joutuu olla ulkomaalaisten maalaisten kanssatekemisissä, sinun kannattaa pysytellä ihan kotona.

Vierailija
38/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä naassa olet nyt?

Veikkaan että ap on Ranskassa, mutta ei osaa yhtään ranskaa.

Vierailija
39/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntypetäinen pk-seutulainen, asunut kyllä aikoinaan 6 vuotta länsirannikolla.

Enpä halua Suomen sisällä muuttaa täältä.

Vierailija
40/53 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä naassa olet nyt?

Veikkaan että ap on Ranskassa, mutta ei osaa yhtään ranskaa.

Vamitti ilmanlaadusta... Olisiko Slovakia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan