Työterveyshuolto ei kata edes suppeaa uniapneatutkimusta
Kuorsaan kovaa joka yö. On välillä päänsärkyä ja päiväväsymystä. Työterveydestä ei saa uniapneatutkimusta. Julkisella terveyskeskuslääkäri ei nähnyt tarvetta jatkotutkimukseen, kun en nukahda auton rattiin keskellä päivää. V..uttaa. Jos itse maksaa yksityisellä uniapneatutkimuksen, on se noin 1000 e! Ei ole sellaiseen varaa.
Kommentit (25)
Lihavuudesta johtuvat terveyshaitat on potilaan itse hoidettava. Jotain omaa vastustaminen täytyy voida ihmiseltä edellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeasti ole varaa vai etkö halua käyttää omia rahoja tuollaiseen. Eihän sinulla tarvitse olla heti tuota rahaa. Säästä vuosi tai kaksi ja mene sen jälkeen. Suurimmalla osalla meistä on oikeasti varaa luopua jostakin että saa rahaa säästettyä. Tupakka, alkoholi, matkustus, noutoruoka, viihdepalvelut tms. turha rahareikä. Jos on joku maksullinen harrastus niin senkin voi siksi aikaa tauottaa että saa rahat kasaan.
Jos kerran uniapnean hoito kuuluu julkiselle, miksi ihmeessä pitäisi itse hankkia kallis laite, joka ei ole ikuinen vaan maskin ohella pitää aina välillä uusia?
Ei kai sitä laitetta itse osteta? Sen saa lainaan hyvinvointialueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeasti ole varaa vai etkö halua käyttää omia rahoja tuollaiseen. Eihän sinulla tarvitse olla heti tuota rahaa. Säästä vuosi tai kaksi ja mene sen jälkeen. Suurimmalla osalla meistä on oikeasti varaa luopua jostakin että saa rahaa säästettyä. Tupakka, alkoholi, matkustus, noutoruoka, viihdepalvelut tms. turha rahareikä. Jos on joku maksullinen harrastus niin senkin voi siksi aikaa tauottaa että saa rahat kasaan.
Jos kerran uniapnean hoito kuuluu julkiselle, miksi ihmeessä pitäisi itse hankkia kallis laite, joka ei ole ikuinen vaan maskin ohella pitää aina välillä uusia?
Jos menet yksityiselle tutkimuksiin ja siellä todetaan uniapnea niin sitten voi siirtyä julkiselle puolelle diagnoosin kanssa ja sieltä saa tarvittavat laitteet ja jatkohoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä laitetta itse osteta? Sen saa lainaan hyvinvointialueelta.
Tietysti saa mutta täällä joku jankuttaa että sen voi osta itse kun muutaman vuoden viitsii säästää. Ap:n ongelma on ettei saanut lähetettä tutkimuksiin. Pitää vaan vaatia uudestaan.
Julkiselle vaan. Sain itsekin sieltä laitteen muutamassa kuukaudessa. Työterveyteen ei kuulunut. Elintavoilla voi vaikuttaa ja nukkumisasennolla myös.