Lapseni väitöskirjassa 300-sivua, tuttavan lapsen amk-lopputyössä alle 50
Silti meinaavat juhlia yhtä isosti kuin akateemisissa valmistujaisissa. Kuinka välitän viestiä että 50 sivua ei riittäisi akateemisessa maailmassa, vaaditaan korkeaa tasoa, ei pääse mitään akateemisen riman ali
Kommentit (31)
" Lyhyestä virsi kaunis", wanha wiisaus. Eivätkä asiat turhalla selittämisellä selvemmiksi tule.
Isäni väitöskirjassa oli päälle 400 (fysiikka ja kemia), äitini väitöskirjassa n. 300 (kauppatieteet, johtaminen). Mieheni väitöskirjassa yli 400 sivua (klassillinen arkeologia). Itse olen vasta maisteri, mutta vielä ehtii..
Kuinkas monessa väitöstilaisuudessa Ap olet jo ehtinyt käydä? Minä olen komissa 😊. Mistä Ap muuten itse väitteli, vai oletteko työläisperhe?
Oikeestiko ei saa juhlia haluamallaan tavalla omia saavutuksia vaan pitää verrata kuinka suuri se saavutus on muihin verrattuna ja mitottaa juhlat sen mukaan.
AMK on kandi, joten aika eri asiasta nyt puhutaan. Saa ollakin ihan eri kuin väitöskirja.
Minun lapseni väikkärissä oli 301 sivua. Miksi omasi edes juhlii?
+1cm pidempi.
Ero on siinä että kaikki tohtorit osaavat soveltaa integraalilaskentaa, vektori- eli lineaarialgebraa. AMK:n puolella pärjää nelilaskimella ja netin hakukoneella.