Kananmuna on herkkua
Söin aikoinaan liian usein keitettyjä ja paistettuja kananmunia. Sain "yliannostuksen" kananmunista. Vuosien tauon jälkeen olen alkanut taas syödä kananmunia.
Ai hitto mitä herkkuja ne ovatkaan.
Opiskeluaikana sain "yliannostuksen" lihapiirakoihin ja einespitsoihin (täyssynteettinen roiskeläppä). Pitää olla tosi nälissään, ennen kuin niitä suostun syömään.
Kerro mistä sinä olet saanut "yliannostuksen".
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunissa on kyllä paljon hyvää: ravintorikasta, helppo ja halpa ostaa, helppo valmistaa, prosessoimatonta ruokaa, sopii monen muun ruuan kanssa ja vaikka helposti töihin evääksi, jos ei keksi muuta.
Kananmunien tuotannon mittakaava on niin laaja että kananmunia voi sanoa prosessoiduksi ruoaksi, en tiedä tosin jos ostaa kauppatorin kananmunia, olisihan se kivaa että olisi omia kanoja ja voisi syödä pakkasessa munittuja munia, olisi rapsakkaa syödä raakana 25asteen pakkasessa lämmin raaka kananmuna ilman kuorta tietty jossain maaseudulla ja jatkaa hommia
niilo22:lla oli "aidon perheen vapaa-ajan kananmunia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannun kruunaa paistettu kananmuna.
Jos mietitään kulinarismiä niin paistettu kananmuna jonka laittaa kuuman riisin päälle keltuainen alaspäin niin että keltuainen on raaka, annos sitä yhdellä kananmunalla ja 0,75-1dl riisiä kuivana, keittää ne riisit kananmuna päälle niin se on parempi kuin että laittaa kananmunan pyttipannuun, ei perunaan sovi kananmuna, peruna on muutenkin niin tuhti.
Riisi ja kana tai kananmunat ovat hyviä
Pyttipannun kanssa sopii munakoisoa tai kesäkurpitsaa, esim. paneroitu munakoisoviipaleita pitkitäin leikattu, paneroitu ja uppopaistettu rapeaksi ja mehukaaksi
Munakoiso ja peruna on eteläamerikasta ja riisi ja kanat on kotoisin lähempänä toisiaan, kana australiasta ja riisi kiinasta
Isän suku on lähtöisin Varsinaissuomesta ja Etelä-Pohjanmaalta.
Äidin taas Hämeestä ja Savosta. 🤣
Juuh ja isoiso isä on karjalankananmunasta
Sotkaa/sotkee nii perkeleesti
Mun mummuni muni mun mammani, mun mammani muni mun.
Vierailija kirjoitti:
On, on. Muna kun nousee pystyyn ja työntyy haarovälini kosteikkoon on aivan taivaallista.
Ja voi sitä ihanuutta kun munat läpsivät rytmikkäästi pyllyäni ja samalla kiimasta jäykkä vehje työntyy syvälle minun voihkiessa nautinnosta.
Taidat tykätä munasta?
Jotkut tämän ketjun lukijat varmasti lähtevät keittämään tai paistamaan munia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tämän ketjun lukijat varmasti lähtevät keittämään tai paistamaan munia.
Vihtorille lettuja?
Kun vaan ensin ovat kivittäneet sokkelin.
En voi sietää. Ajatelkaa nyt, mitä se on oikeasti. Oksettaa ajatuskin.
Suffeli ja Kismet. Saatiin lapsena isot pahvilaatikolliset niitä Keskolta. Varmaan oli monta sataa kpl per laatikko.
Oksennukseen asti tuli niitä popsittua.
Vierailija kirjoitti:
Munallakin on tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kanafetasalaatti ja kreikkalainen menivät yli. Nyt en syö salaattia olenkaan.
Valmissalaatit ovat hieman mauttomia, yleensä tuunaan niistä paremman makuisia. Pelkän valmissalaatinkastikkeen lisäyskin auttaa.
Salaattiin en kuitenkaan ikänä kyllästy.
Ohuet paistetut munalätyt ruisleivän päällä herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna alkaa nopeasti kyllästyttämään.
Munavoi. Paistettu muna (itse pidän molemmin puolin) ( muuten mun suosikki metwurstia alle-piirakka tai leipä. ...jos piirakka vielä voissa pyöritelty-muna paistettu siinä voissa.
Keitetty muna- ihania variaatioita munaleiville, majoneesit, kurkku, tomaatti, mitä upeimpia leipiä...ruista- saariosto -näkkis- jne.
Keitty muna sopii elämäneliksiiri-mikä proteiinin lähde- mm salaattiin.
Todella sen kuka ossa - tehdä ruispohjaan ( vain kaulintaan vehnää) joko muusipohjainen tai riisi- mutta huom-- oikea nimitys joka nauttii suojausta Karjalanpiirakka. Aito muna voi- jota ei ole sotkettu justoilla- joka on irvikuva jo.
Kakkuja- täytekakkua yms kakut, munakkaat, pannari, munamaitoooo makaronilaatikkoon. muut kahvileivät--- ihanaa kun on munnoooooo
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kanan- ja kalanmunista.
Munakasta voi kyllä syödä, kun keltuainen ja valkuainen on sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala ja riisi on ainakin ollut opiskelijaruokaa. Ikänä en ole edes kokeillut yhdistää niitä.
Tonnikalaan en kyllästy ikänä.
Riisistä en juuri piittaa, mutta kyllä se ehdottomasti kuuluu kuitenkin esimerkiksi karjalanpiirakoihin ja kaalikääryleisiin (voi tietysti käyttää myös ohrasuurimoita).
On, on. Muna kun nousee pystyyn ja työntyy haarovälini kosteikkoon on aivan taivaallista.
Ja voi sitä ihanuutta kun munat läpsivät rytmikkäästi pyllyäni ja samalla kiimasta jäykkä vehje työntyy syvälle minun voihkiessa nautinnosta.